Suzuki TS 125 -88

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
stora höga
Hoj
kawasaki
Lätt att få tag på billiga delar? Effekt? Kvalitet? Bromsar? Toppfart?

Bättre än DTr från samma år?
 
inte bättre än DT från samma år...
 
Tobbe_88 skrev:
inte bättre än DT från samma år...

125kubik skrev:

Vill fråga samma fråga, varför?
Jag har testat båda och jag föredrar Suzukin tack vare att den är mycket större och mycket bekvämare att köra. På DTn sitter jag med knäna i hakan.
Läste ett 125test i Bike från -91, där testades Honda CRM, Kawasaki KMX, Suzuki TSR och Yamaha DT. DTn fick faktiskt storstryk av alla de andra bl.a p.g.a storleken som jag nämde.
Annars är väl dessa offroad 125or väldigt lika varran. Det är väl främst tycke och smak som ska bestämma vilken man väljer och inte vad andra säger.
 
jag har kört en suzuki ts på körskola men vet inte vilket år den va ifrån, och så har jag en dtr -04 och då föredrar jag min, det e skönare och bättre i låga varv än vad ts:en va.
 
darth_igel skrev:
Vill fråga samma fråga, varför?
Jag har testat båda och jag föredrar Suzukin tack vare att den är mycket större och mycket bekvämare att köra. På DTn sitter jag med knäna i hakan.
Läste ett 125test i Bike från -91, där testades Honda CRM, Kawasaki KMX, Suzuki TSR och Yamaha DT. DTn fick faktiskt storstryk av alla de andra bl.a p.g.a storleken som jag nämde.
Annars är väl dessa offroad 125or väldigt lika varran. Det är väl främst tycke och smak som ska bestämma vilken man väljer och inte vad andra säger.
Appappapp, har samma test, och KMX kom faktiskt sist. :mattias
 
En Ts 125 X från -88 är inte samma som Ts 125 R från -90 det skiljer rätt mycket på dem. Jag tror inte du känner någon större skillnad i effekt på en Ts eller Dt från den tiden. Det är nog viktigare att hitta ett fint exemplar.

Ha koll på avgasportarna om du köper en Ts, det blir dyrt om dem pajar och ramlar ner mot kolven.
 
Nu står det mellan en DT 125r -88 och en Suzuki TS -90, båda i ungefär samma skick, och för exakt samma pris... Det här blir inte lätt :confused:
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top