Suzuki HAYABUSA 2021

Kolla runt hos alla bolag. Sålla bort de som inte vill ge mera än trafikförsäkring.
Ring kvarstående och se om du kan baka samman hemförsäkring, bilförsäkring, livförsäkring, akvariefiskförsäkring och sen se vilket pris de erbjuder.
Försök sedan få ned detta genom att säga att bolag xx kunde erbjuda samma för [Insert]den summa du vill betala[/insert]
Med lite tur nappar de och ger ett bra pris.
 
Har du råd med hojen har du garanterat råd med försäkring, annars köp en hoj du har råd att försäkra utan att fråga.
 
Svaret är at det är ett lotto. Sonens moped har högre premie än vad jag betalade för min 1098S. Nuvarande gathoj kostar under 100 Sek i månaden, men så är motorn oftare nedskruvad än i ramen...
 
Har du råd med hojen har du garanterat råd med försäkring, annars köp en hoj du har råd att försäkra utan att fråga.
Ännu billigare är att köpa en hoj som du har råd med att enbart trafikförsäkra.
Efter provat på vad det kostar att utnyttja helförsäkring hos Folksam (7 månaders stillestånd tycker jag är för dyrt)
Så har jag numera enbart trafikförsäkring.
 
Ännu billigare är att köpa en hoj som du har råd med att enbart trafikförsäkra.
Efter provat på vad det kostar att utnyttja helförsäkring hos Folksam (7 månaders stillestånd tycker jag är för dyrt)
Så har jag numera enbart trafikförsäkring.
Japp, när jag fick punka häromåret så hade hojen blivit körd till en verkstad i Uppsala-trakten, kanske även jag. Så hem därifrån, dit och hämta hojen, plus självrisk och verkstadspriser för att byta bakdäcket med hojen på plats så att säga. Då var det smidigare att ringa frugan, 2 timmar senare var jag hemma, med hoj och allt, och dagen efter hade jag krängt på ett nytt däck själv.
 
Japp, när jag fick punka häromåret så hade hojen blivit körd till en verkstad i Uppsala-trakten, kanske även jag. Så hem därifrån, dit och hämta hojen, plus självrisk och verkstadspriser för att byta bakdäcket med hojen på plats så att säga. Då var det smidigare att ringa frugan, 2 timmar senare var jag hemma, med hoj och allt, och dagen efter hade jag krängt på ett nytt däck själv.
Känner igen det.
Vurpar på Ring Knutstorp på SMC-körning. Utnyttjar bärgningsförsäkringen hos Falck och blir upplockad. Och han ska köra till närmaste MC-verkstad men eftersom det är söndag så får han tillstånd köra till Höganäs (för MC-verkstan stängd).
Och i Höganäs hos särbon kan jag få ihop hojen i kördugligt skick så jag kan köra hem den till Göteborg.
För att fixa resten själv .....
Nu har Falck slutat med bärgningsförsäkring. Trist tycker jag.
 
Ännu billigare är att köpa en hoj som du har råd med att enbart trafikförsäkra.
Efter provat på vad det kostar att utnyttja helförsäkring hos Folksam (7 månaders stillestånd tycker jag är för dyrt)
Så har jag numera enbart trafikförsäkring.
Många gånger skiljer det inte så enormt mycket från trafik till hel/halv på sportigare hojar
 
Många gånger skiljer det inte så enormt mycket från trafik till hel/halv på sportigare hojar
Rätt.
Men varför betala en massa pengar för att bli av med hojen 7 månader när jag själv kunde fixat det på 1 månad.
Dvs betala helförsäkring när hojen är parkerad hos Bike Göteborg.
Som saknar personal och därför inte gjort något sedan jag var där sist och kollade hur det gick.
Som inte är auktoriserade för Suzuki och därför har svårt köpa in reservdelar !
 
Du behöver inte betala en krona dagen efter skade anmälan, du kan tillomed ställa av o säga upp försäkringen dagen efter skadeanmälan och försäkringen gäller. Du hade försäkring när det hände o när du anmälde skadan..
 
Du behöver inte betala en krona dagen efter skade anmälan, du kan tillomed ställa av o säga upp försäkringen dagen efter skadeanmälan och försäkringen gäller. Du hade försäkring när det hände o när du anmälde skadan..
Du har rätt.
Men det visste jag inte då det hände.
Det är därför jag gått över till trafikförsäkring.
Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får jag av dåligt omdöme (och av att läsa om andras.)
 
Vad hittar men en bra försäkring på denna pjäs.
Det hittar du hos Svedea.
 
Det hittar du hos Svedea.
även det är märkesförsäkring för suzuki så försäkrar dom ej sport/supersport..... enbart trafikförsäkring.
 
Svar till TS. De senaste hojarna har jag haft via IF. De har varit under halva priset jämfört med närmaste konkurrent. Vet inte hur de hanterar skador då jag lyckats klara mig utan.
 
LF har ju en försäkring som Kräver att man Måste ha godkända skinnkläder och sedvanligt låsa med dubbla lås bla bla bla

Denna försäkring komm tydligen till pga att cromesläds åkarna inte vill ha riktiga skinkläder utan jeans o dyligt.

Ts kan ju fråga på länsförsäkringar om just en försäkring med Kravet skinkläder. Skall tydligen nästan halvera kostnaden för försäkring..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top