Suzuki Marauder, kända fel?

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Hej!

Gubben har nu bestämt sig för att köpa en suzuki maruader 800.
Så han bad mig kolla om det finns några kända fel på dem som
man ska hålla uppsikt på?
Han kikar på modeller runt 97-99.
Alla tips är välkomna, men behöver inga åsikter om att dom är slöa å tråkiga att köra. Han har redan provkört 1 och tycker att det är en kalashoj för honom körmässigt.

Tack på förhand:tummenupp
 
Last edited:
E inte så bra på Kråmpråmar...
Men e det inte Suzuki du menar:va

Haha så sant så sant, jag har inte heller så bra koll på kråmisar.
Det är SUZUKI marauder jag syftar på!
Hur ändrar man namn på posten? :huvet
 
Ingen aning ;)

Men en Tjejkompis For omkring på en så där förut.
Tror hon hade den i 3 år??? En 99 om jag inte kommer ihåg fel??

Den bara tuffa å gick,
Hon hade iaf inga som helst problem med sin:tummenupp

Men det börjar ju bli en Gammal Pråm nu. så lite små fel lär man ju få räkna me:fyllisar
 
som vanligt lusläser jag i bikes köpguide , vet inte varför jag har kvar tidningen men men

fotpinnar går ej o vika in, saftiga nerlägg rekommenderas därför ej
liten tank på 13 l
slirande koppling kan förekomma ( åtgärdas med distanser under kopplingsfjädrarna )
borde iofs vara löst vi det här laget ..
den är ju heller inget effektmonster
 
Jag känner en som hade en Marauder 800 av någon av de där årsmodellerna. Så vitt jag kan komma ihåg så gick den bra de år han hade den (även om han inte körde så värst många mil).

Förutom att det hade läkt in en hel del vatten i tanken när den hade stått ute ett tag. Men det var bara att tömma tanken och fylla på ny soppa så funkade den bra igen.
 
Jag läste en beg.test om Vz800 Marauder i nån mc tidning för ett tag sen, kanske finns i handeln fortfarande....tror inte det var några speciella fel...minus var liten tank,kedjedrift och hård sadel.. om jag minns rätt.
 
1: Körställningen.
2: Prestandan.
3: Väghållningen.
4: Utstrålningen.




Men bland prostatavibratorerna är den inget dåligt val.
Hög kvalitet och inga konstigheter.
 
Jag måste tyvärr erkänna att jag har ägt en sådan en kort tid (-98).
För att vara en liten glidare är den helt ok. Med Metzeler ME880 på gick den att köra riktigt inspirerat, även om det skrapar tidigt. Det är inget effektmonster, så med skjuts på räcker motorn inte riktigt till.
Orginalsadeln är en KATASTROF. Jag klarade ungefär 3-5 mil i taget innan jag köpte en airhawkdyna. Även passagerarsadeln är mer för syns skull. Orginaldämparna är lätta att modifiera med egentillverkade insatser för "lagom" mycket ljud.
 
Jag funderade länge på en marauder. Vad jag kom fram till så är det en driftsäker maskin. Men valet föll sen på en triumph legend 900tt. Samma prisklass, men betydligt mer användbar.
 
Jag funderade länge på en marauder. Vad jag kom fram till så är det en driftsäker maskin. Men valet föll sen på en triumph legend 900tt. Samma prisklass, men betydligt mer användbar.

Jag har ingen koll på kvallen på trumpeterna, men America och speedmaster har jag provkört och gillat.
För att vara den hojtypen.
Känns busigare än andra glidare.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top