Suzuki SV650S ljuddämpare

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Inte ägt den så länge men vill göra något åt ljudet på den. Finns vissa korta och längre dämpare ute på nätet, men vad är det för skillnad på dem. Dämpar den längre eller kortare? Jag vill byta till lite mer ljud om jag säger så. Sen finns det mycket på eBay också så det blir lite att leta. Men som sagt så vill jag ha mer ljud än denna som sitter på. Så vad är skillnaden på längre vs kortare ljuddämpare tex delkovic eller akrapovic?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Generellt dämpar en längre ljuddämpare ljudet mer än en kort.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tips: plocka bara av dom burkarna du har.
Billigt, och massa ljud. Verkligen bang for the buck!


Om du envisas med att ändå ha något som ser ut som ljuddämpare på hojen så kontrollera vilka system som stjäl effekt från hojen, och om det kanske finns någon leverantör som eventuellt ger mer effekt.
...i en del av effektkurvan som du använder.

Lycka till!
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Fick höra av en i min krets att han handlat på AliExpress från kina då. Någon annan som handlat ljudutgång kina som kan uttala sig? Han sa att han köpte en under 1000 lappen och fick ljud exakt som hans bror har original på likadan mc och ljudet var identiska.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Köp inte från Kina. Jävla skitland som gör ekonomisk vinst genom att handla med Ryssland bakvägen trots tiotusentals döda Ukrainare. Det är bara en sak de hålls med. Hatar verkligen kommunistskit-Kina. Bojkotta dem!

Googla runt lite på de erkända märkena. Arrow, GPR, Akra, Yoshi mm. Finns mängder som du vet är av bra kvalité som håller mer än ett år. Visst kanske kostar 5x mer än Ali mm men du får ju bra grejer..
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Köp inte från Kina. Jävla skitland som gör ekonomisk vinst genom att handla med Ryssland bakvägen trots tiotusentals döda Ukrainare. Det är bara en sak de hålls med. Hatar verkligen kommunistskit-Kina. Bojkotta dem!

Googla runt lite på de erkända märkena. Arrow, GPR, Akra, Yoshi mm. Finns mängder som du vet är av bra kvalité som håller mer än ett år. Visst kanske kostar 5x mer än Ali mm men du får ju bra grejer..
Hahaha jag sa inte ATT JAG SKA HANDLA DÄR. Var längesedan jag beställde och då var det lite kabel till hemmabion. Ska kolla runt lite.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag ville ha lite mulligare ljud i en hoj för några år sen, men hade inte lust att lägga pengar på Akra eller Yoshi, så jag köpte härifrån: https://www.spengineering.co.uk

Visst, du får antagligen mer hightech om du köper Yoshi, men jag var nöjd, och dom höll åtskilliga tusen mil i min ägo, och lät kanon. Jag köpte kolfiberburkar, och jag hade nog velat ha ett lager klarlack till, men som sagt, det var bara en estetisk detalj.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Instämmer med notrightrider , inlägg # 3. Har du en någorlunda ny SV650S typ 2008 eller senare så finns den mesta ljuddämpningen i katalysatorn.
Så du kan bara plocka av ljuddämparen du har idag och så får du veta hur mycket det kan låta med bara ett helt öppet rör efter katalysatorn. Ett rör som leder bort avgaserna från bakhjulet.
Och skaffar du sedan ett "slipon" och sätter dit istället för ett rör så blir den lite tystare.....
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Pipewerx hade jag på min GS. Suveränt slutrör! Bra ljud med tillräcklig volym för billig peng.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top