Daniel.t
Ny medlem
Halloj!
Köpte på mig en suzuki gt 125cc av årsmodell typ 81=)
tanken va att strippa den och ha den som "åka och handla snus-hoj"
Men nu till problemen.
Förgasarna flödade över, så de bytte jag.
Sen såg kondingarna lite skumma ut, så de bytte jag.
Klippte elen till strålkastare, lampor och blinkers, byggde om bakdelen, bytte fälgar och montera crosstyre! Fine tänkte jag, bushojj för en 500:- lapp!
Monterade dubbla knfilter och va beredd på att åka, kicka och den tänder inte längre, ingen gnista!
Vet någon vad som kan vara fel? Har justerat brytarna, nya tändstift, nya kondingar. Kan Båda tändspolarna gått på samma gång?
Kan motorns el vara beroende av att jag klipp kablar till strålkastare osv?
Får 13 volt till bateriet när jag kickar?
Får ingen ström alls till batt. när nyckeln står på off och jag kickar. Så det verkar ju rätt=)
Någon som har någon ide?
Köpte på mig en suzuki gt 125cc av årsmodell typ 81=)
tanken va att strippa den och ha den som "åka och handla snus-hoj"
Men nu till problemen.
Förgasarna flödade över, så de bytte jag.
Sen såg kondingarna lite skumma ut, så de bytte jag.
Klippte elen till strålkastare, lampor och blinkers, byggde om bakdelen, bytte fälgar och montera crosstyre! Fine tänkte jag, bushojj för en 500:- lapp!
Monterade dubbla knfilter och va beredd på att åka, kicka och den tänder inte längre, ingen gnista!
Vet någon vad som kan vara fel? Har justerat brytarna, nya tändstift, nya kondingar. Kan Båda tändspolarna gått på samma gång?
Kan motorns el vara beroende av att jag klipp kablar till strålkastare osv?
Får 13 volt till bateriet när jag kickar?
Får ingen ström alls till batt. när nyckeln står på off och jag kickar. Så det verkar ju rätt=)
Någon som har någon ide?