Svänghjulsverktyg RS125

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Rev motorn och såg att ett av de gul-beigea dreven vad trasiga..det som sitter på vevaxeln. Köpte ett nytt, och monterade. Fungerar fortfarande lika risigt.
Nu till problemet.
Har tidigare lagt upp en tråd om vad felet på hojen e som ni kan se här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47544

Det är alltså kraftiga vibrationer i hela hojen. Spelar ingen roll om det är friläge eller om det ligger växel i.
Många har sagt att det är nått vevlager som e paj eller liknande.
Ett litet problem man kommer fram till när man väl står där med motorn på bänken är att man saknar en svänghjulsavdragare.
Är det någon som har ett sådant verktyg i stockholmsområdet som tror sig kunna låna ut det?

Är det någon som har haft samma problem? isåfall, berätta ALLT om hur du gjorde för att lösa det! Är MYCKET tacksam för alla svar!
 
cRoC skrev:
Så du har kollat att det inte är ett vevlager ?

Det glappar inte om man vickar på vevaxeln, och från kopplingssidan "ser" det bra ut. För att se från andra sidan måste man öppna med det där verktyget.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top