Svårsåld...

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Skåne
Hoj
----SÅLD----
Ben_Dover skrev:
2372462 Varför är min mc så svårsåld? Jag tyckte jag satte ett bra pris på den? Många 93:eek:r ligger ju på samma pris... Är den för dyr ändå, eller är det bara fel säsong att sälja eller har jag bara otur?
Har fått nåt mail, men dom verkar inte intresserad ändå...
Kom igen!!! SPORTHOJ.COM-RABATT 33 000:- POK :tomten
Känner ni nån som är sugen???

http://www.blocket.se/vi/8979405.htm?ca=5_s

Tycker oxå det e överpris...
Jag fick sälja min gixxer 600 -00 i vintras för 34000:-

Och din e 97:a för 35000:- :va
 

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
Sålda :(
Willew skrev:
2372721
Jag fick sälja min gixxer 600 -00 i vintras för 34000:-

Oj då skulle jag nog ha väntat att sälja.

Jag försöker sälja min R6:a http://www.sporthoj.com/annonser/?id=38545 Jag trodde det skulle vara lättare att sälja än vad det är, eftersom det är ganska mycket kvar av säsongen. Men alla som hör av sig skickar riktigt låga bud via mail.

Men men då får man väl ha den kvar istället...
 
Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
såg en r1 för 33 häromdagen med lite plastskador.
Det är köparens marknad nu.

Man får helt enkelt vänta till våren eller sälja jättebilligt
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Letar själv liknande objekt att bygga fighter på och rimligt pris på hojen just nu är väl ca 25-28000 med tanke på säsong. Skulle tro att det börjar dyka upp hojar inom kort som de begär runt de pengarna så varför betala mer än man behöver? Det är inte vår så vill man ha sålt är det nog bara att acceptera de bud man får eller vänta ca sex månader.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det är tråkigt med så dåliga skam bud! Det var en snubbe som bjöd 18 K för min Gixxer!! Det är nog våren som gäller tyvärr. Men jag har inte panik , fast det hade varit kul med ett nytt projekt.
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Skönt att inte alla är pessimister här i världen... ligger en R6 ´00 för 59k bland sh´s annonser...
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag har nog tjänat nån slant på tokprut mail..
när jag köpte min xr600 skicka jag skambud till alla i hela sverige..typ en som nappa..

gjorde så nu när jag skulle köpa bil o de va ett par st som gick ner mellan5-8000 direkt o då snackar vi 20000:- bilar.
men sluta att jag fick betala för vad jag ville ha ändå :tungan
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Ben_Dover skrev:
Varför är min mc så svårsåld? Jag tyckte jag satte ett bra pris på den?

Jag tror och tycker att du satt ett för högt pris, och att det nog är som andra skriver; vill du ha bra (iaf bättre) betalt för hojen får du vänta 6 månader att sälja.


my 2 cent

/Anneli - som sålt en GSX-R 600 -97
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Ben_Dover skrev:
2372462 Varför är min mc så svårsåld? Jag tyckte jag satte ett bra pris på den? Många 93:eek:r ligger ju på samma pris... Är den för dyr ändå, eller är det bara fel säsong att sälja eller har jag bara otur?
Har fått nåt mail, men dom verkar inte intresserad ändå...
Kom igen!!! SPORTHOJ.COM-RABATT 33 000:- POK :tomten
Känner ni nån som är sugen???

http://www.blocket.se/vi/8979405.htm?ca=5_s

Allt går att sälja men bara med rätt pris! Telefon och mailprutare undanbedes gör att många inte ens tänker på att svara. Skriver nån så får dom räkna med mycket mindre inresse.
Själv har jag lyckats pruta ned priset på många objekt med hjälp av mailen.
Skulle aldrig ens titta på ett objekt om det inte framgick av annonsen att priset gick att pruta på.
Felet är att många hojägare tror att det är en exclusiv hoj dom försöker sälja när det i själva verket är en halvtaskig dussinhoj, som dessutom är skrapad!!!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
vx skrev:
2374668 ....
Själv har jag lyckats pruta ned priset på många objekt med hjälp av mailen.
Skulle aldrig ens titta på ett objekt om det inte framgick av annonsen att priset gick att pruta på.....

Det är ju en fråga om uppförande. Du tycker att ditt agerande är ok, men du kommer aldrig köpa någt av mig. Jag går ut lågt i pris för att slippa diskussioner, vidare prutning sker på plats eller inte alls. Ringer någon och prutar osett så gör dom det ohört.

Sen är det tråkigt att ha en hoj som inte går att sälja, men 35 för en 97 är MYCKET pengar, och 18 för en gammelgixxer låter helvettigt. Ibland blir man lite hemmablind, de två hojar som nämns i tråden är gammal och jättegammal.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Chrille skrev:
2374686
Sen är det tråkigt att ha en hoj som inte går att sälja, men 35 för en 97 är MYCKET pengar, och 18 för en gammelgixxer låter helvettigt. Ibland blir man lite hemmablind, de två hojar som nämns i tråden är gammal och jättegammal.


Detta är en halv gammal hoj ;)
http://www.blocket.se/vi/8942519.htm?ca=23_3_s

Och han lär säkert få ungefär vad han begär. Fint skick är den i också :yoparty

De där två du pratar om är ju nästan nya... :tungan
 

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
Ben_Dover skrev:
Känns som att så kan man diskutera länge... hittar du en nyare för 43 000:- så får du säkert en nyare än den för 53 000:- osv.
Till slut blev dom där 10 000 ganska många pengar

Precis så är det... När jag köpte min hoj hade jag tänkte mig en viss prisklass.. Det blev till slut 20000:- mer än ursprungsplanen, men å andra sidan kan jag trösta mig med att jag inte är dumsnål (och köpte en hoj jag egentligen inte ville ha).


Inte "snål", inte "dumsnål", och "dum" får någon annan bedöma. ;)
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Babar skrev:
2372677 Tycker det är överpris. Kolla vad prislistan för begagnat i BIKE ger för riktpriser. Har en ett år gammal lista, men enligt den låg då 96or i riktpris runt 37000. Det är för felfria exemplar sålda med begagnatgaranti av handlare. Från det riktpriset drar jag direkt av minst 10% vid privatköp. Att den sen gått omkull en gång reducerar ju priset än mer. Fast värsta boven nu är ändå säsongen. Hösten är köparnas tid.


Hämta en miniräknare...och en ordbok...

37k - 10% = 33300 kr, sedan lite avdrag för listpriset var från förra året, lite för repan som inte verkar vara så farlig så är man nere på runt 31k, och jag är övertygad om att denna killen säljer sin för 31k:tummenupp och i värsta fall är den 2k dyrare än denna uträkning, och det finns alltid ett prisspann på alla produkter, så ordet "överpris" är väl inte riktigt rätt? Sen har den gått relativt lite mil, man kan göra en deal på stället han har i samma veva, så sååå fel är det inte...:)
 

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
Såld
vx skrev:
2374668 Allt går att sälja men bara med rätt pris! Telefon och mailprutare undanbedes gör att många inte ens tänker på att svara. Skriver nån så får dom räkna med mycket mindre inresse.
Själv har jag lyckats pruta ned priset på många objekt med hjälp av mailen.
Skulle aldrig ens titta på ett objekt om det inte framgick av annonsen att priset gick att pruta på.
Felet är att många hojägare tror att det är en exclusiv hoj dom försöker sälja när det i själva verket är en halvtaskig dussinhoj, som dessutom är skrapad!!!
Ööööh, nej jag tycker inte min är speciell, och jag vet att det finns många!!!
Självklart går det att pruta, men jag blir trött på folk som ska pruta 5-10 000 med ett mail, innan dom ens sett vad dom prutar på!!!
Har en kompis som skulle sälja sitt hus, och nån mupp mailade han och skulle pruta 200 000:- innan han ens sett huset (han skulle ha 600 för det, så det är en hel del)... sånna vill jag slippa ha att göra med!!!
OK om man ska åka 80 mil, så får man ju prata med varann och berätta mer om skicket och komma överens om pris innan, men har man 10 mil, så är det ju bara att häva iväg sig och titta på det man funderar på att köpa!!!

Priset jag satte då var bland det lägsta på blocket, och jag tyckte det var rimligt, men sen har priserna gått ner väldigt fort, så man får väl anpassa sig!!! Kan lova att till våren kommer likvärdiga cyklar att vara ute för 40 000 igen...
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Men herregud, hur svårt kan det vara att hövligt tacka nej till det man uppfattar som skambud, oavsett om det är på mejl eller telefon? Ibland tror jag att svensken i gemen är totalt affärshandikappad.
 

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Jag ska sälja min Enduro hoj. Köpte den för 42000 för 4månader sedan. Nu har jag fått gå ner till 36000. Men de e prutat å klart visserligen. Men som sagt de e lite segt just nu
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Ben_Dover skrev:
2372462 Varför är min mc så svårsåld? Jag tyckte jag satte ett bra pris på den? Många 93:eek:r ligger ju på samma pris... Är den för dyr ändå, eller är det bara fel säsong att sälja eller har jag bara otur?
Har fått nåt mail, men dom verkar inte intresserad ändå...
Kom igen!!! SPORTHOJ.COM-RABATT 33 000:- POK :tomten
Känner ni nån som är sugen???

http://www.blocket.se/vi/8979405.htm?ca=5_s

Den matchar mitt skinnställ ju! Hade ja haft dom pengarna så hade vi kunnat göra affärer...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top