Svänga med en hd?

De måste ju ha en hoj som du kan prejja lastbilar med på motorvägarna när de jagar knarksmugglare. Försök prejja en stor jävla Scania med en liten sketen 1000-kubikare på 150kg. Sen prövar du med en HD på 600kg+ så får du se att det går bättre...

Antar att du försöker vara ironisk, men jag tror tyvärr inte att det funkar mycket bättre. Och jag tror inte du har kört så mycket "scania" heller.
 
Den här filmen är rätt skön. Nån ansvarig släpper upp en massa gatharleys på "ovalbanan" http://www.poconoraceway.com/images/track_large.jpg. (Han fick säkert sparken sedan)

Men när fransjackorna kommer till böjen verkar de vara ngt mindre självsäkra än de var med gasen på rakan :hihi

Jag har iofs hört att det inte alls är lätt att köra i brant doserade "nascar-kurvor", i synnerhet inte om man kör för sakta. Så jag hade säkert inte klarat det bättre själv.

Men vilken fet twin-ljudmatta det är! Riktigt bomplansmuller! :Rockbanan

[YOUTUBE-ID]uUgN8vkg5JA[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Menar du att du enbart använder bakbromsen eller vad? :näsblod

Nix, men jag använder nästan alltid bakbromsen tillsammans med den främre, under förutsättning att det inte är väldigt riskabelt :tummenupp
Tycker att det ger mycket bättre känsla för hur hela hojen beter sig. Litegrann som att ha ett känselspröt i arslet :D
 
Last edited:
Nix, men jag använder nästan alltid bakbromsen tillsammans med den främre, under förutsättning att det inte är väldigt riskabelt :tummenupp
Tycker att det ger mycket bättre känsla för hur hela hojen beter sig. Litegrann som att ha ett känselspröt i arslet :D

Schysst liknelse! :D :näsblod
 
Men när fransjackorna kommer till böjen verkar de vara ngt mindre självsäkra än de var med gasen på rakan :hihi

Jag har iofs hört att det inte alls är lätt att köra i brant doserade "nascar-kurvor", i synnerhet inte om man kör för sakta. Så jag hade säkert inte klarat det bättre själv.
Har hört det samma.
En kompis fick möjlighet att prova på.
I hastigheter under 220, fick man styra utåt för att inte "ramla av" bankningen.
Han tyckte att det var skitläskigt.
Med bil.
Tänk dig känslan med hoj.
Hur gör man egentligen för att styra emot en hoj på bankningen?
 
"OH, they have let the Harelys out. They have no idea what to do with themselves once they get down to the turn". :ROFL :ROFL

:D Ännu värre" ]" they let the Harleys lose on the track...... Retarded. They have no idea what to do with themselves once they get down to the turn" :D

Har hört det samma.
En kompis fick möjlighet att prova på.
I hastigheter under 220, fick man styra utåt för att inte "ramla av" bankningen.
Han tyckte att det var skitläskigt.
Med bil.
Tänk dig känslan med hoj.
Hur gör man egentligen för att styra emot en hoj på bankningen?

Tack! Då hade jag inte hört fel då.

/J
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top