RF_Racing skrev:"Visste" "lugnt".
Men nu var det så att han varvade som ett ass...
"lungt"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RF_Racing skrev:"Visste" "lugnt".
Men nu var det så att han varvade som ett ass...
Tyvär så heter de lugntDJM skrev:"lungt"
Cyren skrev:Tyvär så heter de lugnt![]()
DJM skrev:"lungt"
vikto000 skrev:men snälla man förstår varandra ändå. eller man gör det sålänge det inte är helt felstavat eller om vokalerna sitter helt fel. Men är det någon fara för motorcykeln (RG125F) om avgasportarna/n är borta och istället för avgasport så finns det 2 pluggar?
//Stenberg
vikto000 skrev:men snälla man förstår varandra ändå. eller man gör det sålänge det inte är helt felstavat eller om vokalerna sitter helt fel. Men är det någon fara för motorcykeln (RG125F) om avgasportarna/n är borta och istället för avgasport så finns det 2 pluggar?
//Stenberg
DJM skrev:"lungt"
Omg... Var du tvungen att slå upp det?prulle skrev:Ja den kommer aldrig gå lika bra.
Slog upp det, tyvär har aset rätt för ovanlighetens skull.
RF_Racing skrev:Omg... Var du tvungen att slå upp det?![]()
![]()
Varför är du så dum mot mig?
RF_Racing skrev:
DJM skrev:hahahhaa, skulle se om ni var med..![]()
ne men ärligt, dra härifrån rf_racing, du som bodde i ditt slott där..
prulle skrev:Ja för jag hade för mig det va tvärt om men slog upp det innan ja sa det och upptäkte att det va fel..
Gillar inte din atityd du är lika jobbig som en finne i röven helt enkelt.
"Intelligens" så duktig var du.RF_Racing skrev:"Inteligens".
Edit. Nej.
Solid snake skrev:"Intelligens" så duktig var du.
Hagberg skrev:Om folk kör så som du påvisar så förstår jag att dom klagar på att
2-taktare inte håller.
En 2-taktare ska ALDRIG motorbromsas!
ALDRIG! Kom ihåg de nu, ALDRIG.
För en 2-t maskin får sin smörjning genom bensinen (Blandas med olja och luft i förgasaren bla bla bla...de vet ni redan)
Och vad som händer då när man slår av trotteln men inte drar in kopplingen eller liknande är att kolven fortsätter givetvis jobba upp och ner, men smörjningen kommer inte in på grund av att arslet som kör har slagit av gasen.
Har man tur så håller det ett tag, men konsekvensen av det här är oundvikligen att kolven nyper, det skär helt enkelt.
Så där ja.![]()
![]()
Det jag skulle kolla på den där hojen är som redan sakt den vanliga
"säkerhetskontrollen".
/Hagberg
Jezze_irsta skrev:Om hojjen har separat oljesmörjning, vilket de flesta har så har oljepumpar i regel både vajerstyrning och styrning via varvtal på motorn. Med andra ord så hänger den med när du gasar, men den ger även smörjning när du motorbromsar om den fungerar som den ska. Om den skär så kanske det beror på att den inte får just nå soppa som kyler förbränningen. Få tillverkare är så dumma att de tillverkar en motor som helt är beroende av att en vajer håller och är rätt inställd.
Finns säkert undantag som jag inte känner till. Det är kanske inte jättebra att åka med förgasaren i tomgång och motorn på 8k rpm, men ändå.
Har du inte separat smörjning så ska man vara försiktig såklart.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |