Svärföräldrar!!!

Kommer ni överens med svärföräldrarna?

• Antal röstningar
    0
Det där har väl varit 50-50 för mig. Senaste omgången var allt kanon. Hon hade jättebra och trevliga föräldrar, kan till och med sakna dem ibland.

Men förut (med andra svärföräldrar) har det hänt vid ett tillfälle att jag hamnat i gräl och fick säga åt henne (svärmodern) på skarpen rejält. Tyvärr tog hon nog rätt illa vid sig och började stamma efteråt (höll i sig några veckor), så då kände jag mig lite eländig. Jag var nog inte så populär hos hennes far heller...

Försök att ta det lugnt, är ni unga och ni inte varit ihop så länge så kan det ta ett bra tag innan du blir accepterad av svärpäronen :/

Bjork skrev:
ska alla vara så jävla bra kompisar med respektive pärons föräldrar, nu ser jag ju ännu mer tragisk ut, :mad: skulle aldrg startat tråden, finns det ingen som inte kommer bra överens????? :va

Dom kommer överens med mig men jag kommer inte överens med dom, min flickvän bor hemma och det gör jag också så varannan helg bor jag hos henne och nu efter 2 år så börjar jag reta mig någonting fruktansvärt på allt dom gör, speciellt maten lixom vem fan käkar grönsaker?

spectre skrev:
Dom kommer överens med mig men jag kommer inte överens med dom, min flickvän bor hemma och det gör jag också så varannan helg bor jag hos henne och nu efter 2 år så börjar jag reta mig någonting fruktansvärt på allt dom gör, speciellt maten lixom vem fan käkar grönsaker?

Ja tänk, världsfreden bygger ju på det. :rolleyes:

:tungan :rofl

Mitt ex farsa hälsade mig första gången med ett varmt handslag och en öl. Det var iof midsommar men ändå. Det kallar jag ett perfekt välkomnande!

Sad Glad skrev:
Försök att ta det lugnt, är ni unga och ni inte varit ihop så länge så kan det ta ett bra tag innan du blir accepterad av svärpäronen :/

-asch. Efter 15-20 år lossnar det, och efter 30 blir man riktigt goda vänner!
:tummenupp

Kerplunk skrev:
Är man onormal om man tyckte det var minst lika jobbigt att bryta med svärföräldrarna som med killen... :rodnar

:D

Hoppas inte det iaf!

För jag har känt samma sak ett par ggr...

Bara för att inge ska dryga sig så lägger jag till detta:
Dock har jag haft tjej och inte någon kille. :tungan

Min svärmor avskyr mig av alla de märkligaste anledningar men hon har nästan daglig kontakt med tjejens ex som är far till tjejens barn det kan vara lite störande men som tur är det ca 100mil emellan oss men hon bor i karlstad så det hade varit bekvämt att kunna umgås under svenskarallyt åtminstonde.
Jag är inge "big fan" av fyllkärringen heller så det är inget jag mår dåligt över.

Finns av båda sorter. Förr omgången var de helt underbara, hadde många trevliga whisky kvällar där... dessförinnan ver det ju inte lika bra. och nu ogillar jag dem redan och jag har inte ens träffat dem...

verkar som att man får en bra omgång av svärföräldrar varannan gång liksom.

Mitt ex farsa och hennes storebror bjöd på tacobuffe. Grejen var att vi drack en massa öl och tequila innan så vi satt bara och fnittra under hela buffén.

Bjork skrev:
Faan vad trött man blir på dom, jag har varit sambo med min tjej i 6 år. Funderar på att bygga nytt hus osv har planer för framtiden ihop, och när man då kommer hem till hennes päron så är allt bara negativt vi gör dåliga beslut. Hon blir ledsen för att jag säger som jag tycker åt dom,(har dumförklarat dom) Faan vad sne man blir på sådant destruktivt beetende.
Finns det nån som kommer överens med era svärföräldrar?
Åh när man köpte hojen var man ju knappt välkommen, det var som om jag redan hade kört ihjäl deras dotter....
Nej,behövde skriva av mig lite, dunkar med en poll.

WORD!!
Mina svärföräldrar är ena riktiga stolpskott. Jag och min sambo har haft ihop det i snart 6 år och varit förlovade 1/2 år (fick inte ens ett -"Grattis, va kul.") Farsan har pratat med mig ungefär lika många gånger som man kan räkna på kroppens sammanräknade utväxter, och då har jag ändå spenderat två somrar i deras sommarstuga. Men nu får det fanimej vara nog, ändrar det sig inte inom en nära framtid och han föröker bete sig som folk och lära känna mig är det "snapp, snapp" med den kontakten. Mamman är inte många steg bättre. Jag känner med dig, jag vet precis hur det är!!!

surt...jag har riktigt bra kontakt med mina...de är toppen, ser alltid till att jag mår som en hund i en benhög när jag är på visit...brukar köpa hem mat och dryck som jag gillar vilket uppskattas från min sida...

jag har nog alltid haft tur med svärisar, men jag tror det bygger på att är man riktigt trevlig och tillmötesgående så är det svårt att inte behandla den personen på ett bra sätt...men jag kan mycket väl ha fel...

Själv har jag bara haft bra svärföräldrar.
Riktigt roligt att kunna sitta en kväll och ta en öl och se på hockey eller nått sånt.
Lider som fan med er som inte har bra svärföräldrar..hoppas bara era respektive förstår er?

faan va gott att det inte bara är jag....

Linusp3 skrev:
WORD!!
Mina svärföräldrar är ena riktiga stolpskott. Jag och min sambo har haft ihop det i snart 6 år och varit förlovade 1/2 år (fick inte ens ett -"Grattis, va kul.") Farsan har pratat med mig ungefär lika många gånger som man kan räkna på kroppens sammanräknade utväxter, och då har jag ändå spenderat två somrar i deras sommarstuga. Men nu får det fanimej vara nog, ändrar det sig inte inom en nära framtid och han föröker bete sig som folk och lära känna mig är det "snapp, snapp" med den kontakten. Mamman är inte många steg bättre. Jag känner med dig, jag vet precis hur det är!!!
------------

samma sak här, inga grattis eller sånt. fick fast jobb där jag jobbar nu och deras svar när tjejen sa det var, va bra då kan vi höja hyran, vem faan säger en sån sak liksom. (vi hyr ett litet hus av dom på deras gård för att kunna bygga ett eget LÅNGT ifrån dom=)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg