Suzuki gt 125

hfjkönljk

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2020
Ort
sverige
Hoj
125
har en Suzuki gt125 x4 1981 men den är lite för slö den skulle behöva ett bra avgassystem finns de nått som är lämpligt å få tag på?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Finns knappast färdiga trimrör till den och specialgjorda kostar ju mer än hojen är värd.

Däremot så är ju en 125 twin i princip två trimmade mopedmotorer så förslagsvis tittar du bland universal trimljuddämpare till moped och köper två stycken sådana.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
OT... 125 GT X4 var min första hoj. Minns att den var snabb som fan, inte kan det väl vara minnet som sviker???
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Är det inte tillräckligt hög trimningsgrad på dessa motorer i original? Det känns som att man tänjer på gränserna en del om man trimmar dem ytterligare, speciellt med tanke på ålder och slitage. Gamla lager, axlar och vevstakar som har gjort sitt, trimning kan bli det som knäcker den gamla veteranen.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
De hade väl 15 hk, luftkyld 2t twin. Självklart går det att trimma en sådan, men... varför? Billigare att köpa en till, tex vattenkyld NS125R från början av nittiotalet som har dubbla effekten redan från början.

Eller - precis lika olagligt som att trimma din befintliga - köp en billig 600-a för några tusenlappar...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är det inte tillräckligt hög trimningsgrad på dessa motorer i original? Det känns som att man tänjer på gränserna en del om man trimmar dem ytterligare, speciellt med tanke på ålder och slitage. Gamla lager, axlar och vevstakar som har gjort sitt, trimning kan bli det som knäcker den gamla veteranen.

Vad tråkig du är, det finns ju nya lager, kolvar etc
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Vad tråkig du är, det finns ju nya lager, kolvar etc

Det gör det, ibland, till vissa modeller. Vissa delar lagerförs inte längre. Det beror ju på vad man vill lägga ned, kostnaderna överstiger snart vad "moppen" är värd. Och kostar gör det, både kolv och vevstakar kostar närmare tusenlappen/styck till denna. Sen finns ju Ebay, men där är det väldigt svårt att få tag på rätt saker har jag märkt.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag hade ju en roadracer av den modellen men 1970 tal. Köpt av Bosse Granath nån gång på 70 talet. Han jobbade på samma arbetsplats som mig.
Den var rejält trimmad av Bosse. Den höll trots en del äventyr. Å såldes ihop med originalet från 77 nån gång på 80talet.
Hade gärna haft en original idag
 
Last edited:
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top