Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Emmi skrev:Hände när jag körde budbil i stan för ett tag sen. Kommer till en korsning med min Merca Sprinter (lilla bilen). Det är högerregeln och på vägen till vänster står en kärring som stannat för att släppa över en gångare, jag ser att hon ser mej. Eftersom hon ska släppa före mej enligt högerregeln och står still fortsätter jag köra, (stannar inte alls). DÅ börjar kärringen köra rakt ut, passerar en maxad halvmeter från min bil.
![]()
![]()
KÄRRINGJÄVEL!![]()
Thundercat skrev:Jag håller med dig. Kör man för fort så kan man inte gnälla på bilisterna utan man får stå sitt kast.
Ett hypotetiskt exempel: Om jag är ute å kör och från mötande körfält så är det en bil som svänger åt sitt vänster, dvs korsar mitt körfält. Om jag då kör på tok för fort och klipper bilen så kan jag inte skylla på honom för att han svängde ut framför mig, för håller man rätt hastighet så händer det ingen olycka där.
Bra skrivet!
berggren_martin skrev:Skitsnack!! 50 km/h är tillräcklig hastighet för att en dödsolycka ska kunna inträffa. För att vara säker skulle man i praktiken behöva passera alla avfartsvägar och korsningar i 10 km/h. Förstår inte hur ni i inlägg efter inlägg sitter och försvarar bilister för deras bristande uppmärksamhet. Hur försiktiga och kloka vi än skulle vara som motorcyklister, så skulle bilisters vänstersvängar fortfarande kosta liv. Det finns ingen ursäkt för detta. Påminn gärna era föräldrar eller mor-/farföräldrar om detta ifall de sitter och kör vid 80 års ålder.
berggren_martin skrev:Förstår inte hur ni i inlägg efter inlägg sitter och försvarar bilister för deras bristande uppmärksamhet.
Flagga skrev:En del av oss (som några andra redan nämnt) kör ju själva bil ibland.
Har själv bytt fil inne i stan utan att upptäcka MC:n som kom som ett skållat troll bakifrån.
Ingen insparkad dörr som vissa föreslagit, men han "hytte" ordentligt med näven.
berggren_martin skrev:Jag kör också bil ibland, men jag kör aldrig ut rakt fram för en motorcykel. Och har jag en hoj bakom så ser jag till att släppa förbi den rätt snabbt... Ett tvåhjuligt fordon som närmar sig innebär att extra försiktighet krävs då man inte kan bedöma hasigheten lika bra. Detta är nåt de borde lära ut på körskolorna bättre.
Kawa Tina skrev:Det finns ju ett skäl till att det är 50 km där där det står 50 och 90 där det är 90 eller hur???
allstå ta det lite lungt i stan va det är mitt tips och gassa på motorvägen
Emmi skrev:Hände när jag körde budbil i stan för ett tag sen. Kommer till en korsning med min Merca Sprinter (lilla bilen). Det är högerregeln och på vägen till vänster står en kärring som stannat för att släppa över en gångare, jag ser att hon ser mej. Eftersom hon ska släppa före mej enligt högerregeln och står still fortsätter jag köra, (stannar inte alls). DÅ börjar kärringen köra rakt ut, passerar en maxad halvmeter från min bil.
![]()
![]()
KÄRRINGJÄVEL!![]()
Kapten kläning skrev:Vänstersvängande billister = livsfarligt!
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|