Svårt att ta bort bakhjulet?

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
tänk på att rengöra ordentligt, gärna nån rengörningsspray, och du måste fetta in axel och distanser innan du monterar hjulet.

Vilken typ av rengöringsspray ska man ha? Funkar det inte med YES, Vatten och trasa? Får kanske inte bort allt skit då.

Vad är det för fett man ska ha? Handlar man det hos mc-handlarn eller macken?

Står inget om att man ska fetta in axeln och distanser i instruktionsboken. Har dom fuskat i boken, eller är det en extra åtgörd för att öka livslängd på prylarna?

Distansen, är det den där prylen som ser ut att vara inkilad i svingen, som axeln går igenom?
 

eightbug

Medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
2002, Honda, CB900F Hornet
Vilken typ av rengöringsspray ska man ha? Funkar det inte med YES, Vatten och trasa? Får kanske inte bort allt skit då.

Vad är det för fett man ska ha? Handlar man det hos mc-handlarn eller macken?

Står inget om att man ska fetta in axeln och distanser i instruktionsboken. Har dom fuskat i boken, eller är det en extra åtgörd för att öka livslängd på prylarna?

Distansen, är det den där prylen som ser ut att vara inkilad i svingen, som axeln går igenom?

I min instruktionsbok står det inte heller något om att smörja in axeln och distanserna. Men, jag tankade hem verkstadshandboken och där var det "grease here" mellan och runt i stort sett allt som sitter längs med hjulaxeln.

Jag tror personligen att det är bättre med för mycket än för lite. Rätta mig gärna om jag har fel...
 

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
I min instruktionsbok står det inte heller något om att smörja in axeln och distanserna. Men, jag tankade hem verkstadshandboken och där var det "grease here" mellan och runt i stort sett allt som sitter längs med hjulaxeln.

Jag tror personligen att det är bättre med för mycket än för lite. Rätta mig gärna om jag har fel...
Har fixat lite aceton att göra rent med, och lithiumfett. Verkar vara bra grejer. Tror också som du, att det är bättre med för mycket än för lite. Men det är ju bara någon form av logisk (ologisk) gissning.:confused:

Var hittar jag en verkstadshandboken till min cbr 900 -99 då? hmm Får dra en google här på sporthoj =)
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top