Svårsåld...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
2375530 Men herregud, hur svårt kan det vara att hövligt tacka nej till det man uppfattar som skambud, oavsett om det är på mejl eller telefon? Ibland tror jag att svensken i gemen är totalt affärshandikappad.

Du har naturligtvis rätt. Problemet är inte dom som lugnt och sansat säger "Jag är intresserad av att betala mer än ..." Det är däremot störande med alla dessa "klippare" som inte orkar hålla käften när det är färdigsnackat eller ens uppföra sig med någon typ av hövlighet...
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
2375844 Du har naturligtvis rätt. Problemet är inte dom som lugnt och sansat säger "Jag är intresserad av att betala mer än ..." Det är däremot störande med alla dessa "klippare" som inte orkar hålla käften när det är färdigsnackat eller ens uppföra sig med någon typ av hövlighet...
Nej, men om man säger nej hövligt fem gånger lägger de flesta på. Mejl har ju den fördelen att man kan svara en gång och sedan ignorera.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Ähh, det är ju en sån där gammal gixxer... köp min istället, prismässigt väldigt flexibel vid snabb affär..
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Tycker den ligger helt rätt i pris, är säsongen det är fel på. Vänta mot våren och den slinker iväg utan problem för 35 :tummenupp

Lägg till att den är reggad på 25kw vilket är värt en hel del för dom med mellan kortet!

Hade jag inte haft en och jag hade klarat den försäkrings mässigt så hade jag köpt på en gång!
 

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
Såld
AndersJohansson skrev:
2392938 Tycker den ligger helt rätt i pris, är säsongen det är fel på. Vänta mot våren och den slinker iväg utan problem för 35 :tummenupp

Lägg till att den är reggad på 25kw vilket är värt en hel del för dom med mellan kortet!
Bra tips... uppdaterade med lite bilder oxå... (Visar feg-ränderna på bakdäcket :rodnar )
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Falafelbabianen skrev:
2393998 Undrar hur svårsålda sporthojjar blir om "vallöftet" om att trafikförsäkringen ska bekosta allt vid en olycka... man kan bli stående med en mc som man överhuvudtaget inte har råd att försäkra!

Vet du hur pass mkt högre försäkringen skulle bli? Jag har hört lite siffror men har lite svårt att lita på sossarnars "skrämsel propaganda" ..
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
philiph skrev:
2393104 e inte det mesta svårsålt nu?

Offroad/sm med isdäck måste vara ganska bra tid att sälja...

Falafelbabianen skrev:
2393998 Undrar hur svårsålda sporthojjar blir om "vallöftet" om att trafikförsäkringen ska bekosta allt vid en olycka... man kan bli stående med en mc som man överhuvudtaget inte har råd att försäkra!

Länk?
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
enchanter skrev:
2394300 Vet du hur pass mkt högre försäkringen skulle bli? Jag har hört lite siffror men har lite svårt att lita på sossarnars "skrämsel propaganda" ..
Enl uppgift minst det dubbla. Det är ingen "skrämsel propaganda" det är vad moderaterna vill. Man skall ha friheten att själv betala vad det kostar precis som i drömlandet USA, Där skrämmande många kör utan trafikförs.
 

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Vill du byta min GS 500E + pengar så kan vi göra affär :)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top