Suzuki RMX250-98 vill inte varva o ingen tomgång

Vilken slitvarg! 60tim kolv tävlingskörning = typ dubbelt vid gubb körning. Låter för bra för att va sant.

Nja! = dubbelt vid gubbkörning skulle jag nog inte gå i god för, det är min egen lilla tolkning =)
Faan... nu måste jag ut och kolla i boken igen, låter ju som en jättestor skillnad..?!?!!:va

Får dra liv i den här gamla tråden igen....=)

Som jag skrev innan i den här tråden så köpte jag ju en cross till som jag skulle ha för att byta delar.
Nu tänkte jag vara lite mer förutseende och byta kolv i denna innan den rasar.

Är det någon som har någon erfarenhet av "Namura Tech" kolvar?

Som jag skrev innan i den här tråden så köpte jag ju en cross till som jag skulle ha för att byta delar.

Hejsan såg att du hade en suzuki 250rmx -98:a
jag har ett problem få ingen gnista o såg du hade boken till den en sådan har du vad det ska vara för värden i ohm från motorn .. tändplattan ...

hur många kablar har du upp från motorn ??? jag har 6st kablar till en sockel o 4st till en sockel ... o vilka man ska mätta i mellan mm .... tror den är kass

mätter jag i mellan 1: kabel svart/röd - röd/vit få jag inget utslag o mellan 2: Röd - Grön kabel få jag 94ohm ca mc handlarn sa att jag skulle mätta mellan dom men hade bara en bok på en 95:a där skulle värderna vara mellan dom 1:a kablarna 20-30ohm o 2:a skulle det vara 50-200ohm

vore mkt tacksam om du kunde hjälpa mig med det .. o vilka kablar jag ska mäta i mellan på tändplattan från motorn o vilken ohm det ska vara .. o vad kostar en ny platta om det är det????

mvh Thomas

Du kan skicka den till min mail som är Passat__tdi@hotmail.com + om du kunde ta o skicka uppgifterna på service på den också vore det kanon mvh Thomas

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...