Svårt att ta bort bakhjulet?

tänk på att rengöra ordentligt, gärna nån rengörningsspray, och du måste fetta in axel och distanser innan du monterar hjulet.

Vilken typ av rengöringsspray ska man ha? Funkar det inte med YES, Vatten och trasa? Får kanske inte bort allt skit då.

Vad är det för fett man ska ha? Handlar man det hos mc-handlarn eller macken?

Står inget om att man ska fetta in axeln och distanser i instruktionsboken. Har dom fuskat i boken, eller är det en extra åtgörd för att öka livslängd på prylarna?

Distansen, är det den där prylen som ser ut att vara inkilad i svingen, som axeln går igenom?

Vilken typ av rengöringsspray ska man ha? Funkar det inte med YES, Vatten och trasa? Får kanske inte bort allt skit då.

Vad är det för fett man ska ha? Handlar man det hos mc-handlarn eller macken?

Står inget om att man ska fetta in axeln och distanser i instruktionsboken. Har dom fuskat i boken, eller är det en extra åtgörd för att öka livslängd på prylarna?

Distansen, är det den där prylen som ser ut att vara inkilad i svingen, som axeln går igenom?

I min instruktionsbok står det inte heller något om att smörja in axeln och distanserna. Men, jag tankade hem verkstadshandboken och där var det "grease here" mellan och runt i stort sett allt som sitter längs med hjulaxeln.

Jag tror personligen att det är bättre med för mycket än för lite. Rätta mig gärna om jag har fel...

I min instruktionsbok står det inte heller något om att smörja in axeln och distanserna. Men, jag tankade hem verkstadshandboken och där var det "grease here" mellan och runt i stort sett allt som sitter längs med hjulaxeln.

Jag tror personligen att det är bättre med för mycket än för lite. Rätta mig gärna om jag har fel...
Har fixat lite aceton att göra rent med, och lithiumfett. Verkar vara bra grejer. Tror också som du, att det är bättre med för mycket än för lite. Men det är ju bara någon form av logisk (ologisk) gissning.:confused:

Var hittar jag en verkstadshandboken till min cbr 900 -99 då? hmm Får dra en google här på sporthoj =)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon