Suzuki TL 1000 S eller Honda VTR 1000F

Smaken är som baken.........

Jag tycker att Aprillian ser grymt fin ut. Vilket år kom Falcon ut på marknaden. Vad kan man få ge för en sådan ?
 
Gixxer skrev:
Skiljer det mycket på dessa 3 hojar.

Kan någon som vet vilka garanti åtgärder TLS 97:an hade skriva dem så man vet vad som ska vara bytt.

Skiljer det något annars mellan 97-98an TLS ?

Det enda jag kommer på direkt är termostaten, men det ska vara ett par grejer till har jag för mig....

Vet inte hur det är med svensksålda TLS'er men i USA fick 98:an en annan ECU och de gav därför inte riktigt lika mycket effekt som 97'orna .
 
Gixxer skrev:
Jag tycker att Aprillian ser grymt fin ut. Vilket år kom Falcon ut på marknaden. Vad kan man få ge för en sådan ?
Falcon dök upp -99 och det är samma modell fortfarande bortsett från färgerna mellan årsmodellerna. Vet att Taz på forumet har en till salu för 65, tror det är en -00:a uttagen -02. sök på falco i säljes.

Det jag gjorde på min falco nr2 (den första blev stulen) var chippning, slipons och nytt luftfilter, det blev ett brutalt ös i den efter det. Powerwheelies på tvåan = inga problem. Jag har en uppsjö med länkar och bilder om du vill ha, var rätt insatt i prillorna på den tiden.

Den enda garantiåtgärden som ev. är gjord är en dålig slang från oljetråget vilket drabbade någon procent av -00:orna. Detta skall dock vara fixat på första servicen. iag. gällande alla svensksålda.

Som sagt, motorn är faktiskt helt underbar, ljudet likadant, dessutom har aprilia 60 grader mellan cyllarna vilket ger än ännu mer kompaktare motor. Hojen funkar till allt, bus, långkörningar, passagerare, toppfartsorgier osv. den delar i mångt och mycket delar med millen, så vill man bygga om så funkar de flesta milledelarna rakt av!

/F
 
Priset

Kan man få loss en Falco för 50 tusen ? eller..
 
Du kan nog landa en Falco för en femtiolapp, det gäller att hitta en desperat säljare, alt ta en från Tyskland, kolla på mobile.de

I så fall gäller det nog en -99 -00 med några mil på mätaren, inga kända fel finns förutom kopplingen (billig att byta) samt att jag hört rykten om bromsskivor som slagit sig, tänk dock på att det är brembos gamla värstingar som sitter på (samma som mille-r fram till -02) så jag tror inte det är ett vanligt fel dock. Motorn som är byggd av Rotax är pålitlig som en traktor så där lär du inte hitta fel.

De flesta Falcos tror jag är väl omhändertagna eftersom det är en ovanligare hoj och många ägare nog köpte för just den anledningen.

Kommer du på fler frågor så posta på i tråden, det är lätt att missa något.

/Felix
 
:D Man kan powerwheela i tvåan på en TLS i orginalutförande... :D

Vet inte vad en Falco kostar, men en TLS kan man hitta för 49.900 (jepp, kollade på en förra veckan... Svart var den oxå :mums )
 
Priset

Jag vill nog inte importera en hoj. De brukar alltid vara en nackdel när man senare ska sälja den. Jag fördrar nog svenksålt. Annars får man kanske satsa på en TLS det verkar ju vara en bra hoj de också.
 
Du blir nog kanonnöjd med vilket, men mitt tips, testa en Falco innan du köper, du kommer bli överraskad!

TLS:en är inget dåligt val på något sätt, den är säkerligen mer lättsåld om du vill ha något annat senare.

Jag körde Falco i Gbg i två år och såg en Falco till under hela tiden, det är en ovanlig hoj och det är roligt! Lycka till med vilken hoj det nu än blir!

/Felix
 
Tack för din hjälp Felix

Får hoppas att Taz släpper sin för 50 k :banana
 
vad jag hört så hade -97 problem med termostat,styrwobbel så därför monterades styrdämpare....slirande koppling.
garantiåtgärder som oftast är åtgärdade nu...

annars så ska det inte va nåt problem.

köp den å gå med i TL maffian här på SP..... :hihi
 
TL maffian

Ja som det är nu så står det mellan TLS & Falco, Vi får se kom med mer positiva saker för båda ..eller negativa..
 
Gixxer skrev:
Ja som det är nu så står det mellan TLS & Falco, Vi får se kom med mer positiva saker för båda ..eller negativa..

det är nog rätt likvärdiga hojar.....falcon sitter man nog lite bättre på.
 
Gixxer skrev:
Vilken av dessa 2 modeller ska man välja. Fördelar resp nackdelar på dessa hojar ?

/Gixxer
Jag hade en TLS och tyckte den var kanon å köra, går jävligt bra och ser framförallt rå och uppkäftig ut. Vid normal landsvägkörning så funkar dämparen bak, annras får du byta. MEN PÅ VILKEN HOJ FÅR DU INTE DET!!!
TLS=går lite mer som en radfyra med pulver på topp :yoparty
VTR=traktor med vrid långt ner :D
 
man har ju aldrig hört ett ont ord om VTR modellen, medan de där TLSerna har det fyllts A4 sidor med prat om problem, en jag känner hade en sådan föresten, vad jag vet var det inga större problem med den mer än att den drack soppa nåt enormt mot en lika stor rad4a.
 
Silwer skrev:
man har ju aldrig hört ett ont ord om VTR modellen, medan de där TLSerna har det fyllts A4 sidor med prat om problem, en jag känner hade en sådan föresten, vad jag vet var det inga större problem med den mer än att den drack soppa nåt enormt mot en lika stor rad4a.


Då pratar du inte tillräckligt ofta med VTR ägare... :D

Maskinen går inte sönder, men å andra sidan gör inte en Volvo 240 det heller... :lol
 
Gixxer skrev:
Ja som det är nu så står det mellan TLS & Falco, Vi får se kom med mer positiva saker för båda ..eller negativa..


Jag delar garage med en Svart Falco.
Han fick hem den förra veckan så tyvärr kan jag inte säga hur den är att äga.
Men den är fin som f*n! Riktig kalaspärla, men den har lite udda lampor fram, imho.

Jag får be att återkomma om 5 månader... :D
Men då har du ju redan en TLS eller en Falco själv. :)
 
Gixxer skrev:
Vilken av dessa 2 modeller ska man välja. Fördelar resp nackdelar på dessa hojar ?

/Gixxer


Utan tvekan TLS.Har ägt 2st -97.Det var lite småfel på dom men det gick på garantin.Så det är bara att köpa en.Har kört VTRén lite grann,den är inte lika rolig som TLs.Motorn på VTR är väldigt kort i registeret.Hojarna går lika fort så det har ingen betydelse.Fjädringen är bättre bak på vtr men mycket sämre framfjädring än tls.TLS är en helvetes bakhjulsåkarhoj.Grymt ball.Det är bara att ut o prova,glöm inte pruta ordentligt när du bestämt dig./Lycka till
 
PutteLiten skrev:
Då pratar du inte tillräckligt ofta med VTR ägare... :D

Maskinen går inte sönder, men å andra sidan gör inte en Volvo 240 det heller... :lol
hehe som sagt, just den TLS jag känner till hörde jag inte om så många problem med än att den sög i sig soppa.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top