Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Heeey!!!

Tänkte höra om d e nån här på SH som har moddat sin K5/K6 med yoshi/K&n-filter/PC3/mappning...

Å om detta är gjort,vad/vart är största skillnaden i motor karraktären,å märks den i så fal tydligt!?!?!?

Fridens

Har precis samma fundering, är lite sugen på en PC...
 
Last edited:
Lyckas inte hitta någon 05:a till salu just nu, dock efter enbart en snabbscanning av annonser. Nollsexor finns från 105'.
85' för din 05:a i standardutförande var väl helt okej. Om det var en massa lull lull till så var priset grymt bra. (Förutsatt att den var svensksåld, servad osv.)

Jag har en maronröd/svart k6a till salu för 109900:- med diverse Waltermoto prylar och Yoshimura trioval slipon(det korta) ca 550 mil. kan tänkas byte mot en billigar cykel.

mvh Micke
 
tjo!

Nu har ja sålt min hoj o jagar en K5 Svart/svart. Hittar ni nån så Pm gärna :)
Ser fram emot ett 2007 på banan m nya Suzuki´n.

Vilka här har krashkåpor från NGC racing? Ska man köpa dom värsta modellen dom har,gatvarianten. Är det stor skillnad på den billigare?

Hade! :tummenupp
 
Vilka här har krashkåpor från NGC racing?
:Räcker_upp_en_hand :)
Håller på att montera nu. Som vanligt med kraschisar så är det lite småpilligt.
Har ej sett "gatvarianten" så jag kan inte göra någon jämförelse.
 
:Räcker_upp_en_hand :)
Håller på att montera nu. Som vanligt med kraschisar så är det lite småpilligt.
Har ej sett "gatvarianten" så jag kan inte göra någon jämförelse.

Ok cool! Vilken av dom två varianterna har du? evo eller rennsport? (Heter dom så?)
Dig har ja åkt med ser ja,o säkert tatt nått foto på oxå.Trivs du bra på Nya hojen? Vad körde du innan? R1 -02-03?

Nån här som bytt från k1-k2 till k5-k6 ? Vad är dom största skillnaderna?
 
Last edited:
Ok cool! Vilken av dom två varianterna har du? evo eller rennsport? (Heter dom så?)
Dig har ja åkt med ser ja,o säkert tatt nått foto på oxå.Trivs du bra på Nya hojen? Vad körde du innan? R1 -02-03?

Nån här som bytt från k1-k2 till k5-k6 ? Vad är dom största skillnaderna?

Har fn en K1 R750 med R1000-02 motor i och även en rel std K5 och sålde av en K2 1000 förra året.

Stora skillnaden är motorn som mer känns som en rapp 750 och visst känns hela hojen mindre och bromsarna är kanonbra.

En riktigt fjädringskittad R1000 01 har ett betydligt bättre chassie än en std K5-K6 men saknar ju en del effekt i jämförelse.

Åtgärder på K5-K6 som borde prioriteras om man har en slant över.
1: Gaffelkit Willbers.
2: Stötdämpare bak WP, Willbers, Öhlins.
 
Nån här som bytt från k1-k2 till k5-k6 ? Vad är dom största skillnaderna?[/QUOTE]


Det är lättare att beskriva likheterna, som skulle vara motorn då. Helt annan hoj där allt är markant bättre. Lovar att du inte kommer bli besviken.:tummenupp Hade en K3á efter K2án och dom var ju rätt lika på många sätt, lite förbättringar på allt, men K5,6 spelar i en helt annan liga. Måtte det bli vår snart.
 
Last edited:
En sista bild på min k6,a innan d blir extream makeover

Nu är alla bitar på plats, krashkåporna e lackade och alla delar hemma, så är det bara skruva. tänkte bara kolla innan OM det finns ngn som har en färdig race k5/k6 alt en lagd k5/k6 så är jag intresserad av ett byte så sliooer jag börja skruva isär denna snyggning
. pm,a om ni har ngt :tummenupp
 

Bifogat

  • DSCN0248.jpg
    DSCN0248.jpg
    40.3 KB · Visningar: 135
En "dum" fråga till alla er som kör K5/k6..


Hur lägger man om växellägena på gixxer ?

Alltså hojen jag köpt har ettan uppåt och resten nedåt och jag skulle vilja återställa till orginal dvs ett ner och resten upp..

Är det vara att vända på den axeln som går på växel axeln om ni förstår vad jag menar.. ?

// Tobbe
 
En "dum" fråga till alla er som kör K5/k6..


Hur lägger man om växellägena på gixxer ?

Alltså hojen jag köpt har ettan uppåt och resten nedåt och jag skulle vilja återställa till orginal dvs ett ner och resten upp..

Är det vara att vända på den axeln som går på växel axeln om ni förstår vad jag menar.. ?

// Tobbe

Ja bara att vända på armen som sitter på axeln.
 
En "dum" fråga till alla er som kör K5/k6..


Hur lägger man om växellägena på gixxer ?

Alltså hojen jag köpt har ettan uppåt och resten nedåt och jag skulle vilja återställa till orginal dvs ett ner och resten upp..

Är det vara att vända på den axeln som går på växel axeln om ni förstår vad jag menar.. ?

// Tobbe

Så gör man ja. Bara att vända på "klämman" som sitter på axeln :tummenupp
 
Jag har den billigaste varianten, vet ej vad den kallas för.
Om jag trivs med hojen? Har påven en lustig hatt? Svar: JA! :D
Vilken av dom två varianterna har du? evo eller rennsport?
Trivs du bra på Nya hojen? Vad körde du innan? R1 -02-03?
 
Har ett nytt yoshimura slipon. Rostfritt.. den korta snygga modellen (se bild)..
Har varit monterat dock. men säljes pga intresse för annat slipon.

nypris i butik 6500:- ca.

mitt pris till första bästa köpare.. 4000:- BVSA...

334809f.jpg


0704185528 :tuttar :tuttar :tuttar


Fin bild! :tummenupp

Jag har ingen k5 ÄN. Vi får se om du har kvar det sen ;)
Vad för system ska du köpa nu då?
 
Last edited:
ja du.. kollar runt.. finns ju en hel del annat.. . dock e d inge fel på Trioval sliponet.. sjunger FINT!!!.. men jag vill ha högre ljud.. hehe..
Enligt vissa ute å cyklar.. men d e något med höööögt ljud som lockar!!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top