Svänga på slangen?

Kanske har å göra med att ni sitter för långt fram?
Med ryggsäck hamnar tyngdpunkten längre bak-lättare att svänga.

Bara en teori som slog mig nu :)

Njae... Tror inte det i alla fall. Ryggsäcken kan ju vara tom , så då är det ju ingen vikt det handlar om. Ska fan testa att slanga med ett par hängsle ??? Går det rakt då , så visar man ju i alla fall inte hela byn att man ska ut o busa.... Får ju ha hängslena under tröjan :D

Folkezx9r skrev:
Njae... Tror inte det i alla fall. Ryggsäcken kan ju vara tom , så då är det ju ingen vikt det handlar om. Ska fan testa att slanga med ett par hängsle ??? Går det rakt då , så visar man ju i alla fall inte hela byn att man ska ut o busa.... Får ju ha hängslena under tröjan :D
Ja varför inte?
Kanske är så att det rätar upp ryggen på nått sätt? Nä, då skulle ju ryggskyddet hjälpa...
Ska prova vrida på bakhjulet idag, sen ut å slanga utan ryggan! :hihi

Långa farbron skrev:
Sitter bakhjulet rakt ?

Annars känns det mer som det är att du sitter lite åt fel håll,hur har du styret ?
Du hade rätt! Bakhjuls bulten satt ju lite snett ca 1 mm, justerade så att det blev föskjutet åt andra hållet för att testa, Då gick det spikrakt! Ändrade så att bakhjulet pekar lite åt vänster. :banana

Viffer skrev:
Du hade rätt! Bakhjuls bulten satt ju lite snett ca 1 mm, justerade så att det blev föskjutet åt andra hållet för att testa, Då gick det spikrakt! Ändrade så att bakhjulet pekar lite åt vänster. :banana

Nja bakhjulet skall vara rakt inte peka åt något håll,du skall inte bråka med materialet för att det skall funka.

Hmmm....Ska kika till mitt bakhjul oxå....Blir lasermätning , så man inte kan skylla på det.. :D . Funkar inte det , så får det bli hängselvarianten... :hihi

Långa farbron skrev:
Nja bakhjulet skall vara rakt inte peka åt något håll,du skall inte bråka med materialet för att det skall funka.
Nja jag menar inte riktigt så att det ligger å skaver på ena svingarmen, skiljer bara nån 1/10mm nu. :7peta

Folkezx9r skrev:
Hmmm....Ska kika till mitt bakhjul oxå....Blir lasermätning , så man inte kan skylla på det.. :D . Funkar inte det , så får det bli hängselvarianten... :hihi
Prova å ställ bakhjulet toksnett å se om du kan göra cirklar på slangen :näsblod

skoteridioten skrev:
Kanske har å göra med att ni sitter för långt fram?
Med ryggsäck hamnar tyngdpunkten längre bak-lättare att svänga.

Bara en teori som slog mig nu :)

Måste erkänna att det gick bättre :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma