ramram
Ny medlem
Detta är ingen byggtråd men såhär 'blev det' efter allt mekande sedan förra året.
GSXR1000 framgaffel (K6)med FGK119 Öhlins cartridge kit + 95Nm/mm fjädrar. ISR bromspump med galfer gula slangar + GSXR1000 ok. Bak special S46PRXLS med 135Nm/mm fjäder. All fjädring stort tack till FJJ racing. Allt kolfiber utom huvudkåpa och tank. Kolfiber stort tack S-racing (förutom cuts). Desing by R2 många tack.
Motor: Förstärkt orginal koppling. Alla skruvar i motor APE eller ARP (12.9). Cylinder skruv M12 by MCX. Uppväxlad oljepump. Cosmetic turbopackning med ´kopparspray VHT'. Växelförare/axlar till växelförare i Uddeholm Orvar. 9.2:1 i grundkomp och 1.65bar i ladd (MXC 400 laddare med portat avgashus). + 400hk/+400Nm. 19/38 drev (std 17/40). Går brutalt bra upp till 9000rpm.... tills turbon 'tar slut' men varvar ur bra...
Problem: Att få växellådorna att hålla har skjutit 2 st på 12 månader.
GSXR1000 framgaffel (K6)med FGK119 Öhlins cartridge kit + 95Nm/mm fjädrar. ISR bromspump med galfer gula slangar + GSXR1000 ok. Bak special S46PRXLS med 135Nm/mm fjäder. All fjädring stort tack till FJJ racing. Allt kolfiber utom huvudkåpa och tank. Kolfiber stort tack S-racing (förutom cuts). Desing by R2 många tack.
Motor: Förstärkt orginal koppling. Alla skruvar i motor APE eller ARP (12.9). Cylinder skruv M12 by MCX. Uppväxlad oljepump. Cosmetic turbopackning med ´kopparspray VHT'. Växelförare/axlar till växelförare i Uddeholm Orvar. 9.2:1 i grundkomp och 1.65bar i ladd (MXC 400 laddare med portat avgashus). + 400hk/+400Nm. 19/38 drev (std 17/40). Går brutalt bra upp till 9000rpm.... tills turbon 'tar slut' men varvar ur bra...
Problem: Att få växellådorna att hålla har skjutit 2 st på 12 månader.
Bifogat
Last edited: