Suzukis nya märkesförsäkring

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Ja köpte en ny 750 08:a, där får man med helförsäkringen första året, 7611:- hel/hel, 12 200 hel/hel andra året. Det e billigt!

Sen ja, krashar man själv blir det 25 000:- i sj risk, men som sagt, finns ju dom som kraschar varje år som höjer upp våra premier. Tycker det är bra det Suzuki gör med att sänka premien och höja självriskerna. Skulle få samma pris på en 1000R 08/09.
Sen visst e 25 000 i stöld sjukt högt, men man kan få halverat med en spårsändare som är godkännda av Suzuki.

För 31250:- kan man reparera ganska mycket själv. Lägg därtill vagnskadepremien och det blir några loppor till.

Kraschpuckar och lite kåpor känns som en bättre investering än helförsäkring.

hehh ganska komiskt... som någon sa varför inte busan, GSR och B-king är med förstår jag inte. GSR kanske en liten fegis i klassen men rätt rapp ändå.

Jag betalar 6200 kr/år för halvförsäkring nu. Så jävla gött att slippa pröjsa 1500 kr/månad! Om den blir stulen är det visserligen 25 000 kronor (inklusive moms) i självrisk, men då får den bli stulen jävligt ofta för att man ska förlora på det.

sådär lagom flippade priser.
vill inte suzuki ha några R kunder?

De vill inte ha Suzukikunder överhuvudtaget.
Märkesförsäkringen är en del av Länsförsäkringar.
Länsförsäkringars årsförsäkring är billigare för mig än märkesförsäkringen.

Länsförsäkringar är dock långt ifrån det billigaste alternativet om man jämför alla de stora bolagen.

Suzukis märkesförsäkring :arsele

Jag fick inbetalningskortet förra veckan för min 99as Hayabusa, den kostar 7702:- hel/hel med 5000:- i självrisk. 27 år gammal i zon 3.

Helt ok enligt mig.:tummenupp

Gräver fram en gammal tråd om suzuki märkesförsäkring då jag nyligen var i kontakt med dom, jag själv har märkesförsäkringen idag men min klassas inte som en Supersport vilket gör den väldigt snäll att försäkra.

Pratade med dom nyss angående Gsx-r1000 K3-K8, dom skulle ha 8347:-/året i Halvförsäkring, dock så är det 25k självrisk vid stöld o brand.

Slog lite snabbt på Länsförsäkringar och dom skulle ha 19988:-/året i Halvförsäkring för en K3, man får säkert lägga på 5-10k för K8

Jag vill bara säga att jag tycker att det är bra att jag som 22åring kan försäkra en Supersport hoj utan att leva på nudlar månaden ut.

Gällande Gsx-r 1000 så är de K2 eller äldre så är dom 10¨år eller mer så går självrisken ner till 5K i vagnskada och 3K för resten. Tecknade om min försäkring för Gixxern efter nyår. Helt klart värt de nu... cirkus 400:-/mån hel/hel.

Fick offert från Suzuki ang. försäkring inför förra säsongen. Den gick fetbort!
En märkesförsäkring som dissar vissa av sina egna modeller. Eh, hur tänkte dom här med tanke på att andra bolag ligger lägre än Suzuki?

Jag kollade med Suzuki för 2 veckor sen ang försäkring och lite andra bolag
Jag är 20 år har inte A kort och bor i Malmö fyller 21 i maj då tar jag kortet.
Äger GSX-R 1000 k6

ALLA andra bolag låg på 22-24 000 /år trafik. ( avställningsbar )
Suzuki Trafik 12 000/år ( inte avställningsbar) 16 eller 18 000 för halv kommer inte ihåg.
25,000 självrisk.

Fick offert från Suzuki ang. försäkring inför förra säsongen. Den gick fetbort!
En märkesförsäkring som dissar vissa av sina egna modeller. Eh, hur tänkte dom här med tanke på att andra bolag ligger lägre än Suzuki?

hur menar du nu? Aprilia märkesförsäkring via svedea tar inte rsv4 rsv mille, och jag kollade if hondas märkesförsäkring, dom skulle ha 30k om året för en cbr1000rr 08:a, och jag har för mig att kawasakis märkesförsäkring inte tecknar zx10r.

Känns det relevant att betala 12.000:-/år i försäkring för en hoj som är värd 50-60.000 och dessutom stå för 25.000 i självrisk?
Om någonting händer tvingas du alltså betala 32.000:- för att få något som i bästa fall är värt 50-60.000. Innebär ju att du i slutändan betalt ex. 82.000 för något som är värt 50.000.
Heja Suzuki!

Känns det relevant att betala 12.000:-/år i försäkring för en hoj som är värd 50-60.000 och dessutom stå för 25.000 i självrisk?
Om någonting händer tvingas du alltså betala 32.000:- för att få något som i bästa fall är värt 50-60.000. Innebär ju att du i slutändan betalt ex. 82.000 för något som är värt 50.000.
Heja Suzuki!

Det ser ju ut så hos alla andra märken/märkesförsäkringar också när det kommer till supersport så ge bara fan i att krascha varje år istället.
Dom har ju humana priser på supersport som är äldre än 10 år med Suzukis märkesförsäkring, det verkar inte vara så himla vanligt hos andra som t.ex. IF som sköter Honda, Triumph och BMW.

Gällande Gsx-r 1000 så är de K2 eller äldre så är dom 10¨år eller mer så går självrisken ner till 5K i vagnskada och 3K för resten. Tecknade om min försäkring för Gixxern efter nyår. Helt klart värt de nu... cirkus 400:-/mån hel/hel.

Har du hört detta av dem eller finns det källa? Jag trodde det var 25k i självrisk oavsett ålder. För mig skulle de ha ca 15k hel/hel i sthlm för en gixxer äldre än 10 år. Inte mycket mer än vad övriga tar för trafik, dock ändå alldeles för dyrt tycker jag.

Som andra säger exkluderar de flesta märkesförsäkringar supersportmodellerna så de är inte värre än Suzuki.

Ja men de är två meningar där, dessutom står de inte "oavsett ålder"... 4år gäller enbart Hyabusa.. Ja eftersom jag har tecknat en försäkring så har jag de svart på vitt. ska fixa in en kopia på detta i afton. Har både mailat och ringt till dom och de var dom som själva sa att är den 10 år eller äldre så sjunker premien till 5K på GSXR modellerna.

Vet inte hur gammal du är så de skiljer väl och sen bor jag inte i en storstad. Men bor inte ute på landet heller. antar de påverkar med. Är själv 30+ så...

Nu har du väl inga självrisker på 25K för trafik, 4K är trafik självrisken oavsett modell.

Last edited:
Kollade på en Suzuki GSX-R 750 i december 2010. Den hade gått 2300mil och kostade 40000kr.
men
Suzukis märkesförsäkring 12000kr/år med självrisk 25000kr vid vagnskada innebar betala totalt 37000kr till Länsförsäkringar 2011, vid en vagnsskada.
Mer än vad hojen skulle vara värd reparerad. Sjukt.
Så jag lade ner det projektet och köpte Triumphen.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...