Suzuki HAYABUSA 2021

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kolla runt hos alla bolag. Sålla bort de som inte vill ge mera än trafikförsäkring.
Ring kvarstående och se om du kan baka samman hemförsäkring, bilförsäkring, livförsäkring, akvariefiskförsäkring och sen se vilket pris de erbjuder.
Försök sedan få ned detta genom att säga att bolag xx kunde erbjuda samma för [Insert]den summa du vill betala[/insert]
Med lite tur nappar de och ger ett bra pris.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Har du råd med hojen har du garanterat råd med försäkring, annars köp en hoj du har råd att försäkra utan att fråga.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Vad hittar men en bra försäkring på denna pjäs.
Menar du bra ifall något händer eller billigaste?
Det är inte alltid det sammanfaller i samma bolag.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Svaret är at det är ett lotto. Sonens moped har högre premie än vad jag betalade för min 1098S. Nuvarande gathoj kostar under 100 Sek i månaden, men så är motorn oftare nedskruvad än i ramen...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har du råd med hojen har du garanterat råd med försäkring, annars köp en hoj du har råd att försäkra utan att fråga.
Ännu billigare är att köpa en hoj som du har råd med att enbart trafikförsäkra.
Efter provat på vad det kostar att utnyttja helförsäkring hos Folksam (7 månaders stillestånd tycker jag är för dyrt)
Så har jag numera enbart trafikförsäkring.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ännu billigare är att köpa en hoj som du har råd med att enbart trafikförsäkra.
Efter provat på vad det kostar att utnyttja helförsäkring hos Folksam (7 månaders stillestånd tycker jag är för dyrt)
Så har jag numera enbart trafikförsäkring.
Japp, när jag fick punka häromåret så hade hojen blivit körd till en verkstad i Uppsala-trakten, kanske även jag. Så hem därifrån, dit och hämta hojen, plus självrisk och verkstadspriser för att byta bakdäcket med hojen på plats så att säga. Då var det smidigare att ringa frugan, 2 timmar senare var jag hemma, med hoj och allt, och dagen efter hade jag krängt på ett nytt däck själv.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Japp, när jag fick punka häromåret så hade hojen blivit körd till en verkstad i Uppsala-trakten, kanske även jag. Så hem därifrån, dit och hämta hojen, plus självrisk och verkstadspriser för att byta bakdäcket med hojen på plats så att säga. Då var det smidigare att ringa frugan, 2 timmar senare var jag hemma, med hoj och allt, och dagen efter hade jag krängt på ett nytt däck själv.
Känner igen det.
Vurpar på Ring Knutstorp på SMC-körning. Utnyttjar bärgningsförsäkringen hos Falck och blir upplockad. Och han ska köra till närmaste MC-verkstad men eftersom det är söndag så får han tillstånd köra till Höganäs (för MC-verkstan stängd).
Och i Höganäs hos särbon kan jag få ihop hojen i kördugligt skick så jag kan köra hem den till Göteborg.
För att fixa resten själv .....
Nu har Falck slutat med bärgningsförsäkring. Trist tycker jag.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ännu billigare är att köpa en hoj som du har råd med att enbart trafikförsäkra.
Efter provat på vad det kostar att utnyttja helförsäkring hos Folksam (7 månaders stillestånd tycker jag är för dyrt)
Så har jag numera enbart trafikförsäkring.
Många gånger skiljer det inte så enormt mycket från trafik till hel/halv på sportigare hojar
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Många gånger skiljer det inte så enormt mycket från trafik till hel/halv på sportigare hojar
Rätt.
Men varför betala en massa pengar för att bli av med hojen 7 månader när jag själv kunde fixat det på 1 månad.
Dvs betala helförsäkring när hojen är parkerad hos Bike Göteborg.
Som saknar personal och därför inte gjort något sedan jag var där sist och kollade hur det gick.
Som inte är auktoriserade för Suzuki och därför har svårt köpa in reservdelar !
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Du behöver inte betala en krona dagen efter skade anmälan, du kan tillomed ställa av o säga upp försäkringen dagen efter skadeanmälan och försäkringen gäller. Du hade försäkring när det hände o när du anmälde skadan..
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du behöver inte betala en krona dagen efter skade anmälan, du kan tillomed ställa av o säga upp försäkringen dagen efter skadeanmälan och försäkringen gäller. Du hade försäkring när det hände o när du anmälde skadan..
Du har rätt.
Men det visste jag inte då det hände.
Det är därför jag gått över till trafikförsäkring.
Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får jag av dåligt omdöme (och av att läsa om andras.)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Vad hittar men en bra försäkring på denna pjäs.
Det hittar du hos Svedea.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Det hittar du hos Svedea.
även det är märkesförsäkring för suzuki så försäkrar dom ej sport/supersport..... enbart trafikförsäkring.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Svar till TS. De senaste hojarna har jag haft via IF. De har varit under halva priset jämfört med närmaste konkurrent. Vet inte hur de hanterar skador då jag lyckats klara mig utan.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
LF har ju en försäkring som Kräver att man Måste ha godkända skinnkläder och sedvanligt låsa med dubbla lås bla bla bla

Denna försäkring komm tydligen till pga att cromesläds åkarna inte vill ha riktiga skinkläder utan jeans o dyligt.

Ts kan ju fråga på länsförsäkringar om just en försäkring med Kravet skinkläder. Skall tydligen nästan halvera kostnaden för försäkring..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top