Suzuki GSX1300R Turbo/Så blev den

ramram

Medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Detta är ingen byggtråd men såhär 'blev det' efter allt mekande sedan förra året.

GSXR1000 framgaffel (K6)med FGK119 Öhlins cartridge kit + 95Nm/mm fjädrar. ISR bromspump med galfer gula slangar + GSXR1000 ok. Bak special S46PRXLS med 135Nm/mm fjäder. All fjädring stort tack till FJJ racing. Allt kolfiber utom huvudkåpa och tank. Kolfiber stort tack S-racing (förutom cuts). Desing by R2 många tack.

Motor: Förstärkt orginal koppling. Alla skruvar i motor APE eller ARP (12.9). Cylinder skruv M12 by MCX. Uppväxlad oljepump. Cosmetic turbopackning med ´kopparspray VHT'. Växelförare/axlar till växelförare i Uddeholm Orvar. 9.2:1 i grundkomp och 1.65bar i ladd (MXC 400 laddare med portat avgashus). + 400hk/+400Nm. 19/38 drev (std 17/40). Går brutalt bra upp till 9000rpm.... tills turbon 'tar slut' men varvar ur bra...

Problem: Att få växellådorna att hålla har skjutit 2 st på 12 månader.
 

Bifogat

  • 238kb.jpg
    238kb.jpg
    238 KB · Visningar: 394
Last edited:
Gött! Då fattas det bara en front kåpa från gsxr 1000 och en ombyggnad av bakramen ala Anderssonturbo så ser den ju ännu bättre ut!
 
bakram

hej
behåll den som du har byggt den nu tycker jag,den så snygg:tummenupp
 
Nej nej nej, den är fin som den är.:)

Joo tackar ja :tummenupp . Tycker att ensitskutsen (fran Powerbronze och 'bara' kolfiberimitation) blev bra. Den e mycket lagre an Hayabusan std och darigenom ratt snygg. Hela bakdelen ar ju annars 'nastan' standardform i 'Kinakolfiber' (EastCarbon) med en Powerbronze kolfiber tailguard. Fram carbon skarm och i bak carbon Hugger by Powerbronze.
All powerbronze by S-Racing. Stort tack till S-Racing/Anders!!:Bugar

hej
behåll den som du har byggt den nu tycker jag,den så snygg:tummenupp
Tackar :tummenupp

Motorbilder+bild fram/bak (bilden bak dock med sadeln ej ensitskutsen):
 

Bifogat

  • DSC00057.jpg
    DSC00057.jpg
    236 KB · Visningar: 227
  • DSC00059.jpg
    DSC00059.jpg
    244.4 KB · Visningar: 431
  • DSC00627.jpg
    DSC00627.jpg
    246.4 KB · Visningar: 190
  • DSC00628.jpg
    DSC00628.jpg
    245.7 KB · Visningar: 190
Snygg och brutalt!!!

Gillar det här..... mmm
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top