Suzuki RG 500 bilder...

1482kr hel/hel på en RD500 -84
 
B-400 skrev:
Jag vill ochså va med..... :7peta

Ha ha! Jag är fortfarande imponerad av att den hojen lever.
Men den är fortfarande lika läcker.

Stefan har lite ågren över att han sålde den vet jag....
 
lahi skrev:
2071174 Tjo, den där lät inte origina . Fett ljud :tummenupp Ketchupeffekt eller? :hihi Var bänkade du den? Om den inte är original, vad är gjort i motorn då?

Original=nej. (Jollymoto, Något portad i cylindrarna, Originalfuggar)
36 mm lectronare väntar på att monteras, även ny tändning o styrning till ypvs:en. Inte så mycket effekt ännu, bara 102 på slangen (ej injusterade hästar) men mer blir det!
Ketchupeffekt=nej (Snarare väldigt stark senap :mad: )
 
k25alleballe skrev:
2071620 Original=nej. (Jollymoto, Något portad i cylindrarna, Originalfuggar)
36 mm lectronare väntar på att monteras, även ny tändning o styrning till ypvs:en. Inte så mycket effekt ännu, bara 102 på slangen (ej injusterade hästar) men mer blir det!
Ketchupeffekt=nej (Snarare väldigt stark senap :mad: )

Tänker du använda orginal reeds med 36or? Dom är ju ganska små och att montera större är ganska omfattande jobb... :va

Går det inte att rensa den här tråden från touringhojarna!? dvs alla 4-taktare!
 
Hi! Lektron 36:or med original reedblock? Nja inte riktigt. Dom är maximalt förstorade, men sen så ska där på portade rd350 reedblock :tummenupp .
Men det är mycket jobb kan jag lova :huvet Ska försöka få på 36:orna ikväll.
får se om det kommer en bild då :D
/Lasse
 
enligt mig fins det inte nått som är mer coolt en dessa 2taktare! dom är äldre en jag är men endå vill jag ha en! :tomten
 
k25alleballe skrev:
2193152 Hi! Lektron 36:or med original reedblock? Nja inte riktigt. Dom är maximalt förstorade, men sen så ska där på portade rd350 reedblock :tummenupp .
Men det är mycket jobb kan jag lova :huvet Ska försöka få på 36:orna ikväll.
får se om det kommer en bild då :D
/Lasse

Ok. låter bättre. Lät inte vettigt med orginalreedsen och 36or men det är ju inte direkt gott om plats för större prylar där heller... När jag hade min RD500 hade jag planer på att montera reedblock från en 125cc cross, direkt i vevhuset på bägge cylinderraderna. Och sedan dra ihop insuget från bägge högercylindrarna till en gemensam stor förgasare på sidan. Och motsvarande på vänster sida. Inte helt idealt men tror det borde vara en bra kompromis för att få plats med stora grejor i brist på plats. Alternativet var insprutning, då kan man ju bygga ganska smäckert. Men det var alldeles för dyrt på den tiden.
 
Så ja! nu är fuggarna på plats :yoparty Nu är det bara vajrarna kvar sen så blir det bänken nästa :mad:
/Lasse
 

Bifogat

  • lectron1.JPG
    lectron1.JPG
    52.1 KB · Visningar: 165
Idiot!

Hej, jag var en idiot :confused: som inte köpte denna fina RG500 som du gjorde iordning. Men så är det ibland. Vill fortfarande ha tag i en som en kompis till min NS400R och RD500, de sista tvåtaktqarna med racenostalgi.

Ordna en till mig:) , Toyman. Inte bara WSBK.
 
Hej, jag var en idiot :confused: som inte köpte denna fina RG500 som du gjorde iordning. Men så är det ibland. Vill fortfarande ha tag i en som en kompis till min NS400R och RD500, de sista tvåtaktqarna med racenostalgi.

Ordna en till mig:) , Toyman. Inte bara WSBK.

Årets trådlyft Toyman :)

Välkommen till klubben:huvet :huvet ....gör lite ont att se bilderna för jag hade faktiskt första tjing på den där, var den första som ringde när Mikael la ut annonsen på Blocket en morgon för ett antal år sedan. Kom ihåg att jag satt på jobbet och gjorde en sökning på slump och där var den. Bilden sa inte mkt men texten talade sitt tydliga språk så jag kastade mig på telefonen. Några samtal senare hade jag bestämt mig. 40k skulle han ha vill jag minnas, släpet var bokat och....PANG smäller oljepannan. Inte det bästa läget för mcinvesteringar således...så jag tvingades backa ur och se hur en norrman köpte RGn och ett projektbygge (tror det var en RG500 motor i en RGV250 ram, Öhlinsgodis, Figarolipipor mm) + ett par lådor med delar på ett och samma bräde...:gnissla :gnissla

En riktigt riktigt sur historia....men vilken hoj :yoparty :yoparty
 
500cc och 93.7 hkr!!!

The Suzuki RG500 Gamma was a motorcycle built by Suzuki between 1985 and 1989 and inspired by the RG Gamma Grand Prix racer of the 1970s, capitalizing on Suzuki's seven consecutive wins in the 500 cc-class. The Gamma was powered by a two stroke, rotary valve, twin crank, square four engine displacing 498 cubic centimeters. Early models gave 93.7 brake horsepower (69.9 kW) at 9,500 RPM. The engine employed liquid-cooling by means of a large front-mounted radiator with a thermostatic control. Suzuki employed an aluminum boxsection frame with castings for the headstock and swinging arm for the Gamma. The front suspension had pre-load adjust and an anti-dive system called "POSI DAMP" to control the tendency of a motorcycle's nose to dive under braking. At the rear the full-floater suspension design used dual-swingarms. The motorcycle weighed 343 lb (156 kg) dry.

In Japan this bike was offered as an RG400 to take advantage of the up to 400 cc tax bracket.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_RG500"
 

Bifogat

  • RG500.jpg
    RG500.jpg
    60 KB · Visningar: 195
  • rg_500-450-x-338.jpg
    rg_500-450-x-338.jpg
    38.8 KB · Visningar: 71
Liter-effekt? Suzuki RG500

500cc *2 = 1000cc

Trimma med effektpipor få 10 hkr till, ca 103 hkr på 500 cc.

gör en litereffekt på 206 hkr:D !

De e inte illa, och säkert lite kusligt:näsblod att hantera på en gammal 80 talare.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top