Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
En fråga! Idag så har jag 2 bromsslangar som går till pumpen till var sitt bromsok. Ska byta pumpen nu och fixade en banjo skruv men den är bara singel. Har det någon betydelse om det sitter en dubble vid oket som fördelar oljetrycket?

Med andra ord kommer jag förlora bromsverkan för att trycket fördelas vid oket?
 
En fråga! Idag så har jag 2 bromsslangar som går till pumpen till var sitt bromsok. Ska byta pumpen nu och fixade en banjo skruv men den är bara singel. Har det någon betydelse om det sitter en dubble vid oket som fördelar oljetrycket?

Med andra ord kommer jag förlora bromsverkan för att trycket fördelas vid oket?

Du måste ha dubbel banjobult. Är det en brombo pump så skall det vara annan stigning (1 mm) på gängerna än vad det är på dom flesta original pumpar (1,25mm).
 

Bifogat

  • Dubbel banjo.jpg
    Dubbel banjo.jpg
    10.5 KB · Visningar: 67
  • Double-Banjo-w-washers.jpg
    Double-Banjo-w-washers.jpg
    62.4 KB · Visningar: 105
Hur då måste? Orginal så går det ju 1 från pumpen till oken och där blir det 2 st ju? Gängorna är jag med på men råkade beställa en med singel, fan ofta fel nu från min sida:S

Du måste ha dubbel banjobult. Är det en brombo pump så skall det vara annan stigning (1 mm) på gängerna än vad det är på dom flesta original pumpar (1,25mm).
 
Hur då måste? Orginal så går det ju 1 från pumpen till oken och där blir det 2 st ju? Gängorna är jag med på men råkade beställa en med singel, fan ofta fel nu från min sida:S

Måste och måste, är det inte - Men om du har inhandlat stålomspunna slangar och ny pump förmodar jag att du vill ha bästa bromsverkan, eller? Detta får du genom att koppla 2 slangar vid pumpen som går direkt till oken. Jag vet att original går det 1 slang ner till vänstra oket, där det sedan går över 1 till höger ok. Men detta är inte det mest optimala, men det spelar ingen större roll med original sunk slangar.

Om du inte bytt till stålomspunna slangar, behöver du inte heller byta pump. Det är som att använda slicks på en Cross, dvs totalt meningslöst.

Om du behöver 1,25 mm stigning för dubbelbanjo har jag ett par liggande som du kan få.
 
Om det nu är så pass storskillnad varför kommer inte hojarna direkt från fabrik med båda slangarna direkt från pumpen?
väldigt enkelt om det nu vore så, så man undrar varför inte suzuki och många andra märken gör en sådan enkel sak för att förbättra bromsarna.
 
Om det nu är så pass storskillnad varför kommer inte hojarna direkt från fabrik med båda slangarna direkt från pumpen?
väldigt enkelt om det nu vore så, så man undrar varför inte suzuki och många andra märken gör en sådan enkel sak för att förbättra bromsarna.

Det är ganska enkelt; Bromsarna duger utmärkt för vad dom är byggda för dvs gatkörning.

Det är sen upp till föraren att göra förbättringar eller anpassa för deras endamål. Eftermarknads tillverkarna ska överleva dom också:)
 
Hämtar en K6 R1000 om två veckor. Referenshojar för mig är K1 R600 och Honda SP1/VTR 1000.
 
Tror det blir en oerhört kul sommar. En blåvit, min favoritsättning. med hotbodies-slascut-rör kommer nog gapa fint

Snart kommer Lobo Gixxer och säger att det är helt rätt färg, tätt följd av Nicotin som tycker allt som inte e svart e skit :D
Tycker alla färgerna gör sig bra då modellen är riktigt snygg :)

Min gråa är inte så vanlig, speciellt inte i Sverige, om det ens finns någon mer här hemma??

Rätt vasst ljud i dom vill jag minnas.

Min med M4 brölar bara, men det räcker för att folk ska flytta sig i tunnlarna iaf :tummenupp
 
Last edited:
Någon som sitter på en fin k5-k6-k7 blåvit till normalpris? skicka pm sålde nyligen min R1 då jag tänkt pröva gixxer :D
 
Någon som vill köpa ett Xenon kit till sin gixxer k5-k6. Kommer få hem ett kit som innehåller 2st av varje(hel och halvljus) pma mig för mer info.
 
hastighetsmätarkontakt och färger

Hej,

Någon vänlig själ som har bilder / instruktioner / anvisningar på vilka färg på kablarna som sitter på vilket stift bakom hastighetsmätaren? Är i akut behov av att försöka få en nyare GSXR K5/K6 hastighetsmätare att passa en ordentlig ombyggd GSX gammelrova :) '

Jag är medveten om att det medför vissa funktionalitetsmissar men de kan jag leva med.

Hojens elschema visar ej hur själva stiften bakom mätaren är uppsatt.

Tack på förhand.
 
Är det inga fler som skall sälja nu?. Har sålt villan och måste sätta lite sprätt på stålarna :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top