Suzuki TL 1000S -97 Problems med tomgång o gråtande motor.

IcePeak

Medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Husaberg 650 Suzuki TL 1000S
Hej!
:va Min kära TL har det kämpigt med tomgången. När jag startar upp hojen när den är kall så går den en stund(ca 1min) sen tappar den i varv o lägger av. Samma sak är det om man har åkte en sväng o ska stanna till vid t.ex korsning så får man parera med gasen annars lägger den oxå av. Lagom irriterande... Verkar som att den går lite tjockt.
:va Det andra problemet är att den "pissar" vatten. Kommer ut vatten (inga mängder) från höger motorsida i framkant. Är nått slags "dreneringshål" där.
Är det vatten pumpen eller kan det vara en packbox som behöver bytas?

Tack på förhand!

Hej!
:va Min kära TL har det kämpigt med tomgången. När jag startar upp hojen när den är kall så går den en stund(ca 1min) sen tappar den i varv o lägger av. Samma sak är det om man har åkte en sväng o ska stanna till vid t.ex korsning så får man parera med gasen annars lägger den oxå av. Lagom irriterande... Verkar som att den går lite tjockt.
:va Det andra problemet är att den "pissar" vatten. Kommer ut vatten (inga mängder) från höger motorsida i framkant. Är nått slags "dreneringshål" där.
Är det vatten pumpen eller kan det vara en packbox som behöver bytas?

Tack på förhand!

Tjena!

Vattnet kommer ifrån ett "skvallerhål" på höger sida om motorn, vilket betyder att din packning till vattenpumpen är slut!

Standardsak som går sönder för vissa, enkelt att byta om man gör rätt, skaffa verkstadsmanualen och följ den!

Viktigt är att visa tätningar skall ha fett och vissa skall vara kliniskt rena för att det skall fungera, kolla med boken och byta alla tätningar där.

Att den går ojämnt kan vara ett antal saker... i min gissningsordning...

TPS Justering
Insprutningsynkning
Läckande insug ( Gummina hoppat av ifrån cylindrarna )
Annan tjuvluft
Allmän service, olja tändstift och ventilkontroll.

Lycka till.... o glöm inte att kolla in TL-tråden och TL-Zone för mer info!

Robban

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...