Svänga med en sporthoj ??

  • Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date

Gabor

Guest
[YOUTUBE-ID]8ICPsuXbnls[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited by a moderator:
Börjar det inte bli lite drygt med dessa mottrådar? Första gången var kul....
 
:D , japp, för alla spårthåjsfånar är ju sååååå duktiga...:rolleyes: :D
 
[YOUTUBE-ID]xHdqY9eZoOY[/YOUTUBE-ID]

Varför lägGer han inte ned! :va
Varför bromsar hann mittisvänGEn+? :va
Varför tjör han in i murren? :va
Varför sätter han ned benet? :va
VArför gåR han in i muren när han borde vara vid APPEX!!1 :va

Jälla idoit!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp :2cool :2cool
 
[YOUTUBE-ID]xHdqY9eZoOY[/YOUTUBE-ID]

Varför lägGer han inte ned! :va
Varför bromsar hann mittisvänGEn+? :va
Varför tjör han in i murren? :va
Varför sätter han ned benet? :va
VArför gåR han in i muren när han borde vara vid APPEX!!1 :va

Jälla idoit!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp :2cool :2cool

förklaringen är enkel: han drabbas av panik.

och panik i sig är en plötsligt uppkommen skräck (och skräck i sig är detsamma som rädsla, vilket många av oss upplever i vårt dagliga liv, framförallt i köket).

när paniken (och sålunda skräcken dvs rädsla) inträffar, slutar vissa delar av hjärnan att fungera. inte bokstavligt talat, utan mer metaforiskt. en person som drabbats av detta är frånvarande i situationen som just händer och kroppen (även hjärna m.a.o) går in på en sak - överlevnad. man kan ju då undra varför kroppen/hjärnan då beslutar sig för de dumheter vi just sett i filmklippet, men som nyss nämnt så slutar den delen av hjärnan att fungera som vi kallar för sunt förnuft (vilket flera av oss har på sh).

det är fysiskt och mentalt möjligt att träna kroppen/hjärnan på att vara förbered inför situationer som i filmklippet, dock kan inga garantier ges utan är mer en chansning trots allt. det har hänt att i sådana situationer har kroppen velat en sak och hjärnan en annan vilket har medfört en total separationsångest hos kroppsdelarna och total kollaps av personen ifråga har skett. i sådana fall talar man om ett MÄNSKLIGT SVART HÅL. detta ska dock inte förväxlas med experimenten som genomförs i cern-projektet.
 
Jag tror att ditt andra nick är SteffoB :fakta
/J
förklaringen är enkel: han drabbas av panik.

och panik i sig är en plötsligt uppkommen skräck (och skräck i sig är detsamma som rädsla, vilket många av oss upplever i vårt dagliga liv, framförallt i köket).

när paniken (och sålunda skräcken dvs rädsla) inträffar, slutar vissa delar av hjärnan att fungera. inte bokstavligt talat, utan mer metaforiskt. en person som drabbats av detta är frånvarande i situationen som just händer och kroppen (även hjärna m.a.o) går in på en sak - överlevnad. man kan ju då undra varför kroppen/hjärnan då beslutar sig för de dumheter vi just sett i filmklippet, men som nyss nämnt så slutar den delen av hjärnan att fungera som vi kallar för sunt förnuft (vilket flera av oss har på sh).

det är fysiskt och mentalt möjligt att träna kroppen/hjärnan på att vara förbered inför situationer som i filmklippet, dock kan inga garantier ges utan är mer en chansning trots allt. det har hänt att i sådana situationer har kroppen velat en sak och hjärnan en annan vilket har medfört en total separationsångest hos kroppsdelarna och total kollaps av personen ifråga har skett. i sådana fall talar man om ett MÄNSKLIGT SVART HÅL. detta ska dock inte förväxlas med experimenten som genomförs i cern-projektet.
 
Bettskena!

Har du på något vis (som jag inte har lyckats räkna ut) betalt per ord som du skriver, om det är så kan du pm:a mig, behöver också få ihop till hyran.

Annars får man väl hyra ut del av rum sena lördagskvällar till Gotländska flickor :tuttar
 
förklaringen är enkel: ...Bla, bla, bla...

Jag vill härmed inte förringa din intelligens, men du innehöll en något bättre image tidigare. Nu börjar det tyvärr bli lite tröttsamt med ordbajseriet. Tro för all del inte att du äro den enda på detta eminenta forum som kan förvrida svenska språket näst intill oigenkännlighet. Välskrift i mitt tycke är mer att medelst korta rader, med stort innehåll och grammatisk riktighet, uttrycka det man tänker - utan komplicerade omskrifter eller krystade, svårbegripliga utsvävningar... :gnissla

Rätt och slätt - Överlevnadsreaktioner är den största faran i Hojåka. Lär dig behärska dessa på bana. [Pungt™]

PS.
Hadron Collider är ett spännande projekt (på tal om CERN) - håller med :tummenupp
[YOUTUBE-ID]moEzECvJDas[/YOUTUBE-ID]
DS.
 
Jag vill härmed inte förringa din intelligens, men du innehöll en något bättre image tidigare. Nu börjar det tyvärr bli lite tröttsamt med ordbajseriet. Tro för all del inte att du äro den enda på detta eminenta forum som kan förvrida svenska språket näst intill oigenkännlighet. Välskrift i mitt tycke är mer att medelst korta rader, med stort innehåll och grammatisk riktighet, uttrycka det man tänker - utan komplicerade omskrifter eller krystade, svårbegripliga utsvävningar... :gnissla

Rätt och slätt - Överlevnadsreaktioner är den största faran i Hojåka. Lär dig behärska dessa på bana. [Pungt™]

PS.
Hadron Collider är ett spännande projekt (på tal om CERN) - håller med :tummenupp
[YOUTUBE-ID]moEzECvJDas[/YOUTUBE-ID]
DS.

Det finns ju en del videor på youtube som talar emot att denna överlevnadsinstinkt går att behärska. Finns en massa videor på youtube där det är race och föraren framför killen som filmar klotar. Killen som filmar verkar nästan vilja ge nådastöten genom att köra över honom, men det är bara för att han fäster blicken på den som fallit.

Jag tror att killen efter att ha fått lite bakhjulssläpp ser muren som ett direkt hot till sig själv och får panik (överlevnadsinstinkten med stirrandet griper in). Han fäster blicken på muren och som ni alla vet kör vi oftast åt det håller vi tittar och därmed har vi utgången ganska klar.
 
Det finns ju en del videor på youtube som talar emot att denna överlevnadsinstinkt går att behärska...

Det går... tro mig! :fakta
Dock krävs det hela tiden en värre Close Call för att klara en ännu steget tuffare situation - möter man en övermäktig situation blir det svårare.
Att tvinga sig att släppa bromsen när man kommer åt h-e för fort efter A-torp rakan, ger hår på bröstet, spår i kallingarna och bättre möjligheter att på väg klara en svår situation. :tummenupp
 
Bettskena!

Har du på något vis (som jag inte har lyckats räkna ut) betalt per ord som du skriver, om det är så kan du pm:a mig, behöver också få ihop till hyran.

jag föreslår att innan jag pm'ar dig, så får du lära dig räkna. det ska tydligen finnas en grundskola i trångsund, som skulle passa dig. glöm inte lunchboxen bara.

allt gott!
:tummenupp

Jag vill härmed inte förringa din intelligens, men du innehöll en något bättre image tidigare. Nu börjar det tyvärr bli lite tröttsamt med ordbajseriet. Tro för all del inte att du äro den enda på detta eminenta forum som kan förvrida svenska språket näst intill oigenkännlighet. Välskrift i mitt tycke är mer att medelst korta rader, med stort innehåll och grammatisk riktighet, uttrycka det man tänker - utan komplicerade omskrifter eller krystade, svårbegripliga utsvävningar... :gnissla

Robz - jag älskar dig. kram
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top