Svår mc-olycka i Dalsland

SnOOkIE skrev:
Vad som inte framgår är att inte hojen är hans!! den vart hämtad efter stängningsdags utan betalning i mellerud på W-B. o nu med blåljus i nacken! polisen mötte alltså tjuven när dom fick larm om inbrott o gav sig efter honom! :Bugar
Helt ärligt och från hjärtat - jag är jätteglad att han skrota och skadade sig allvarligt. Om han dör rör mig inte.

Markus skrev:
Oj, det var tufft skrivet. :hihi
Nä inte alls. Tror det är en tämligen vanlig uppfattning bland vanligt folk. Tänkte inte skriva nått men det var så många som började yra så jag blev "tvungen" att kompensera lite :brinnerup

Jag ser det som såhär.. hade han inte snott hojen så hade han ju inte kunnat vurpa densamma heller...tycka synd om?? NÄ

En hojtjyv borta ett tag i alla fall! Det SKA göra ont att stjäla en hoj, det borde ju varje hojtjuv få känna på

Last edited:
Folköl skrev:
Han släckte ju nästan sitt eget liv, ska ngn annan få skit för det! Folk får väl göra vad dom vill med sina liv. Är man så jävla pantad att man snor hojar så får man väl räkna med att folk tycker det blir billigare att de omkommer än att ligga halvdöd pa sjukan o kosta pengar o resurser. :kocko

Gor som pa Zeb Macahan's tid: hang dom hogt! :tummenupp

Ärligt talat fattar jag inte varför man tycker synd om killen..

Jag har oxå nästan tagit livet av mig på hojen.. inte fan tycker jag synd om mig själv för att jag körde av vägen!! o då på min egen hoj! jag har ju fan inget o skylla på.. vad har killen som snodde hojen att skylla på??

Dom jag tycker synd om e alla runt omkring mig, dom som fick se helvetet. Mina nära o kära.. så känner jag även för den här killen.. men fan inte honom!!

Maverick skrev:
Ärligt talat fattar jag inte varför man tycker synd om killen..

Jag har oxå nästan tagit livet av mig på hojen.. inte fan tycker jag synd om mig själv för att jag körde av vägen!! o då på min egen hoj! jag har ju fan inget o skylla på.. vad har killen som snodde hojen att skylla på??

Dom jag tycker synd om e alla runt omkring mig, dom som fick se helvetet. Mina nära o kära.. så känner jag även för den här killen.. men fan inte honom!!

Det ar alltid varst om de narstaende.

Fattar inte varfor det ska daltas sa javla mkt med rattfyllon mm som kor ihjal barn. Varfor ska dom fa all javla vard o uppmarsamhet nar den ihjalkordes nara o kara far ga igenom helvete, far knappast ngn hjalp fran myndigheter o sen dessutom fa ett slag i ansiktet nar fanstyget far vard eller fangelse i 1,5 ar, o ar ute efter 1/2.

Bryter man mot lagen far man val ta ansvar for konsekvenserna - sina egna handlingar. Borjar ju mer likna kollektiv bestraffning istallet, dar andra far sta for straffet.

Lycko onskningar infor brollopet Maverick! Sjalv ar jag for feg for att gifta mig :(

SnOOkIE skrev:
Om du kollar nyheterna senare i kväll kan du höra om ännu en som förgripit sig på yngre 3 månader igen.. sa fakta finns.

over and out.

Det enda jag hörde var att en 35åring dömdes för att ha bjudit en 12:åring på amfetamin.. för det fick han 3 månader.. några övergrepp dömdes han inte för...

Skilj på vad folk anklagas för och vad de sedan faktiskt döms för...

....Personligen hade jag gärna sett att den 35:åringen fått nötterna bortklippta och sedan blivit Bubbas Bitch bakom galler i ett par år men vi har ett rättsväsende som innebär att:
Man måste bevisas skyldig till brott för att kunna dömmas för det och endast de brott man befins skyldig till tas med när straffet skall utdömmas..

SnOOkIE skrev:
En man fick livshotande skador när hans mc åkte av vägen under natten till tisdagen. Olyckan skedde utanför Dals-Rostock.

Mannens körde längs väg 166, öster om Dals-Rostock i Dalsland, då hans motorcykel av okänd anledning gick av vägen. Klockan var då omkring halvtre på natten.
Mannen fick enligt TT livshotande skador i samband med olyckan.

Vad som inte framgår är att inte hojen är hans!! den vart hämtad efter stängningsdags utan betalning i mellerud på W-B. o nu med blåljus i nacken! polisen mötte alltså tjuven när dom fick larm om inbrott o gav sig efter honom! :Bugar

Trist när någon dör, men jag kan tänka mig mediadrevet: Polis hetsade trebarnsfar av vägen!

Det roliga med sådana här töntiga åsikter är att de i 99 fall av 100 kommer från typ Ataritöntar som skulle börja tjura om någon sade att han skulle ha er hoj. Det måste vara bara då man tycker det är kul med dödsfall, när man minns sin barndom när de tuffa grabbarna snoode ens leksaker på rasten eller rånade en på spelkulorna. Är det spelkulekillarna ni "ger igen" på genom att låtsas tycka att det är rätt åt dem?

Jag tror ni har ungefär samma profil som genomsnittspedofilen, förtryckt och mobbad. Han Ulf Olsson tycker säkert det är bra med trafikolyckor också. :lol

Markus skrev:
Det roliga med sådana här töntiga åsikter är att de i 99 fall av 100 kommer från typ Ataritöntar som skulle börja tjura om någon sade att han skulle ha er hoj. Det måste vara bara då man tycker det är kul med dödsfall, när man minns sin barndom när de tuffa grabbarna snoode ens leksaker på rasten eller rånade en på spelkulorna. Är det spelkulekillarna ni "ger igen" på genom att låtsas tycka att det är rätt åt dem?

Jag tror ni har ungefär samma profil som genomsnittspedofilen, förtryckt och mobbad. Han Ulf Olsson tycker säkert det är bra med trafikolyckor också. :lol

Ah nej, inte en kommunist till!!

Markus skrev:

Alla ni som tycker så synd om killen kan ju starta en insamlig så slipper stackarn sno några mer hojar iaf.

Jag sållar mig nog till ataritöntarna, fast jag låtsas inte tycka att det är rätt åt dem. Du vet verkligen bäst alltid va? Alla som inte tycker som du är pedofiler osv... du är söt du. :hihi

Ja,intressant läsning om hojtjuven och alla olika åsikter vi har som männiksor.Tycker såhär att RESPEKTERA det andra tycker om hojtjuven sen är det en annan sak att inte ACCEPTERA själv det som vissa tycker härinne.Korvgubben har allt en del vettiga saker att skriva om tycker jag och tydligen fakta på vissa saker sedan vet väl dom flesta att med statistik kan man visa väldigt mycket och få det till att se bra ut men statisktik och hur verkligheten ser ut är ju två vitt skilda saker.En sak korvgubben har rätt i som missförstås mycket är att det är en sak att vara anklagad för ngt men vad man blev dömd till helt annan,tyvärr är väl vårat rättsväsende lite komplicerat ibland i vissa fall.Lindomefallet är väl det mest tydliga där två skyller på varandra och går friande från mord på en äldre herre.
Vad jag själv tycker om hojtjuven??.Tjaa,den som gett sig in i leken får också leken tåla och ta konsekvenserna är mitt motto och lever därefter själv,inte alltid jag lekt den rätta leken men också tagit konsekvenserna

Tack och hej

Hojtjuv eller inte, han var väl iallafall människa eller?
Kanske inte en som gjort dom bästa valen, men
handlar detta om en hojstöld har han all min empati
kvar iaf.

Ryser när man läser alla "rätt åt han". :va

Tror att få egentligen tycker att straffskalan ska börja med dödsstraff.
Men det låter ju som att det är lätt att få ihop en lynchmob här.

Han bar sig dumt åt och fick på tafsen direkt av den s.k. verkligheten.
Det händer ju stup i ett även folk som kör (över sin förmåga med) egen hoj.

Har väldigt svårt att känna nån större (skade)glädje över det oxå. Är bara sorgligt, egentligen.

Bägge delarna drabbar alla hojåkare på flera sätt, försäkringar, sjukvårdskostnader, rop på förbud etc.

Grannens 17åring gjorde inbrott i nåt klubbhus, flydde ut i sjön när polisen kom, drunknade.
Dumt ? Javisst ! Rätt åt honom ?
/u

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back