Svänga med en hd?

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
WTF:D [YOUTUBE-ID]U0H6d4BkQsk&NR=1[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:
killen blev skraj när det börja luta mer än 5 grader och låste hjulen :D :D :D

Määähähähääää!!!!! :rofl :rofl :rofl
Å kärringen i bakgrunden "-Oh my goood, why did he dooo thaaaat?" :tuttar

Såg en HD-hårrrrding på en sprillans V-rod på bulten förra sommar'n med samma symptom... :va Jürgen, snälla håll en hd-broms-och-kurv-kurs? :hihi

Last edited:
:D :D :rofl :hihi :dummer
....fy fan vilken dåre!
Lite oroväckande dock att det tog såå lång tid för "åskådarna" att göra något och gå ner till den stackars saten :näsblod

fattar ej varför mc polisen i usa envisas med att köra runt på dom där plåtburkarna. vet dom ej att utvecklingen på mc chassien med mera gått framåt sen 40 talet???.
finns MÅNGA hojar på marknaden som klarar dom kraven på en mc som dom har mycket bättre och dessutom har bättre kvalitet.

fattar ej varför mc polisen i usa envisas med att köra runt på dom där plåtburkarna. vet dom ej att utvecklingen på mc chassien med mera gått framåt sen 40 talet???.
finns MÅNGA hojar på marknaden som klarar dom kraven på en mc som dom har mycket bättre och dessutom har bättre kvalitet.

Som tex. Honda ST1300 Pan European

Hahah "dude They Are Gonna Beat Our Asses" :d:d:d:d

:D Den där filmen har ju varit uppe i trådar i flera år på SH.

Alla har debatterat fenomenet med konceptknuttar som inta kan köra, jag har kontrat och lagt upp andra kul HD-krascher mm. Sist filmen var uppe la jag upp HD-strandraggaren som ska stå på sadeln inför publik... och krashar.
http://www.youtube.com/watch?v=gGNzI0wlK1E

En annan gång filmen var uppe la jag up den här
http://www.youtube.com/watch?v=0x6pKHQBlUc

En annan gång filmen var uppe la jag upp den här.

http://www.youtube.com/watch?v=qZlAPD67jfQ

Konceptknuttar är roliga. Fast oftast brukar de smälla sporthojar tycker jag.

Varje gång rubricerad filmssnutt läggs upp på SH brukar alla undra varför han bromsar med bakbromsen, då brukar några påpeka att det funkar bättre att bromsa med bakbromsen på en tyngre HD än man tror. Och sedan brukar "target fascination" dabatteras lite. Vi får se hur det går denna gång :D

Last edited:
Nedläggningsvinkeln är ju inte allt för extrem med de där hojarna. Mina fotpinnar och avgasrör var ganska hyvlade kan jag säga, första gången det hände höll jag på att skita ner mig av skräck eftersom hela hojen lyfts upp och känslan är ungefär som för en highsider när greppet hittar tillbaka. MAn vänjer sig. Ingår i hådee-konceptet. :D

Hmm.. Undrar varför han bromsar med bakbromsen.. Men det är klart - en HD har ju naturligt tyngdpunkten rätt långt bak, så då hjälper det säkert.
Sen är det ju intressant att den andra hojen följer efter ner i Diket. Han kanske målfixerar? Vad tror ni?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back