Suzuki märkesförsäkring, prishöjning på gång!

Ptjaa, bolagen i allmänhet och IF i synnerhet verkar helt klart ha fixerat onda ögat på unga aktiva förare och SH-åkare inför denna säsong:näsblod Så de av oss som ibland kör kurser för att utvecklas som förare får vackert plocka fram kulramen och hålla koll på vårt deltagande, när det gäller vagnskadan: http://www.svmc.se/school/Forsakring_vid_SMCs_fortbildning/

Var i kontakt med Suzuki Märkesförsäkring i förrgår och frågade varför jag fick ett brev om att premien skulle vara 11000 per år (jämfört med 7900 som jag hade förra året) när deras hemsida gav mig premien 9400,-?

Fick mail igår om att de hade gjort en miss och att min nya försäkringspremie, hel/hel skulle landa på 8341...
Helt ok, tyckte jag...:)

Det där är det nog inte många som vet om!
Njae, jag tror att de som redan anmält sig till kurser fått ett mail om förändringen och erbjudits pengarna tillbaka vid ev avbokning. Men nu känns det viktigt att de som bokar hädanefter har koll på läget. I praktiken är det ju nya villkor så det tar väl ett tag innan ändringen slår igenom fullt ut?

Last edited:
Sorry för gammal tråd men historian kanske är relevant...

Någon mer än jag som fått ca. 20% höjning VARJE år i 4-5 år?

Både jag & hoj blir fortfarande äldre! Priset är inte heeelt åt h-e men byter bolag på ren princip snart...

Förra året så hojde dom premien på min gamla tjocka CBR1000RR 2005 från ca 14000:- hel/hel avställbar till 26000:-
Tilläger att jag sålde skiten och började samla på Whiskey ist.

Jag har precis reggat min FZ6N i sverige då jag skall sälja den (orkar verkligen inte köra ner den till Polen igen) och jag som 24år blir paff när jag kollar försäkring på den
http://www.bilsport-mc.com/sv/motorcykel/mcforsakring/#berakna-pris
TRAFIKFÖRSÄKRING
2 171 kr/år
HELFÖRSÄKRING
4 459 kr/år
självisk 1500kr stöld / 3000kr vagnskada.

Kan det verkligen vara möjligt? jag tycker det låter snuskigt billigt
*detta är med SMC 10% rabatt

Sorry för gammal tråd men historian kanske är relevant...

Någon mer än jag som fått ca. 20% höjning VARJE år i 4-5 år?

Både jag & hoj blir fortfarande äldre! Priset är inte heeelt åt h-e men byter bolag på ren princip snart...
Nej. Jag betalar fortfarande bara fikapengar i försäkring, 2500 kr hel/hel för en Bandit 1250 av nyare modell. Snuskigt billigt! Sist jag kollade så skulle de andra bolagen ha drygt 6000 kr för samma försäkring.

Såg en ZX9R -96 på blocket som påstod sig betala ca 4000 i helförsäkring och han var 23 år med kortet i 3 år. Jag tänkte fan vad du ljuger nu. Jag har inte lyckats hitta något sporthoj oavsett ålder för sånt pris. Jovisst, kollade upp på mig och det låg ungefär en tusenlapp högre då jag har haft kortet 2 år bara.

Inte lika billigt för nyare ZX9R men känner att jag tänker leta efter lite sånna i sommar iaf.

Såg en ZX9R -96 på blocket som påstod sig betala ca 4000 i helförsäkring och han var 23 år med kortet i 3 år. Jag tänkte fan vad du ljuger nu. Jag har inte lyckats hitta något sporthoj oavsett ålder för sånt pris. Jovisst, kollade upp på mig och det låg ungefär en tusenlapp högre då jag har haft kortet 2 år bara.

Inte lika billigt för nyare ZX9R men känner att jag tänker leta efter lite sånna i sommar iaf.

Jag betalar 12-13k för en 2003a (helförsäkrat).
Billigast var länsförsäkringar.
Är 26 år och bor på landet i sthlms län.

Nu under tusenlappen för en tl1000r -00 hel/hel...:tummenupp

Min kostar 2600:- Hel/ Hel, men jag bor ju i Stockholm.

TL 1000R , -mest pang för pengarna ? :banana:tuttar

Ni får ju ge er ålder och hur länge ni haft kortet också. Är ni 50+ med kortet under halva livet så gör det lite skillnad mot en som tog det i höstas och är 24 kanske.

OJ, vilka summor vissa här anger. Då ska jag nog hålla mig till min gamla enstånka ett tag till då :tungan . Dom sänkte nämligen min från 1400 - 1100 i år. Då är det två saker jag kan stryka från min "vill-ha-lista" , dvs kromsläde och plasträcer.

Hmm, man upphör aldrig att förvånas över våra kära försäkringsbolag..
För mycket fokus på hojen, borde istället baseras på ägaren/brukaren. Orsakar men ärenden så får man räkna med en något högre premie eller självrisk efter det tills man kommit ifatt igen typ.

Hmm, man upphör aldrig att förvånas över våra kära försäkringsbolag..
För mycket fokus på hojen, borde istället baseras på ägaren/brukaren. Orsakar men ärenden så får man räkna med en något högre premie eller självrisk efter det tills man kommit ifatt igen typ.

Starta ett försäkringsbolag du, jag kommer vara kund dIReCKt!

TL1000R, -98, helförsäkring 2600:- per år, 42 bast med kortet snart 2 år. (3 om man räknar in de 9 månader jag hade kortet första gången för 20 år sen) :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul