Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Jag kliver in med lite följdfrågor. Jag är också intresserad av 1000S. Då jag har erfarenheter av VTR 1000 Firestorm så undrar jag om någon mer har erfarenhet, kört eller ägt båda modellerna. VTR 1000 gillar inte de lägre varven alls och förbrukningen är rätt hög. Är SV bättre på dessa två områden?
GSXR 1000 bakdämpare passar (kommer inte ihåg vilken årsmodell som va lika lång) och du kan även stoppa dit en gaffel från dito hoj. =)
@Ferox: Förbrukningen ligger på c:a 0,55 vid touring, c:a 0,75 vid inspirerad körning.
Vad jag förstått är VTR:en törstigare än så.
VTR:en har fått kritik för kurvtagningsförmågan, SV:n lär ska vara bättre, men jag har inte haft möjligt att jämföra själv.
SV:n blir ryckig under 3000 RPM, men det man delvis lösa med TRE-modd eller Power Commander.
Enda gången jag haft problem med ryck är när jag kört på tighta go-kartbanor.
Jag har kört båda, och måste säga att SV:n är med längder trevligare att köra, bättre register i motor och har inte alls samma jobbiga beteende när det går lite långsammare.
Fjädringen är likvärdiga, dvs. svampig, men lätt avhjälpt om man vill ha lite bättre på SV:n, GSXR 1000 bakdämpare passar (kommer inte ihåg vilken årsmodell som va lika lång) och du kan även stoppa dit en gaffel från dito hoj. =)
@Ferox: Förbrukningen ligger på c:a 0,55 vid touring, c:a 0,75 vid inspirerad körning.
Vad jag förstått är VTR:en törstigare än så.
VTR:en har fått kritik för kurvtagningsförmågan, SV:n lär ska vara bättre, men jag har inte haft möjligt att jämföra själv.
SV:n blir ryckig under 3000 RPM, men det man delvis lösa med TRE-modd eller Power Commander.
Enda gången jag haft problem med ryck är när jag kört på tighta go-kartbanor.
.|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!