Svänga på slangen?

Kanske har å göra med att ni sitter för långt fram?
Med ryggsäck hamnar tyngdpunkten längre bak-lättare att svänga.

Bara en teori som slog mig nu :)

Njae... Tror inte det i alla fall. Ryggsäcken kan ju vara tom , så då är det ju ingen vikt det handlar om. Ska fan testa att slanga med ett par hängsle ??? Går det rakt då , så visar man ju i alla fall inte hela byn att man ska ut o busa.... Får ju ha hängslena under tröjan :D

Folkezx9r skrev:
Njae... Tror inte det i alla fall. Ryggsäcken kan ju vara tom , så då är det ju ingen vikt det handlar om. Ska fan testa att slanga med ett par hängsle ??? Går det rakt då , så visar man ju i alla fall inte hela byn att man ska ut o busa.... Får ju ha hängslena under tröjan :D
Ja varför inte?
Kanske är så att det rätar upp ryggen på nått sätt? Nä, då skulle ju ryggskyddet hjälpa...
Ska prova vrida på bakhjulet idag, sen ut å slanga utan ryggan! :hihi

Långa farbron skrev:
Sitter bakhjulet rakt ?

Annars känns det mer som det är att du sitter lite åt fel håll,hur har du styret ?
Du hade rätt! Bakhjuls bulten satt ju lite snett ca 1 mm, justerade så att det blev föskjutet åt andra hållet för att testa, Då gick det spikrakt! Ändrade så att bakhjulet pekar lite åt vänster. :banana

Viffer skrev:
Du hade rätt! Bakhjuls bulten satt ju lite snett ca 1 mm, justerade så att det blev föskjutet åt andra hållet för att testa, Då gick det spikrakt! Ändrade så att bakhjulet pekar lite åt vänster. :banana

Nja bakhjulet skall vara rakt inte peka åt något håll,du skall inte bråka med materialet för att det skall funka.

Hmmm....Ska kika till mitt bakhjul oxå....Blir lasermätning , så man inte kan skylla på det.. :D . Funkar inte det , så får det bli hängselvarianten... :hihi

Långa farbron skrev:
Nja bakhjulet skall vara rakt inte peka åt något håll,du skall inte bråka med materialet för att det skall funka.
Nja jag menar inte riktigt så att det ligger å skaver på ena svingarmen, skiljer bara nån 1/10mm nu. :7peta

Folkezx9r skrev:
Hmmm....Ska kika till mitt bakhjul oxå....Blir lasermätning , så man inte kan skylla på det.. :D . Funkar inte det , så får det bli hängselvarianten... :hihi
Prova å ställ bakhjulet toksnett å se om du kan göra cirklar på slangen :näsblod

skoteridioten skrev:
Kanske har å göra med att ni sitter för långt fram?
Med ryggsäck hamnar tyngdpunkten längre bak-lättare att svänga.

Bara en teori som slog mig nu :)

Måste erkänna att det gick bättre :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP