Suzuki K4 - Blinkersproblem (help needed)

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Hej!

Som rubriuken lyder har jag problem, eller snarare förra ägaren. Hojen är den i rubriken nämnd (Suzuki GSXR 1000 - 04). Problemet är följande. Fram orginalblinkers (fula som stryk) o bak ett intregerat bromslyse/park/blinkers i modell diod. Konsekvensen är att blinkers fram o bak får fel blinkintervall samt att bak är det olagligt avstånd mellan blinkers hö/vä sida, mao bötesbegfogat enl polisen (har inte blivit stoppad än, puh). Har köpt en ny nummerskylthållare med förborrade hål för miniblinkers (diod) o skyltbelysningen. Kommer behålla broms/parkeringslyset som det är. Känns som en rätt onödig utgift att lagens (för) långa arm ska få nöjet ett bötfälla mig på nån tusenlapp för en sån skitgrej som felaktig blinkers/skyltbelysning/skyltplacering.

Min frågor är följande:

1. Var sitter blinkersrelä på denna hoj? Jag hör inte ens var den sitter, har minsann testat o lyssna var relät ska klicka, men inte ett ljud. Fick höra av en mc firma (vet inte om det var svammel bara) att blinkersrelät är inte bara ett relä för blinkers utan nåt annat var inkopplat på samma relä. Låter helskumt men kanske det stämmer?

2. När jag köpte miniblinkers (4st) så köpte jag även motstånd. Min fråga. Ska motstånden sättas på varje pluskabel till respektive blinkers? I serie alltså?

3. Var brukar man placera mostånden. Under sadeln? Cutsen?

Behöver jag tillägga att jag sökt på forumet efter svar på mina frågor utan framgång.

Tevlig dag.

//Exil

1. Var sitter blinkersrelä på denna hoj? Jag hör inte ens var den sitter, har minsann testat o lyssna var relät ska klicka, men inte ett ljud. Fick höra av en mc firma (vet inte om det var svammel bara) att blinkersrelät är inte bara ett relä för blinkers utan nåt annat var inkopplat på samma relä. Låter helskumt men kanske det stämmer?

Nästan rätt.
Samma som på SV:n i denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3667206&postcount=22

2. När jag köpte miniblinkers (4st) så köpte jag även motstånd. Min fråga. Ska motstånden sättas på varje pluskabel till respektive blinkers? I serie alltså?

Är det LED med inbyggt motstånd så används dom extra motstånden som extra belastning för att få till blinkhastigheten och dom ska kopplas parallellt med vänster resp. höger krets.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3664820&postcount=6

3. Var brukar man placera mostånden. Under sadeln? Cutsen?

Där det finns plats och är lätt att komma åt kablarna.

Manual GSXR1000 03-04

SH:s blinkers-tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14429

Bifogat

• Pages from Suzuki GSXR1000 03-04.jpg
    Pages from Suzuki GSXR1000 03-04.jpg
    135.5 KB · Visningar: 97
Ville återkomma o passa på att tacka CPMS för tipset, både i min tråd o dom trådarna du länkade till. Ibland är man fördjävla trögfattad.

Övriga med samma problem/funderingar, läs tråden CPMS länkade till, där finns svar på dom olika lösningarna med diodblinkers.

Tack o hej.

PS. På min GSXR så fungerar tydligen relät för flera funktioner (fler stift än ett vanlingt blinkersrelä), bla för sidostödet. Lite mer krångel att koppla in ett anpassat relä för diodblinkers, enklare att löda dit motstånd.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda