Suzuki SV650S -03 om du har skriv nått..

Har du någon gång vurpat?

• Antal röstningar
    0

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Tjena har precis köpt en Sv650S. Vill bara veta lite goda råd mm. Allt jag vet idag om den är att den är blå. Har en twin och vad den kostade mig. Har inte äns kört den än. Skicka gärna lite bilder på vad man kan gör med den. Min är i orginal nu, men får se vad man kommer att göra.

Vill nog bli av med älg läppen bak först. Men vet inte hur mycket jobb det är med det. Har sätt att det finns något kitt på www.louise.de men vet inte om det passar med det.

:Bugar

porec skrev:
Tjena har precis köpt en Sv650S. Vill bara veta lite goda råd mm. Allt jag vet idag om den är att den är blå. Har en twin och vad den kostade mig. Har inte äns kört den än. Skicka gärna lite bilder på vad man kan gör med den. Min är i orginal nu, men får se vad man kommer att göra.

Vill nog bli av med älg läppen bak först. Men vet inte hur mycket jobb det är med det. Har sätt att det finns något kitt på www.louise.de men vet inte om det passar med det.

:Bugar

Kolla sv-forumet :tummenupp http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37430

skoteridioten skrev:
Hur kan man köpa en hoj som man inte ens har provkört? Bra pris?

Priset var ok. 39. Men en import. Ne killen som har importerat den har kollat på den, själv så har jag inte kortet än och håller på att fixa lite med den innan besiktning så jag har inte hunnit/vågat köra med den.

39! va ju tokbilligt ju :rolleyes:

ozeo skrev:
39! va ju tokbilligt ju :rolleyes:

mmm. men sen kommer ju lite smått å gott på det.. 2. för besiktningen...tex. och fraken för att ta hit den, men det är klart att jämför jag mot en svensk så är det billigt. har ju bara gått 350 mil me...

porec skrev:
Priset var ok. 39. Men en import. Ne killen som har importerat den har kollat på den, själv så har jag inte kortet än och håller på att fixa lite med den innan besiktning så jag har inte hunnit/vågat köra med den.

ja 39 var helt ok.... :rolleyes: men återigen, varför köpa en hoj som du inte ens kört?? :va Missförstå mig rätt, SV650 är kanontrevlig men det kan ju faktiskt vara så att den inte alls passar dig. Och då är ju 39k rätt mkt...

fazerfun skrev:
ja 39 var helt ok.... :rolleyes: men återigen, varför köpa en hoj som du inte ens kört?? :va Missförstå mig rätt, SV650 är kanontrevlig men det kan ju faktiskt vara så att den inte alls passar dig. Och då är ju 39k rätt mkt...

Jo kan hålla med. men nu är allt bra för mig bara det rör på sig. Får se, jag har hört/läst att det ska vara en trevlig hoj. skulle jag inte trivas så får jag byta sen. Men försökringspriset har också varit med i baktanken när jag gjorde detta valet. Jag tror att detta kommer passa bra. Tills man har mognat till lite i byxorna och köper nått vassare.

Du gjorde ett kanonklipp :tummenupp Det ÄR en mycket trevlig motorcykel, bra körställning, förstahoj o bra att köra på kurviga vägar

Väntar själv med spänning på en gsxr 1000 (import från Tyskland) i morgon :yoparty

Dreas http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=9869 på forumet (också medlem i S.F.T) har en 650, smurfblå liksom du, pm:a gärna honom :)

Last edited:
porec skrev:
mmm. men sen kommer ju lite smått å gott på det.. 2. för besiktningen...tex. och fraken för att ta hit den, men det är klart att jämför jag mot en svensk så är det billigt. har ju bara gått 350 mil me...

Vad jag förstå så är den inte svensk regad ännu?! + att du inte har räknat in frakten?! :confused: :confused:

Hittade denna på blocket :hihi

Hade nog hellre köpt den och sluppit allt krångel med inreg. och besiktning osv......

porec skrev:
Jo kan hålla med. men nu är allt bra för mig bara det rör på sig. Får se, jag har hört/läst att det ska vara en trevlig hoj. skulle jag inte trivas så får jag byta sen. Men försökringspriset har också varit med i baktanken när jag gjorde detta valet. Jag tror att detta kommer passa bra. Tills man har mognat till lite i byxorna och köper nått vassare.

Klokt resonerat... :tummenupp ja alltså, det första jag skulle göra om jag hade en SV vore att slita av originalsystemet som låter riktigt ynkligt. Den kommer iofs inte att mullra som en litertwin kanske men helt klart höja hela körupplevelsen avsevärt. Ett öppnade filter (KN tex) och en Power Commander (styrchip till insprutningen, kostar ca 5000 monterat och klart) vore heller inte fel. Rensa häcken på plast är givet, tror det går att hitta snygga lösningar där, liksom hugger. Sen är du redo!!!

porec skrev:

Efter som den inte rullat över 600 mil åker du på att betala 25% moms
när du reggar in den i sverige.Det blir nästan 49000:- + bes
ett tips låna någons mätare som har rullat över 600 mil när du besiktigar,
annars blir det ingen bra affär... :tummenupp

Sniper skrev:
Efter som den inte rullat över 600 mil åker du på att betala 25% moms
när du reggar in den i sverige.Det blir nästan 49000:- + bes
ett tips låna någons mätare som har rullat över 600 mil när du besiktigar,
annars blir det ingen bra affär... :tummenupp

Har redan tänkt på det. Är i full rulle med att dra fram min. Plockat ner mätaren och den kommer rulla i ca 600 km/h så det kommer inte att ta så jävla lång tid för borrmaskinen.. sen är det dåliga, går inte att dra tillbaka den, men man kan ju alltid sätta på en cykeldator och inte använda den vanliga..

Rasorblade skrev:
Vad jag förstå så är den inte svensk regad ännu?! + att du inte har räknat in frakten?! :confused: :confused:

Hittade denna på blocket :hihi

Hade nog hellre köpt den och sluppit allt krångel med inreg. och besiktning osv......

mmm har tänkt på det i efterhand. Såg det när jag fick hem min. Men det är ju så att 39 låter bättre, sen det där med besiktning och frakt det låter ju inte så farligt. men det är klart hade jag väntat lite så hade jag ju kunnat få en svensk för bara några tusen mer.. klokt eller inte får nån annan svara. det viktiga för mig är att jag har nått att åka på..

porec skrev:
Har redan tänkt på det. Är i full rulle med att dra fram min. Plockat ner mätaren och den kommer rulla i ca 600 km/h så det kommer inte att ta så jävla lång tid för borrmaskinen.. sen är det dåliga, går inte att dra tillbaka den, men man kan ju alltid sätta på en cykeldator och inte använda den vanliga..
...den ska ha gått 600mil inte 600blås..... :7peta

Fredde Meck skrev:
...den ska ha gått 600mil inte 600blås..... :7peta

Nehe.. det fattar jag me.. :lol men jag drar ju fram den och om jag skulle dra det för hand så skulle jag kunna hålla på hela livet.. :hihi ska lägga den på 601 mil det låter väl fint..!

porec skrev:
Nehe.. det fattar jag me.. :lol men jag drar ju fram den och om jag skulle dra det för hand så skulle jag kunna hålla på hela livet.. :hihi ska lägga den på 601 mil det låter väl fint..!
Känner du ingen som har en lika dan som rullat över 600?
När jag hämtade min R1,a 04,a hade den rullat 80 mil, lite svårt att
snurra fram en sådan mätare tror jag,Som tur var hittade jag en beg i
tyskland som rullat 850 mil och till ett pris av 200 euro :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...