Suzuki SV650S ljuddämpare

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Inte ägt den så länge men vill göra något åt ljudet på den. Finns vissa korta och längre dämpare ute på nätet, men vad är det för skillnad på dem. Dämpar den längre eller kortare? Jag vill byta till lite mer ljud om jag säger så. Sen finns det mycket på eBay också så det blir lite att leta. Men som sagt så vill jag ha mer ljud än denna som sitter på. Så vad är skillnaden på längre vs kortare ljuddämpare tex delkovic eller akrapovic?

Tips: plocka bara av dom burkarna du har.
Billigt, och massa ljud. Verkligen bang for the buck!

Om du envisas med att ändå ha något som ser ut som ljuddämpare på hojen så kontrollera vilka system som stjäl effekt från hojen, och om det kanske finns någon leverantör som eventuellt ger mer effekt.
...i en del av effektkurvan som du använder.

Lycka till!

Fick höra av en i min krets att han handlat på AliExpress från kina då. Någon annan som handlat ljudutgång kina som kan uttala sig? Han sa att han köpte en under 1000 lappen och fick ljud exakt som hans bror har original på likadan mc och ljudet var identiska.

Köp inte från Kina. Jävla skitland som gör ekonomisk vinst genom att handla med Ryssland bakvägen trots tiotusentals döda Ukrainare. Det är bara en sak de hålls med. Hatar verkligen kommunistskit-Kina. Bojkotta dem!

Googla runt lite på de erkända märkena. Arrow, GPR, Akra, Yoshi mm. Finns mängder som du vet är av bra kvalité som håller mer än ett år. Visst kanske kostar 5x mer än Ali mm men du får ju bra grejer..

Köp inte från Kina. Jävla skitland som gör ekonomisk vinst genom att handla med Ryssland bakvägen trots tiotusentals döda Ukrainare. Det är bara en sak de hålls med. Hatar verkligen kommunistskit-Kina. Bojkotta dem!

Googla runt lite på de erkända märkena. Arrow, GPR, Akra, Yoshi mm. Finns mängder som du vet är av bra kvalité som håller mer än ett år. Visst kanske kostar 5x mer än Ali mm men du får ju bra grejer..
Hahaha jag sa inte ATT JAG SKA HANDLA DÄR. Var längesedan jag beställde och då var det lite kabel till hemmabion. Ska kolla runt lite.

Jag ville ha lite mulligare ljud i en hoj för några år sen, men hade inte lust att lägga pengar på Akra eller Yoshi, så jag köpte härifrån: https://www.spengineering.co.uk

Visst, du får antagligen mer hightech om du köper Yoshi, men jag var nöjd, och dom höll åtskilliga tusen mil i min ägo, och lät kanon. Jag köpte kolfiberburkar, och jag hade nog velat ha ett lager klarlack till, men som sagt, det var bara en estetisk detalj.

Instämmer med notrightrider , inlägg # 3. Har du en någorlunda ny SV650S typ 2008 eller senare så finns den mesta ljuddämpningen i katalysatorn.
Så du kan bara plocka av ljuddämparen du har idag och så får du veta hur mycket det kan låta med bara ett helt öppet rör efter katalysatorn. Ett rör som leder bort avgaserna från bakhjulet.
Och skaffar du sedan ett "slipon" och sätter dit istället för ett rör så blir den lite tystare.....

Pipewerx hade jag på min GS. Suveränt slutrör! Bra ljud med tillräcklig volym för billig peng.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman