Suzuki gt 125

hfjkönljk

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2020
Ort
sverige
Hoj
125
har en Suzuki gt125 x4 1981 men den är lite för slö den skulle behöva ett bra avgassystem finns de nått som är lämpligt å få tag på?
 
Finns knappast färdiga trimrör till den och specialgjorda kostar ju mer än hojen är värd.

Däremot så är ju en 125 twin i princip två trimmade mopedmotorer så förslagsvis tittar du bland universal trimljuddämpare till moped och köper två stycken sådana.
 
OT... 125 GT X4 var min första hoj. Minns att den var snabb som fan, inte kan det väl vara minnet som sviker???
 
Är det inte tillräckligt hög trimningsgrad på dessa motorer i original? Det känns som att man tänjer på gränserna en del om man trimmar dem ytterligare, speciellt med tanke på ålder och slitage. Gamla lager, axlar och vevstakar som har gjort sitt, trimning kan bli det som knäcker den gamla veteranen.
 
Last edited:
De hade väl 15 hk, luftkyld 2t twin. Självklart går det att trimma en sådan, men... varför? Billigare att köpa en till, tex vattenkyld NS125R från början av nittiotalet som har dubbla effekten redan från början.

Eller - precis lika olagligt som att trimma din befintliga - köp en billig 600-a för några tusenlappar...
 
Är det inte tillräckligt hög trimningsgrad på dessa motorer i original? Det känns som att man tänjer på gränserna en del om man trimmar dem ytterligare, speciellt med tanke på ålder och slitage. Gamla lager, axlar och vevstakar som har gjort sitt, trimning kan bli det som knäcker den gamla veteranen.

Vad tråkig du är, det finns ju nya lager, kolvar etc
 
Vad tråkig du är, det finns ju nya lager, kolvar etc

Det gör det, ibland, till vissa modeller. Vissa delar lagerförs inte längre. Det beror ju på vad man vill lägga ned, kostnaderna överstiger snart vad "moppen" är värd. Och kostar gör det, både kolv och vevstakar kostar närmare tusenlappen/styck till denna. Sen finns ju Ebay, men där är det väldigt svårt att få tag på rätt saker har jag märkt.
 
Jag hade ju en roadracer av den modellen men 1970 tal. Köpt av Bosse Granath nån gång på 70 talet. Han jobbade på samma arbetsplats som mig.
Den var rejält trimmad av Bosse. Den höll trots en del äventyr. Å såldes ihop med originalet från 77 nån gång på 80talet.
Hade gärna haft en original idag
 
Last edited:
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top