MrEd skrev:Vad man bör fråga sig, antar jag, är om döden är ett rimligt straff för stöld.
Det är väldigt skillnad på att straffas med döden/skador för stöld och att själv agera så att man skadas i samband med brott...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MrEd skrev:Vad man bör fråga sig, antar jag, är om döden är ett rimligt straff för stöld.
Hoztic skrev:Fel gör ont heter det ju...
Det värsta med att han åker omkull är att vi får betala hans brott 3 gånger, dels genom försäkringen, dels vården och dels ev straff.
Rätt åt honom, tycker dock synd om anhöriga!
korvgubbe skrev:.....Man kan ju hoppas att olyckan leder till att han gör vissa omvärderingar av sitt liv och leverne....
Detta kan ju få honom att skärpa sig och isåfall lär det ju i slutänden spara in rätt mycket stålar åt samhället.
Det kan ju vara så att det plötsligt slår honom när hanligger i gipsvagga på sjukhuset hela sommaren att hans polare är fulla av skit som håller på med allt de hållt på med. Och han kanske plötsligt inser att han varit ett arsle mot sin familj, den familj som trots allt han gjort, står vid hans sjukhussäng varje dag...
Jag spekulerar men med lite tur kan det bli så. jag skulle nog tänka efter och få nya prioriteringar...
SnOOkIE skrev:En man fick livshotande skador när hans mc åkte av vägen under natten till tisdagen. Olyckan skedde utanför Dals-Rostock.
Mannens körde längs väg 166, öster om Dals-Rostock i Dalsland, då hans motorcykel av okänd anledning gick av vägen. Klockan var då omkring halvtre på natten.
Mannen fick enligt TT livshotande skador i samband med olyckan.
Vad som inte framgår är att inte hojen är hans!! den vart hämtad efter stängningsdags utan betalning i mellerud på W-B. o nu med blåljus i nacken! polisen mötte alltså tjuven när dom fick larm om inbrott o gav sig efter honom!![]()

korvgubbe skrev:..vad vill du ha för mentalitet då? Bananrepublikmentalitet? Rysslandsmentalitet? Afghanistanmentalitet? Finlandmentalitet?
korvgubbe skrev:Det är väldigt skillnad på att straffas med döden/skador för stöld och att själv agera så att man skadas i samband med brott...

955i skrev:Okej, man skall inte önska att andra gör sig illa och sen sitta och gotta sig i deras olycka.
Dock så får man ju lite lite lite skadeglädje just med tanke på dom känslor man får om en annan hojbroder vars mc blivit stulen (kunde varit DIN hoj) och att "boven" då kör i diket (oavsett om han bryter benet eller bara får näsblod) så blir man ju nöjd att det på något sätt straffade sig.
Sen är det ju självklart som så att det står kanske 21 människor, anhöriga, bekanta osv som får lida minst lika mycket som den stackare som körde i diket.
Nåja, lite dubbelmoral men man får se till sina egna intressen![]()
![]()

2ono skrev:Årets idiot kommentar :kocko
SnOOkIE skrev:det verkar som han har sysslat me detta i hela sitt liv
SnOOkIE skrev:Kommentar?!?!? tycker det ser ut som fakta!
Tjuvar mördare och andra som ängnar sig åt brottslighet straffas ut MIN syn aldrig tillräkligt men blåser man staten på pengar ex. skattebrott osv. då får man verkligen stå sitt kasst o betala tillbaka vart enda öre o lite därtill + fängelse eller liknande!!
69:an skrev:Vad har du för faktauppgifter, eller andra anledningar till den slutsatsen, som du väljer att inte redovisa?
Superbike Roger skrev:Bra så e vi av med en jävel till![]()
korvgubbe skrev:Det är rätt kul att visa tycker det är värre att stjäla en hoj för 100.000 än att stjäla ett par millar genom bedrägerier och fiffel... :kocko
Kan du inte bara visa lite på fakta som visar det du säger, nämligen att tjuvar och mördare får lägre straff än skattefiflare och bedragare...... Jag säger inte emot dig, jag är bara väldigt väldigt nyfiken på var du fått den uppfattningen ifrån förutom att det troligen är så att du är ytterligare en i raden som bara reagerar när de får nyheter upplästa istället för att försöka tänka, reflektera och sedan kanske sätta sig in ytterligare i ämnet......
SnOOkIE skrev:så vad är värst skattebrott alltså blåsta staten på 80.000 eller förgripit sig på ett barn!? skattefifflet gav 8 månaders fängelse o han som förgrep sig på barnet fick 3 månader o ett lättare skadestånd!! det är fakta måste jag skriva vem dessa 2 förövare är!? nä.
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller