Suzuki GSX1300R Turbo/Så blev den

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Detta är ingen byggtråd men såhär 'blev det' efter allt mekande sedan förra året.

GSXR1000 framgaffel (K6)med FGK119 Öhlins cartridge kit + 95Nm/mm fjädrar. ISR bromspump med galfer gula slangar + GSXR1000 ok. Bak special S46PRXLS med 135Nm/mm fjäder. All fjädring stort tack till FJJ racing. Allt kolfiber utom huvudkåpa och tank. Kolfiber stort tack S-racing (förutom cuts). Desing by R2 många tack.

Motor: Förstärkt orginal koppling. Alla skruvar i motor APE eller ARP (12.9). Cylinder skruv M12 by MCX. Uppväxlad oljepump. Cosmetic turbopackning med ´kopparspray VHT'. Växelförare/axlar till växelförare i Uddeholm Orvar. 9.2:1 i grundkomp och 1.65bar i ladd (MXC 400 laddare med portat avgashus). + 400hk/+400Nm. 19/38 drev (std 17/40). Går brutalt bra upp till 9000rpm.... tills turbon 'tar slut' men varvar ur bra...

Problem: Att få växellådorna att hålla har skjutit 2 st på 12 månader.
 

Bifogat

  • 238kb.jpg
    238kb.jpg
    238 KB · Visningar: 394
Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Gött! Då fattas det bara en front kåpa från gsxr 1000 och en ombyggnad av bakramen ala Anderssonturbo så ser den ju ännu bättre ut!
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
bakram

hej
behåll den som du har byggt den nu tycker jag,den så snygg:tummenupp
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Nej nej nej, den är fin som den är.:)

Joo tackar ja :tummenupp . Tycker att ensitskutsen (fran Powerbronze och 'bara' kolfiberimitation) blev bra. Den e mycket lagre an Hayabusan std och darigenom ratt snygg. Hela bakdelen ar ju annars 'nastan' standardform i 'Kinakolfiber' (EastCarbon) med en Powerbronze kolfiber tailguard. Fram carbon skarm och i bak carbon Hugger by Powerbronze.
All powerbronze by S-Racing. Stort tack till S-Racing/Anders!!:Bugar

hej
behåll den som du har byggt den nu tycker jag,den så snygg:tummenupp
Tackar :tummenupp

Motorbilder+bild fram/bak (bilden bak dock med sadeln ej ensitskutsen):
 

Bifogat

  • DSC00057.jpg
    DSC00057.jpg
    236 KB · Visningar: 227
  • DSC00059.jpg
    DSC00059.jpg
    244.4 KB · Visningar: 431
  • DSC00627.jpg
    DSC00627.jpg
    246.4 KB · Visningar: 190
  • DSC00628.jpg
    DSC00628.jpg
    245.7 KB · Visningar: 190

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Snygg och brutalt!!!

Gillar det här..... mmm
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top