Svårstartad XT

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Polarn har en XT600 92a med kick som, när den är kall, är himlans jobbig att starta. Vad ska man ha för teknik? Choke osv..

Hojen är ju rätt gammal och jag anar att vissa slitdelar som tändstift är skitiga men är det något annat som kan tänkas påverka denna procedur? Det tar mellan 10 och 30 kickningar generellt att få igång henne..

Kan vara vad som helst eller att allt är slitet. Serva den; rent luftfilter, nytt stift, gör ren förg, ställ ventilerna. Mät sen kompen på den. En frisk o sund motor startar lätt.
/u

Låter som om det är dags att ställa ventilerna. Det ska göras var 600ade mil på en XT.

eisbaer skrev:
Polarn har en XT600 92a med kick som, när den är kall, är himlans jobbig att starta. Vad ska man ha för teknik? Choke osv..

Hojen är ju rätt gammal och jag anar att vissa slitdelar som tändstift är skitiga men är det något annat som kan tänkas påverka denna procedur? Det tar mellan 10 och 30 kickningar generellt att få igång henne..

På min XT -91 är det bara att ha full choke och sen att man går förbi kompläget sakta med kicken o sen tar nytt tag o drar till. Då kommer den.

\OliZ

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard