Suzuki XN85 Turbo-tråden

Griffon 66

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
St Eriksplan
Hoj
ett tiotal
Har kommit över en xn85 som är ett rep objekt. Den som har har delar liggandes till en xn85a kan ju skicka ett pm. Jag är intreserad av det mesta i reservdelsväg.
Har två , kanske tre boxar , Lasse Gladh fick originalhjul gaffel och sving .Cykeln lättad 45 kg söker cylinder med kolvar ....får nu ut gissningsvis 205 pållar ,åker Microsquirt, där var MÅNGA utvecklingtimmar på maskin å ram...Suzuki gjorde sitt hemarbete......detta var den enda Turbon vilken var en sporthojj...synnerligen välbyggd cykel!! Bara den av Nicco Bakker licensierade bakfjädringen hade Suzuki klantat till

Skulle va kul med en XN klubb...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har två , kanske tre boxar , Lasse Gladh fick originalhjul gaffel och sving .Cykeln lättad 45 kg söker cylinder med kolvar ....får nu ut gissningsvis 205 pållar ,åker Microsquirt, där var MÅNGA utvecklingtimmar på maskin å ram...Suzuki gjorde sitt hemarbete......detta var den enda Turbon vilken var en sporthojj...synnerligen välbyggd cykel!! Bara den av Nicco Bakker licensierade bakfjädringen hade Suzuki klantat till

Skulle va kul med en XN klubb...
205 hk ur en knappt 700 cc motor från åttiotalet, bra jobbat! Är det utvecklingsarbetet med microsquirten som är orsaken till att du letar ny cylinder och kolv? :hihi
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Har två , kanske tre boxar , Lasse Gladh fick originalhjul gaffel och sving .Cykeln lättad 45 kg söker cylinder med kolvar ....får nu ut gissningsvis 205 pållar ,åker Microsquirt, där var MÅNGA utvecklingtimmar på maskin å ram...Suzuki gjorde sitt hemarbete......detta var den enda Turbon vilken var en sporthojj...synnerligen välbyggd cykel!! Bara den av Nicco Bakker licensierade bakfjädringen hade Suzuki klantat till

Skulle va kul med en XN klubb...
Hade faktiskt en internationell "klubb" i början av 00-talet när jag åkte XN85 några år. projekt_xn85.jpg

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Min farsa har fortfarande kvar sin kryssnicklas ?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top