suzuki gsxr 1000 k7

1st LIVE update:


"Hayabusa stays the same for another year with EURO 3 modifications. New colours."

Bra, då är man snabbast ett år till.:D
 
Live pics :tummenupp
Källa: gixxer.com
 

Bifogat

  • k7_1.jpeg
    k7_1.jpeg
    45.2 KB · Visningar: 244
  • k7_2.jpeg
    k7_2.jpeg
    55.2 KB · Visningar: 296
  • k7_3.jpeg
    k7_3.jpeg
    43.5 KB · Visningar: 296
Ser bättre ut än vad jag trodde. :tummenupp
Piporna liknar lite K5/K6 iaf bakifrån.

DREEEGELLL!!!!! Vill ha min NU!!!
 
Ja faktiskt vet jag inte

Maranello skrev:
2478545 Live pics :tummenupp
Källa: gixxer.com


Vad man ska säga. Piporna såg ju inte bra ut men som sagt dom byts ut rätt snabbt... Men den verka lik K5/K6
 
Tyvärr lite av en besvikelse. Dubbla pipor tycker jag e coolt, framförallt att man inte gör som alla andra! Men jag tycker att den ser framtung ut och strålkastarens form är lite tråkig. Men vem vet, det kanske är bättre IRL.
 
Är det ECU-läget som även ska visas i displayen där växelläget visas? Displayen ser ut att ha växt till sig där. Bakgrunden på mätartavlan var inte särskilt upphetsande, fejkad durkplåt :)

Suzuki_GSX-R_1000_2007_compteur_stpz.jpg
 
PMR skrev:
2479033 Tyvärr lite av en besvikelse. Dubbla pipor tycker jag e coolt, framförallt att man inte gör som alla andra! Men jag tycker att den ser framtung ut och strålkastarens form är lite tråkig. Men vem vet, det kanske är bättre IRL.

Coolt med dubbla pipor fast de är ju inte direkt de enda som följer den trenden...

R1 2006 - 2 st pipor
Zx10r 2006 - 2 st pipor
Gsxr1000 2007 - 2st pipor

Den enda som skiljer sig från mängden är ju Cbr1000rr... sen om den nu skiljer sig nämnvärt kan ju diskuteras :näsblod

För övrigt va den skitsnygg, men varje uppdatering som Suzuki gör får ju den föregående modellen att se uråldrig ut :)
 
Jag hade hoppats på större ändringar jämfört med K5/K6.
Ser inte ut att ha hänt så mycket :(
Habegäret sjönk rejält så jag satsar nog på en K9:a istället :)

Ingen som har lagt ut någon spec?
 
sandstream skrev:
2477503
Det där är en gammal PS-bild.


Jo jag vet, men det var ändå en hemsk tanke.



Vad det gäller K7:an så ser den ju snygg ut, gillar :skrämd de dubbla "touring" piporna där bak... :hördu Lobo.. Byt dessa omgående...:hoppa
 
Last edited:
Burkarna föll INTE mig i smaken, resten kändes ganska oförändrat i uteseende väg?
Jag kan dock inte fatta varför det behövs så mkt större burkar på en 1000 till skillnad från 600/750, båda klarar ju Euro3.

/N
 
Såg inte vidare upphetsande ut... Tror ni dom fixar problemen med ramarna till produktionen av K7'orna som vissa få med K6'or har haft. Att dom fläkt upp sig dvs...
 
.....shit va besviken jag blev..:confused: Habegäret sjönk med sisådär 100 % men det kanske är en helt annan sak när man ser den live... Hmmm...:gråta

vågen skrev:
2479151 Såg inte vidare upphetsande ut... Tror ni dom fixar problemen med ramarna till produktionen av K7'orna som vissa få med K6'or har haft. Att dom fläkt upp sig dvs...

....att just den saken togs upp av en ducce åkare :pannkyss eller va säger du sandis :D
 
Last edited:
PMR skrev:
2479033 Tyvärr lite av en besvikelse. Dubbla pipor tycker jag e coolt, framförallt att man inte gör som alla andra! Men jag tycker att den ser framtung ut och strålkastarens form är lite tråkig. Men vem vet, det kanske är bättre IRL.
´

Förmodligen ser den bättre ut irl, det gör dom alltid. Jag tycker iofs att den ser bra ut redan, ska bara vänja mig vid burkarna först... Men dom är jävligt lika K5/K6ans om jag får säga vad jag tycker.

Maranello skrev:
2479066 Är det ECU-läget som även ska visas i displayen där växelläget visas? Displayen ser ut att ha växt till sig där. Bakgrunden på mätartavlan var inte särskilt upphetsande, fejkad durkplåt :)


Det verkar troligt. Map A/B/C, Sport/Wet/Normal.
Ang. bakgrunden. Kan tänkas att det är nån form av belysning kanske i "durkplåten"

Mattiaz skrev:
2479071 Coolt med dubbla pipor fast de är ju inte direkt de enda som följer den trenden...

R1 2006 - 2 st pipor
Zx10r 2006 - 2 st pipor
Gsxr1000 2007 - 2st pipor

Den enda som skiljer sig från mängden är ju Cbr1000rr... sen om den nu skiljer sig nämnvärt kan ju diskuteras :näsblod

För övrigt va den skitsnygg, men varje uppdatering som Suzuki gör får ju den föregående modellen att se uråldrig ut :)


Njaa... Dubbla pipor visst, men alla dom du räknar upp skiljer sig iaf på en punkt jämfört med Gixxern. Tailpipes.

Instabil skrev:
2479097 Jo jag vet, men det var ändå en hemsk tanke.



Vad det gäller K7:an så ser den ju snygg ut, gillar :skrämd de dubbla "touring" piporna där bak... :hördu Lobo.. Byt dessa omgående...:hoppa

Instämmer! Tycker det är bra att dom inte följde strömmen och satte tailpipe på hojen.
Ha ha! Jodu, det kan du räkna med att jag kommer att göra asap! FAst det tar kanske ett tag innan eftermaknadspipor finns att tillgå. Fast jag har redan sport att Yoshimura iaf i Staterna har ett gäng R1000K7:or som dom jobbar på.:tummenupp

cbjorkman skrev:
2479103 He_vete, jag som verkligen trodde på den hojen, och så ser den ut sådär :zpy
Vad hände på vägen från snyggt koncept till apful produktionshoj??!

EDIT: Vid närmare anblick så är den faktiskt rätt lik koncepthojen, fast ändå mycket fulare.

Håller med. Fronten ser "mesigare" ut än koncept bågen. Piporna kanske kunde varit något kortare iaf.

sandstream skrev:
2479130 Börjar undra om inte EURO 3 kommer medföra att hojarna släpper ut mer skit än tidigare eftersom de flesta lär byta burkar direkt :va


He he! :fakta
 
Last edited:
Back
Top