suzuki rgf:n drar mycket bensin "HJÄLP"

Pr0bz skrev:
2178006 Du kanske har glapp kolv eller dåliga kolvringar, det kan göra mkt på bensinförbrukningen.
Han kan ju alltid komptesta. Tror RGFen ska ligga på 7,5 bar det är bra högt för en 2t.
 
Mr_haak skrev:
2178943 okej men hur ska man göra om man vill komptesta då=? :va
Köp en kompmätare på biltema och läs instruktionerna......... Du skruvar ner den i tändstiftshålet och sen drar du på startmotorn. Så får du ett värde. :tummenupp
 
philsson skrev:
2178953 Köp en kompmätare på biltema och läs instruktionerna......... Du skruvar ner den i tändstiftshålet och sen drar du på startmotorn. Så får du ett värde. :tummenupp


tack ! får åka dit och köpa en nu i veckan så får jag se om värdena stämmer..

märkte idag att den har dratt mkt olja med hela oljetanken e slut och de har gått 30-35 mil
! :brinnerup

philsson skrev:
2178953 Köp en kompmätare på biltema och läs instruktionerna......... Du skruvar ner den i tändstiftshålet och sen drar du på startmotorn. Så får du ett värde. :tummenupp


tack ! får åka dit och köpa en nu i veckan så får jag se om värdena stämmer..

märkte idag att den har dratt mkt olja med hela oljetanken e slut och de har gått 30-35 mil
! :gnissla
 
Jag tror, dock endast en spekulation, att om du inte vrider lika mycket på det där handtaget som sitter längst ut på den högra delen av styret, så kommer det inte gå åt lika mycket bensin. Men det är bara vad jag tror. :pannkyss












Hoppas det reder sig. Min (NSR-91) drar ca 0.4-0.6, och jag gillar höga varv. :)

Mr_haak skrev:
2178943 okej men hur ska man göra om man vill komptesta då=? :va

Förresten, det var inte dig jag såg i den "stora" (den med ljusen) korsningen vid sjukhuset idag vid sextiden ? :tungan
 
lorkan skrev:
2182959 Jag tror, dock endast en spekulation, att om du inte vrider lika mycket på det där handtaget som sitter längst ut på den högra delen av styret, så kommer det inte gå åt lika mycket bensin. Men det är bara vad jag tror. :pannkyss haha skoja bara












Hoppas det reder sig. Min (NSR-91) drar ca 0.4-0.6, och jag gillar höga varv. :)



Förresten, det var inte dig jag såg i den "stora" (den med ljusen) korsningen vid sjukhuset idag vid sextiden ? :tungan


ja men lixom jag gasar inte mkt varvar max 5-6 tusen varv ibland som mest ! för jag har inte råd med bensinen annars :S vid vilka trafikljus då? jag var ute och körde men de va ju många trafikljus hehe så om du minns vilket :P men jag har beställt nya packningar till dämparna nu så när jag ska buta de DVS när jag får de ! så ska jag kollla det med termostaten med !! hör du det Philsson :hihi vad har du för motorcykel föresten lorkan då!
 
Last edited:
Mr_haak skrev:
2183562 ja men lixom jag gasar inte mkt varvar max 5-6 tusen varv ibland som mest ! för jag har inte råd med bensinen annars :S vid vilka trafikljus då? jag var ute och körde men de va ju många trafikljus hehe så om du minns vilket :P men jag har beställt nya packningar till dämparna nu så när jag ska buta de DVS när jag får de ! så ska jag kollla det med termostaten med !! hör du det Philsson :hihi vad har du för motorcykel föresten lorkan då!

Jo det var det dig jag såg, i den korsningen med rödljus som ligger närmast sjukhuset. :tungan

Jag har en Honda, SÅKLART. (NSR-91)
 
lorkan skrev:
2183805 Jo det var det dig jag såg, i den korsningen med rödljus som ligger närmast sjukhuset. :tungan

Jag har en Honda, SÅKLART. (NSR-91)


okej menar du korsningen vid innerleden ? där man kan svänga så kom jag på innerleden elller??
 
där sitter thermostaten, bara att skruva loss kylslangens anslutning på topplocket så får du ut den utan problem.
 

Bifogat

  • FIG1.gif
    FIG1.gif
    36.1 KB · Visningar: 42
haha märkte felet med min idag, iaf när det gälde olje konsumtjonen. För när jag lämnade in hojen på service så märkte killen att det visst hade läckt "lite" olja på bakdäcket ^^ så nu vet jag iallafall att min oljetank är trasig :näsblod men letar fortfarande efter felet till den höga bensin konsumtjonen. Har redan kollat temostaten och den fungerade perfekt... Kan det vara något filter som har sotat sig totalt?



//Stenberg
 
vet ni vad det ska vara för munstycke på suzuki rg125f ? kan vara förra ägaren som bytte upp när han drog pluggen ! så om nån vet vad som är original / eller vad man ska ha när den är urpluggad! :)
 
Kan ett slitet o gammalt tändstift ha något att göra med en hög bensinförbrukning?

I så fall, hur?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top