Suzuki GSX-R400 87 ingen gnista!

De enda man brukar bränna om batteriet tappar kontakten när motorn är igång är voltregulatorn som även har funktionen laddregulator. Men hojen ska funka ändå så länge batteriet håller strömmen.
De är förmodligen så enkelt/svårt som ärga i någ kontakt eller kabelskada mot jord alt jordfel.
Om du ska mäta upp någ så börja med de mest troliga felkällorna. Börja mäta statorn och trigger/picupspole för jag tror inte du bränt cdi eller tändspolar.
Eftersom den stendog direkt när jag kopplade bort hjälpbatteriet medans den gick på tomgång så antar jag att en komponent har tagit stryk?
 
Kan du testa gnistan på stift på någon annan källa? Om du testar gnista med nytt stift då?
Jag är ute efter om det finns enkla felkällor, dvs om ditt gamla döda batteri kan ha släckt stiften. Hur det var på suzuki vet jag inte men vi bytte ut något i de avstörda tändhattarna på en gpz900r från den tiden.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top