suzuki gsxr 1000 k7

Hydraulkoppling,tanken nersänkt i chassiet och elektronisk styrdämpare... HMM... låter bekant på nåt sätt:D
 
K.L skrev:
2490385 Hydraulkoppling,tanken nersänkt i chassiet och elektronisk styrdämpare... HMM... låter bekant på nåt sätt:D

gemför inte en suzuki mot en honda hehe. mLäser att många tycker den är ful och det var likadant med k5 k6 men nu tycker all den är skit snygg eller dom flesat iaf
 
#kgc-folke# skrev:
2490421 gemför inte en suzuki mot en honda hehe. mLäser att många tycker den är ful och det var likadant med k5 k6 men nu tycker all den är skit snygg eller dom flesat iaf
jepp håller med :tummenupp tyckte den nya va fiin skulle bare vilja veta lite om ändringar i vikt och effekt...
 
avfartsgatan skrev:
2491078 Kan det ha med katalysatorn att göra?

-06 av zx-10r var dock typ 5 kilo tyngre än tidigare års model, hade för mig att det motiverades med bättre manövrering, väghålning, typ nån sånt skit :va

5 kilos viktillägg ger ju inte bättre väghållning..
Viktökningen på Kawan ligger ju bl.a i underseat 2 dämpar lösningen.
SukkaK7 lär ju gått upp i vikt av delvis samma skäl...
 
Amid scantily-clad burlesque dancers and trapeze artists, Suzuki unveiled their plans for 2007, including the jaw-dropping update of the GSX-R1000.
Bergman fans will be pleased to see a new 125 and 200cc scooters, while the whole Bandit series gets a massive overhaul (both the 650 and the new 1250 feature new motors and loads of style, suspension and braking changes). But the big news is the 2007 GSX-R1000, which has seen a host of revisions and some seriously smart technological advances.
The biggest news on the GSX-R is the bike's adjustable engine management system. A three-way button changes the engine mapping to adjust the bike's performance to the conditions. Trundling through town or struggling for grip in the wet? Stick it on the lowest power setting. Droning up the motorway? Stick it on the medium setting. Thrashing around a track at full chat? Give it the full monty. And full monty for the bike means around 184bhp…

The engine's essentials remain unchanged, but small changes to the injectors and inlet and exhaust ports add refinement to the bike's already impressive power. Out back, the Suzuki now uses two exhausts which lower the bike's centre of gravity and improve mass centralisation.
Technological advances don't stop with the clever mapping system as the GSX-R1000 now sports an electronic steering damper. Improved aerodynamics and adjustable footpegs and controls make the Suzuki a tailorable machine. Suspension changes revolve around revisions to the shock linkage, as well as the front forks now having low/high speed compression damping for extreme control. To top it all off, there's a new radial master cylinder and flash new colours.
The GSX-R1000 should start appearing in the shops in February. It can't come too soon.
-------------------------------------------------------------------
 
Är de bara jag som tycker att avgaset är skit ful? Jag valde bort Suzukin när jag skulle köpa en 1000 sport hoj i våras, just på grund av att den var så ful i röven. Så att säga... typ.

P
 
Blir nog en -07:a

Byter man ut avgassystemet (något de flesta gør pronto) har man sækert sænkt vikten betraktligt.
Ska byta upp mej från en -03.
Prøvade en K5 idag o den var sweet :tummenupp

Men jag får bra innbyte på en -07:a så jag går nog før en sådan till våren.
Nu får man bara hoppas de inte gjort en kawa-miss o fuckat upp den nyaste årgången :tungan
 
:cool: Har fått lite info om den kommande Gixxer 1000 k7 , Till sverige kommer man att få den i Mars07, Jappsarna tillverkar den December, Januari, Februari end för Sverige, Vet ej hur många som kommer. Om Vridet och HK i Motorn var dom väldigt förtegna , Japanerna påstår att dom aldrig tidigare har bygt något som den Nya k7 1000. Färgmessit så kommer dom bara i ; Helsvar, Orange-svart och Blå-vit. Endast dom färgerna till Sverige. Priset är inte satt än, Men om dom går upp så blir det med 2-3%, DE kommer vi att få veta om ca 2veckor. :tummenupp
 
Hmmmm??? Vad menar Swedie med detta, "GSXR-1000 ryktades bli dubbelpipig, men blir istället snarlik sin yngre bror från 06"
 
Ha ha! Det ändrade du snabbt Swedie. Måste vara en bra funktion du har som talar om så fort nån skriver ditt nick nånstans på forumet...:D
 
Lobo Gixxer skrev:
2479288 Såg detta nu. Visste inte att Bridgestone hade ett 015 däck??

BT015 är ett däck som bara originalmonteras. Det anpassas specifikt efter respektive modell. I år har Firebladen haft det och nästa år kommer ZX10, ZX6, CBR600RR och Gixern med det. Det kommer naturligtvis att finnas att köpa till respektive modeller för eftermontering oxå...
 
pom pom
 

Bifogat

  • Gixxer4.JPG
    Gixxer4.JPG
    88.7 KB · Visningar: 371
  • Gixxer7.JPG
    Gixxer7.JPG
    97.2 KB · Visningar: 244
  • Gixxer9.JPG
    Gixxer9.JPG
    68.8 KB · Visningar: 231
Back
Top