Svårsåld ER6 -06 !!! Byggkostnad 335 126 kr

Hmm, turbosnurran max 10k
Motorjobb, sänka komp etc max 30k
Fett bakhjul 10k
Lackjobb, polering 30k

Eller tänker jag fel, såååå märkvärdig är den inte, om de nu inte gått all in och ersatt alla skruvar och muttrar med titan, kåpor i kolfiber, nytt sprut inmappat i en vecka etc etc :va:va
 
Hmm, turbosnurran max 10k
Motorjobb, sänka komp etc max 30k
Fett bakhjul 10k
Lackjobb, polering 30k

Eller tänker jag fel, såååå märkvärdig är den inte, om de nu inte gått all in och ersatt alla skruvar och muttrar med titan, kåpor i kolfiber, nytt sprut inmappat i en vecka etc etc :va:va
De har ju bytt ut en hel del också, fälgarna kan säkert vara något exotiskt som kastats bort på en ER6, smidda lättmetallsfälgar för inte fan är det original.. Svingen måste vara bytt med, och antagligen framgaffeln med. Mycket pärlor för svinet så att säga...
 
Den som köper hojjen för över 300 papp borde omhändertas. :fakta
 
Den här låg på Tradera 2009. Kan ha varit ut tidigare än så också, jag vet inte om den byggdes 2006 eller senare.

Gällande motoreffekten så uppgav de vid visning att den hade 112 hp på bakhjulet vid 0.7 bar i laddtryck, dvs cirka 125-130 i motorn, men att det fanns mer att hämta om man förstärkte kopplingen.

Och som en sidonotering så trillade jag över någon gammal Google translate-sida gällande detta från 2009. "Vi på AVA MC har stadens mest rymliga och mest mystiska utbud av nya och begagnade cyklar, mopeder och ATV av Ducati, Kawasaki, BMW."

Mystiska :rofl

ER6Nturbo.jpg
 
Last edited:
Står det inte att byggkostnaden ink. Mc var över 300k, "Ge oss ett rimligt bud?"
60-80k borde den åtminstone vara värd, beroende på när den skall besiktas nästa gång :död
En bänkning borde dock göras tämligen omedelbart, man vill ju veta vad man köper?
 
Skulle tro att att priset satt för att styrka deras balansräkning...

Jo, de drog väl upp den till det värdet när de byggde den och nu har de inte råd att ta förlusten i en verkligtvärdesvärdering....

Om någon vet vem deras revisor är och vill jävlas lite så kan de ju alltid tipsa om den här tråden :)
 
Om det är den verkliga byggkostnaden så är jag förbluffad över hur lite man åstadkommit med så mycket pengar. Det är ju en budget som vida överstiger samtliga svenska chopperbyggen och även vissa av Stellan Egelands byggen...och så åstadkom man inte mer...?
 
Om det är den verkliga byggkostnaden så är jag förbluffad över hur lite man åstadkommit med så mycket pengar. Det är ju en budget som vida överstiger samtliga svenska chopperbyggen och även vissa av Stellan Egelands byggen...och så åstadkom man inte mer...?

Jo, jag kan som sagt bygga om en ER6 -06 till en flång ny HP4 med garanti för mindre pengar :)
 
ja fast frågan är om det ger någon positiv reklam. Anger man en byggkostnad på över 300 kkr framgår det att man dels är väldigt vårdslös med pengar och dels inte det minsta kostnadseffektiv.
 
Flera här på Sporthoj skriver att det är galet att betala över 300000:- för hojen, Ava säger inte att den kostar det, vad är det som folk på Sporthoj inte förstår?? :huvet

Jag tror det är två frågeställningar som figurerar i tråden;
1. Hur mycket är hojen värd?
2. Hur kan man spendera 300K+ på en hoj med det där slutresultatet?
 
Om det är den verkliga byggkostnaden så är jag förbluffad över hur lite man åstadkommit med så mycket pengar. Det är ju en budget som vida överstiger samtliga svenska chopperbyggen och även vissa av Stellan Egelands byggen...och så åstadkom man inte mer...?

men det vet ju inte skattmasen, nej men fy på mig nu var jag elak.
 
Min frågeställning från början var att få en indikation på hur mycket hojen kan tänkas vara värd idag, flera eminenta sporthojläsare anser att någonstans i spannet 40-60 k verkar rimligt. Jag tror också att det ligger där någonstans, men att det lutar mer åt 40 än åt 60 (kanske 45-50 k).

Sedan kommer ju andra frågor

Går det att besiktiga den och få den godkänd i detta skick, eller måste man återställa den varje gång ?
Är det som privatbyggt fordon då ?
osv osv


men självklart är det en intressant diskussion att man har lyckats prestera så lite för så mycket pengar - En prestation i sig själv !!!!!!!. Jag skulle vilja se kvittona :D
 
Jamen deras mekaniker la ju 17286 timmar! :rolleyes:
Skämt å sido, det är inget annat än PINSAMT av en firma att lägga ut den hojen till det löjliga priset!


Om det är den verkliga byggkostnaden så är jag förbluffad över hur lite man åstadkommit med så mycket pengar. Det är ju en budget som vida överstiger samtliga svenska chopperbyggen och även vissa av Stellan Egelands byggen...och så åstadkom man inte mer...?
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top