SV 1000-tråden

Så rå. då blev det en sv1000s till slut.

Jasså du köpte en, grattis till en hoj som man bara inte verkar tröttna på...

Undertailen ser fräck ut men hur syns blinkersen om du inte gömmer undan regskylten längs in i hjulhuset...? Den skall ju sitta alldeles framför bakljuset annars & då ser det ut som den kommer att täcka blinken.
 
Jasså du köpte en, grattis till en hoj som man bara inte verkar tröttna på...

Undertailen ser fräck ut men hur syns blinkersen om du inte gömmer undan regskylten längs in i hjulhuset...? Den skall ju sitta alldeles framför bakljuset annars & då ser det ut som den kommer att täcka blinken.

Tackar. hade du varit lite snabbare så kanske =)

Ja jag funderade på det också. men med en liten skylt borde det funka.
Vad finns det för andra alternativ? färdiga produkter alltså!
 
Njae, färdigt vet jag inte men det behöver inte vara svårt... Du får skära/klippa ut en plåtbit och vika den till en egen skylthållare.

Kolla bilden på mitt arsle på sid 119. Om du lyfter på sadeln och bara skruvar bort hela original-plastskärmen-skylthållaren så ser du att det blir en glipa efter den. Glipan täcks däremot av plåten sedan. Ta bara en kartongbit och rita efter bulthålen & mellanrummet som blir...

Jag suger på att förklara men du fattar säkert, vet att jag sett en bild på nätet hur plåten skall se ut men hittar den inte just nu.
 
Tja jag har ju vintern på mig.

Var ute och tog ett par mil i regnet idag. fy fan vilken härlig maskin, motorkaraktären är en riktig ahaupplevelse... och då har jag inte haft möjlighet att dra ur den ordentligt än.

Jag känner på mig att nästa säsong blir något extra.
 
Jag uppar tråden genom att konsatera att det är en fantastisk liten motor som sitter i denna maskin, dett känns verkligen som en keeper.
 
tja alla glade .. fan va surt ja körde av vägen i mitten av sep o nu fick ja reda på att försäkrings bolaget kommer mest troligen att köpa ut hojen då den gick sönder rätt mkt så nu har ja ett dilemma ska ja kirra en ny sv eller ska ja kanske kirra en annan..

snacka om lyx problem
 
tja alla glade .. fan va surt ja körde av vägen i mitten av sep o nu fick ja reda på att försäkrings bolaget kommer mest troligen att köpa ut hojen då den gick sönder rätt mkt så nu har ja ett dilemma ska ja kirra en ny sv eller ska ja kanske kirra en annan..

snacka om lyx problem



jag bytade in min sv i juli mot en r1 09 (crossplan motor),
är sjukt nöjd:banana den , låter ju som en sv men har mkt bättre kör egenskaper
 
tja alla glade .. fan va surt ja körde av vägen i mitten av sep o nu fick ja reda på att försäkrings bolaget kommer mest troligen att köpa ut hojen då den gick sönder rätt mkt så nu har ja ett dilemma ska ja kirra en ny sv eller ska ja kanske kirra en annan..

snacka om lyx problem

Tja det är ju verkligen köpläge nu om man vill slå till på en sv.
Vad får du av försäkringsbolaget?
 
Färgkod till motorkåpor

Hej!
Är det någon här som har färgkoden till motorkåporna på en sv 1000 2003?
mvh
Björn
 
Tja det är ju verkligen köpläge nu om man vill slå till på en sv.
Vad får du av försäkringsbolaget?

Vet inte riktigt än va ja får ut dom håller på att räkna på de så ja borde få reda på snart tycker ja men som vi alla vet så brukar dom inte vara så snabba med att komma fram till beslut samt betala ut
Men men ja hoppas att ja får ut en relativ bra summa o inte någon skit summa.
 
Vet inte riktigt än va ja får ut dom håller på att räkna på de så ja borde få reda på snart tycker ja men som vi alla vet så brukar dom inte vara så snabba med att komma fram till beslut samt betala ut
Men men ja hoppas att ja får ut en relativ bra summa o inte någon skit summa.


Ah! en tumregel är ju att summan man får först ALDRIG är den summa dom är redo att betala ut, det är en förhandling. Och nu har du ju vintern på dig.
 
Ah! en tumregel är ju att summan man får först ALDRIG är den summa dom är redo att betala ut, det är en förhandling. Och nu har du ju vintern på dig.

Fick nu reda va de skulle ha kostat att laga den men där imot har ja ej fått reda på va dom är villiga att betala ut hmm
Förstår att dom vill köpa ut den då kostnaden är rätt hög hela 58k
Men de ändrar inte på va man ska kirra för ny hoj.
Velar lite lite mellan en ny sv1000 eller kanske en speed triple eller street triple . Har någon kanske ett bra råd ??
Alla dessa hojar är ju otroligt roliga sv vetos är rolig speed/street har ja inte kört än men ja har hört allt för mkt gott om dom ..
 
Tja! lyxproblem deluxe =)
Det är ju alltid kul att testa nya modeller. men du har ju en vinter på dej att fnula på det.
 
Idag fick jag ge vika för suget... det blev hoj till jobbet! känns sjukt underligt att titta i kalendern och förstå att det går utmärkt att köra hoj.
 
Njae, färdigt vet jag inte men det behöver inte vara svårt... Du får skära/klippa ut en plåtbit och vika den till en egen skylthållare.

Kolla bilden på mitt arsle på sid 119. Om du lyfter på sadeln och bara skruvar bort hela original-plastskärmen-skylthållaren så ser du att det blir en glipa efter den. Glipan täcks däremot av plåten sedan. Ta bara en kartongbit och rita efter bulthålen & mellanrummet som blir...

Jag suger på att förklara men du fattar säkert, vet att jag sett en bild på nätet hur plåten skall se ut men hittar den inte just nu.

Snubblade på bilden. Denna har jag för att täcka hål & fästa skylten, blinkers har jag i bakljuset... Man kan ju även lägga till ett par "öron" för att fästa vanliga blinkers.

andyw_template.jpg
 
Är det någon som har testat "Pilot Road 3" på sin SV...?

Skall ha nya däck & funderar på att testa dessa. Har bara läst tester om hur förträffliga de är på vått underlag men då jag sällan kör i regn så hade det vart kul o läsa ett riktigt väg-test på torrt...

Intressant hur de funkar på SV1000 också då det trotts allt skiljer en del vad som funkar på hoj till hoj.
 
Sådär, då har man beställt Yoshi rs-3:or och en "Fender Eliminator". Hoppas nu bara jag slipper tull och moms på rs-3:orna :)
Nästa grej blir nog mini-blinkers, har dock inte bestämt vilken modell jag ska ha.

Vad har ni hittat på med era hojar i vinter? Antar att dom flesta redan är "klara" med sina SV:s..
 
Jag funderar på att köpa en SV1000S. Tycker den är riktigt snygg. Egenskaper jag är ute efter:
*Bra drag upp till 150-160 km/h.
*Skapligt sportig men även att använda som touring.
*Bra komfort för passagerare.
*Så underhållsfri som möjligt, helst endast regelbundna servicearna.

Är jag rätt ute med en SV1000S då?

Ps. Har tidigare endast kört en 1400 Intruder.
 
Jag har ju mer eller mindre plockat bort passagerarplatsen. Har dock kört med passagerare som inte var särskilt nöjd. Fast det måste du kolla med just din passagerare. Övriga punkter inget problem. Det är en riktigt bra hoj. Det enda som jag inte tyckte var helt OK från början var bakstötdämpare och broms. Fast inget som inte går att leva med.
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top