Suzuki RMX250-98 vill inte varva o ingen tomgång

Vilken slitvarg! 60tim kolv tävlingskörning = typ dubbelt vid gubb körning. Låter för bra för att va sant.

Nja! = dubbelt vid gubbkörning skulle jag nog inte gå i god för, det är min egen lilla tolkning =)
Faan... nu måste jag ut och kolla i boken igen, låter ju som en jättestor skillnad..?!?!!:va

Får dra liv i den här gamla tråden igen....=)

Som jag skrev innan i den här tråden så köpte jag ju en cross till som jag skulle ha för att byta delar.
Nu tänkte jag vara lite mer förutseende och byta kolv i denna innan den rasar.

Är det någon som har någon erfarenhet av "Namura Tech" kolvar?

Som jag skrev innan i den här tråden så köpte jag ju en cross till som jag skulle ha för att byta delar.

Hejsan såg att du hade en suzuki 250rmx -98:a
jag har ett problem få ingen gnista o såg du hade boken till den en sådan har du vad det ska vara för värden i ohm från motorn .. tändplattan ...

hur många kablar har du upp från motorn ??? jag har 6st kablar till en sockel o 4st till en sockel ... o vilka man ska mätta i mellan mm .... tror den är kass

mätter jag i mellan 1: kabel svart/röd - röd/vit få jag inget utslag o mellan 2: Röd - Grön kabel få jag 94ohm ca mc handlarn sa att jag skulle mätta mellan dom men hade bara en bok på en 95:a där skulle värderna vara mellan dom 1:a kablarna 20-30ohm o 2:a skulle det vara 50-200ohm

vore mkt tacksam om du kunde hjälpa mig med det .. o vilka kablar jag ska mäta i mellan på tändplattan från motorn o vilken ohm det ska vara .. o vad kostar en ny platta om det är det????

mvh Thomas

Du kan skicka den till min mail som är Passat__tdi@hotmail.com + om du kunde ta o skicka uppgifterna på service på den också vore det kanon mvh Thomas

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard