Suzuki problemo...

Bee skrev:
Jag har precis beställt bänkning på ovesmotor, trevliga människor som jobbar där...men fick inte tid först i slutet av maj......ja ja nu blev det bar till slut.



Det blev inte bar utan BRA....
 
Jag håller ju på att göra expriment me detta nu Silwer, fast jag vet inte om du tycker att min gixxer hamnar i "modern högpresternade rad4a" facket :D

Jag köpte kn-filter för det kostar nästan samma som orginal samt att jag hört att de låter fräckare! :)

/ Hannes
 
HanneZ skrev:
Jag håller ju på att göra expriment me detta nu Silwer, fast jag vet inte om du tycker att min gixxer hamnar i "modern högpresternade rad4a" facket :D

Jag köpte kn-filter för det kostar nästan samma som orginal samt att jag hört att de låter fräckare! :)

/ Hannes

Var ditt gammla skitigt kan det säkert göra nåt, annars är jag tveksam, men mer ljud får du nog iaf.
Om du nu inet på nåt sätt tror din hoj är asmatisk:lol
 
Bee: så där ja! Så ska de låta! Om dom även loggar lambda så be dom få med värdena innan och efter bestyckning o släng ut dom här på forumet!
 
Bee skrev:
Min hoj: Suzuki GSXR 600 - 97. (vacuumförgasare)

Mitt problem: jag har monterat k&n filter på maskinen och nu tycker jag bestämt att gas svarar lite sämre än innan, jag har letat lite i forumet och hittat ett antal uttalande om att k&n filter inte är så bra på hojar med vacuumförgasare.

Kan mitt problem har uppstått pgr av detta luftfilter byte.

(dum som jag var så slängde jag det gamla, annars kunde man ju lite lätt bytt tillbaks och provat :dummer )

Jag har KN på min -97 också och det funkar bra ihop med ett dynojetkit.
Dynojet huvudmunstycken 106 i 1,4 och 104 i 2,3. Och så ett Bos slipon. Det är kört i bänk också så air/fuel ser bra ut.


Har du satt dit KN utan att ändra förgasarbestyckning så går den garanterat alldeles för snålt.
 
Last edited:
K-Micke skrev:
Jag har KN på min -97 också och det funkar bra ihop med ett dynojetkit.
Dynojet huvudmunstycken 106 i 1,4 och 104 i 2,3. Och så ett Bos slipon. Det är kört i bänk också så air/fuel ser bra ut.


Har du satt dit KN utan att ändra förgasarbestyckning så går den garanterat alldeles för snålt.


Fixade ett dynojet kit till biken också....ett slipon ska dit med, fasen vad den kommer att gå nu...Det blir nog helt omöjligt att hålla mitt annabolasuzukis framhjul nere i marken nu. :D

Hannez:Resultat från bänkningen kommer, jag tror jag kan få en framflyttad tid.
 
Vad för dynojet kit? Det är ju just dom delarna som dom ska ändra på bänkning/justeringen?
 
Jo de vet jag ju, men har han köpt flera munstycken då eller? Hur kan han veta vad han ska köpa?
 
Dynojetkittet till GSXR600 -97 är lite speciellt, förutom huvudmunstycken och trottelnålar följer det med små pluggar som man ska sätta i "pilot air jets", och "pilot jets" som man däremot INTE ska montera. Dynojetnålarna har en helt annorlunda och spetsigare profil än standard. Slipon och bestyckning ger inte så mycket mer på topp, men man får en mycket jämnare kurva i hela registret och ett rappare svar på gaspådrag.
 
Bra med bänkingstillfället!
Med lite tur får du snabbare gassvar, lite effekt över hela registret men som sagt inte alltid.
Har du helsystem ger det mest för då kan du utnyttja det öppnare helsystemet till max!
Lycka till!
Skicka in dynokörningen efteråt så vi kan se!
Glöm bara inte innan och efter så man ser vad det ger!
 
Silwer skrev:
det är en dyrare variant med nålar och munstycken, det går utmärkt med orginaldelar.

Jupp, K&N och Dynojet, två eftermarknadsfabrikat som vi MC-åkare kan vara utan.

Sen när den gick sämre är tänkt beställer man tid på Dynobänken... där man bara kör med fullgas. Hojen blir trots bänkningen kattskit att åka lugnt med... så man åker upp på en rullande landsväg med bredbandslambda... bara för att upptäcka att ram-air effekten borde kanske räknas med i ekvationen... så köper man en smalbandslambda och justerar in förgasarna själv... och upptäcker att ute-temperaturen har sjunkit 15 grader och höst sedan man installerade kitet och man lär upp på Dynobänken igen för att installera lite fetare huvudmunstycken... bara för att sen upptäcka att den även går piss på lite gas också nu när det är bra mycket kallare luft... osv osv...

Att sätta sig och läsa förgasarjusteringsbibeln på Factory Pro's hemsida tar inte mer än 15 minuter... sen kan man göra allt själv, med andra storlekar på originalprylarna - mycket billigare. Fast, någon ska väl ha sitt dagliga bröd genom att justera förgasare på andras hojar. :D
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top