Suzuki TS 125 -88

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Lätt att få tag på billiga delar? Effekt? Kvalitet? Bromsar? Toppfart?

Bättre än DTr från samma år?

inte bättre än DT från samma år...

Tobbe_88 skrev:
inte bättre än DT från samma år...

125kubik skrev:

Vill fråga samma fråga, varför?
Jag har testat båda och jag föredrar Suzukin tack vare att den är mycket större och mycket bekvämare att köra. På DTn sitter jag med knäna i hakan.
Läste ett 125test i Bike från -91, där testades Honda CRM, Kawasaki KMX, Suzuki TSR och Yamaha DT. DTn fick faktiskt storstryk av alla de andra bl.a p.g.a storleken som jag nämde.
Annars är väl dessa offroad 125or väldigt lika varran. Det är väl främst tycke och smak som ska bestämma vilken man väljer och inte vad andra säger.

jag har kört en suzuki ts på körskola men vet inte vilket år den va ifrån, och så har jag en dtr -04 och då föredrar jag min, det e skönare och bättre i låga varv än vad ts:en va.

darth_igel skrev:
Vill fråga samma fråga, varför?
Jag har testat båda och jag föredrar Suzukin tack vare att den är mycket större och mycket bekvämare att köra. På DTn sitter jag med knäna i hakan.
Läste ett 125test i Bike från -91, där testades Honda CRM, Kawasaki KMX, Suzuki TSR och Yamaha DT. DTn fick faktiskt storstryk av alla de andra bl.a p.g.a storleken som jag nämde.
Annars är väl dessa offroad 125or väldigt lika varran. Det är väl främst tycke och smak som ska bestämma vilken man väljer och inte vad andra säger.
Appappapp, har samma test, och KMX kom faktiskt sist. :mattias

En Ts 125 X från -88 är inte samma som Ts 125 R från -90 det skiljer rätt mycket på dem. Jag tror inte du känner någon större skillnad i effekt på en Ts eller Dt från den tiden. Det är nog viktigare att hitta ett fint exemplar.

Ha koll på avgasportarna om du köper en Ts, det blir dyrt om dem pajar och ramlar ner mot kolven.

Nu står det mellan en DT 125r -88 och en Suzuki TS -90, båda i ungefär samma skick, och för exakt samma pris... Det här blir inte lätt :confused:

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!