Suzuki RG 500 bilder...

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
1482kr hel/hel på en RD500 -84
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
B-400 skrev:
Jag vill ochså va med..... :7peta

Ha ha! Jag är fortfarande imponerad av att den hojen lever.
Men den är fortfarande lika läcker.

Stefan har lite ågren över att han sålde den vet jag....
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge

k25alleballe

Two stroke forever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
lund
Hoj
Kawa s1 250, Yama RD 350, 2*RD 500
lahi skrev:
2071174 Tjo, den där lät inte origina . Fett ljud :tummenupp Ketchupeffekt eller? :hihi Var bänkade du den? Om den inte är original, vad är gjort i motorn då?

Original=nej. (Jollymoto, Något portad i cylindrarna, Originalfuggar)
36 mm lectronare väntar på att monteras, även ny tändning o styrning till ypvs:en. Inte så mycket effekt ännu, bara 102 på slangen (ej injusterade hästar) men mer blir det!
Ketchupeffekt=nej (Snarare väldigt stark senap :mad: )
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
k25alleballe skrev:
2071620 Original=nej. (Jollymoto, Något portad i cylindrarna, Originalfuggar)
36 mm lectronare väntar på att monteras, även ny tändning o styrning till ypvs:en. Inte så mycket effekt ännu, bara 102 på slangen (ej injusterade hästar) men mer blir det!
Ketchupeffekt=nej (Snarare väldigt stark senap :mad: )

Tänker du använda orginal reeds med 36or? Dom är ju ganska små och att montera större är ganska omfattande jobb... :va

Går det inte att rensa den här tråden från touringhojarna!? dvs alla 4-taktare!
 

k25alleballe

Two stroke forever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
lund
Hoj
Kawa s1 250, Yama RD 350, 2*RD 500
Hi! Lektron 36:eek:r med original reedblock? Nja inte riktigt. Dom är maximalt förstorade, men sen så ska där på portade rd350 reedblock :tummenupp .
Men det är mycket jobb kan jag lova :huvet Ska försöka få på 36:eek:rna ikväll.
får se om det kommer en bild då :D
/Lasse
 

Jonas Brunström

fyrtakt???
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Finland
Hoj
RGV 250 RG 500
enligt mig fins det inte nått som är mer coolt en dessa 2taktare! dom är äldre en jag är men endå vill jag ha en! :tomten
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
k25alleballe skrev:
2193152 Hi! Lektron 36:eek:r med original reedblock? Nja inte riktigt. Dom är maximalt förstorade, men sen så ska där på portade rd350 reedblock :tummenupp .
Men det är mycket jobb kan jag lova :huvet Ska försöka få på 36:eek:rna ikväll.
får se om det kommer en bild då :D
/Lasse

Ok. låter bättre. Lät inte vettigt med orginalreedsen och 36or men det är ju inte direkt gott om plats för större prylar där heller... När jag hade min RD500 hade jag planer på att montera reedblock från en 125cc cross, direkt i vevhuset på bägge cylinderraderna. Och sedan dra ihop insuget från bägge högercylindrarna till en gemensam stor förgasare på sidan. Och motsvarande på vänster sida. Inte helt idealt men tror det borde vara en bra kompromis för att få plats med stora grejor i brist på plats. Alternativet var insprutning, då kan man ju bygga ganska smäckert. Men det var alldeles för dyrt på den tiden.
 

k25alleballe

Two stroke forever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
lund
Hoj
Kawa s1 250, Yama RD 350, 2*RD 500
Så ja! nu är fuggarna på plats :yoparty Nu är det bara vajrarna kvar sen så blir det bänken nästa :mad:
/Lasse
 

Bifogat

  • lectron1.JPG
    lectron1.JPG
    52.1 KB · Visningar: 165

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Idiot!

Hej, jag var en idiot :confused: som inte köpte denna fina RG500 som du gjorde iordning. Men så är det ibland. Vill fortfarande ha tag i en som en kompis till min NS400R och RD500, de sista tvåtaktqarna med racenostalgi.

Ordna en till mig:) , Toyman. Inte bara WSBK.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hej, jag var en idiot :confused: som inte köpte denna fina RG500 som du gjorde iordning. Men så är det ibland. Vill fortfarande ha tag i en som en kompis till min NS400R och RD500, de sista tvåtaktqarna med racenostalgi.

Ordna en till mig:) , Toyman. Inte bara WSBK.

Årets trådlyft Toyman :)

Välkommen till klubben:huvet :huvet ....gör lite ont att se bilderna för jag hade faktiskt första tjing på den där, var den första som ringde när Mikael la ut annonsen på Blocket en morgon för ett antal år sedan. Kom ihåg att jag satt på jobbet och gjorde en sökning på slump och där var den. Bilden sa inte mkt men texten talade sitt tydliga språk så jag kastade mig på telefonen. Några samtal senare hade jag bestämt mig. 40k skulle han ha vill jag minnas, släpet var bokat och....PANG smäller oljepannan. Inte det bästa läget för mcinvesteringar således...så jag tvingades backa ur och se hur en norrman köpte RGn och ett projektbygge (tror det var en RG500 motor i en RGV250 ram, Öhlinsgodis, Figarolipipor mm) + ett par lådor med delar på ett och samma bräde...:gnissla :gnissla

En riktigt riktigt sur historia....men vilken hoj :yoparty :yoparty
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
500cc och 93.7 hkr!!!

The Suzuki RG500 Gamma was a motorcycle built by Suzuki between 1985 and 1989 and inspired by the RG Gamma Grand Prix racer of the 1970s, capitalizing on Suzuki's seven consecutive wins in the 500 cc-class. The Gamma was powered by a two stroke, rotary valve, twin crank, square four engine displacing 498 cubic centimeters. Early models gave 93.7 brake horsepower (69.9 kW) at 9,500 RPM. The engine employed liquid-cooling by means of a large front-mounted radiator with a thermostatic control. Suzuki employed an aluminum boxsection frame with castings for the headstock and swinging arm for the Gamma. The front suspension had pre-load adjust and an anti-dive system called "POSI DAMP" to control the tendency of a motorcycle's nose to dive under braking. At the rear the full-floater suspension design used dual-swingarms. The motorcycle weighed 343 lb (156 kg) dry.

In Japan this bike was offered as an RG400 to take advantage of the up to 400 cc tax bracket.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_RG500"
 

Bifogat

  • RG500.jpg
    RG500.jpg
    60 KB · Visningar: 195
  • rg_500-450-x-338.jpg
    rg_500-450-x-338.jpg
    38.8 KB · Visningar: 71

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Liter-effekt? Suzuki RG500

500cc *2 = 1000cc

Trimma med effektpipor få 10 hkr till, ca 103 hkr på 500 cc.

gör en litereffekt på 206 hkr:D !

De e inte illa, och säkert lite kusligt:näsblod att hantera på en gammal 80 talare.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top