Som topic säger. Min frambroms är omöjlig att lufta. När jag köpte crosshojen i februari fungerade bromsen, men det var knappt. Den känndes inte bra så jag rev isär den i samband med helrenovering av resten av hojen. I aprill var allt förutom frambromsen fixad. Har hållt på med den sen dess.
Det jag gjorde med frambromsen när jag tog isär den var att plocka av bromsslangen, ta isär oket (plocka ur kolvarna och tätningar) och göra rent, sen satte jag ihop allt och började lufta. Inget trycka alls
Bytte tätningar, samma sak och fram till dagens datum har jag gjort följande:
* Bytt tätningar i oket.
* Bytt allt i bromscylindern (lika bra!)
* Bytt bromsslang (den gammla var inte "snygg")
* Nya kolvar i oket (fick dom nästan gratis!)
* Ny luftningsnippel (hittade!)
* Bytt alla brickor vid anslutningarna (billigt, så varför inte?)
Jag trycker bromsvätskan nerifrån med en spruta till en början, sen luftar jag vanligt men får absolut inget tryck i systemet. HJÄLP!
Dom inre tätningarn i oket är inte likformiga så att säga. Jag bifogar en bild på hur dom ser ut i genomskärning, hoppas ni fattar.
Åt vilket håll ska dom egentligen sitta? Min handlare säger att tjocka delen ska vara neråt och smala uppåt, stämmer det?
Oerhört tacksam för all hjälp jag kan få!
MVH. Fredrik
Det jag gjorde med frambromsen när jag tog isär den var att plocka av bromsslangen, ta isär oket (plocka ur kolvarna och tätningar) och göra rent, sen satte jag ihop allt och började lufta. Inget trycka alls

Bytte tätningar, samma sak och fram till dagens datum har jag gjort följande:
* Bytt tätningar i oket.
* Bytt allt i bromscylindern (lika bra!)
* Bytt bromsslang (den gammla var inte "snygg")
* Nya kolvar i oket (fick dom nästan gratis!)
* Ny luftningsnippel (hittade!)
* Bytt alla brickor vid anslutningarna (billigt, så varför inte?)
Jag trycker bromsvätskan nerifrån med en spruta till en början, sen luftar jag vanligt men får absolut inget tryck i systemet. HJÄLP!
Dom inre tätningarn i oket är inte likformiga så att säga. Jag bifogar en bild på hur dom ser ut i genomskärning, hoppas ni fattar.

Åt vilket håll ska dom egentligen sitta? Min handlare säger att tjocka delen ska vara neråt och smala uppåt, stämmer det?
Oerhört tacksam för all hjälp jag kan få!
MVH. Fredrik