Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
RaSir skrev:
Är det någon som vet någon butik eller webbsida som har dessa klackar till en K5:a som man sätter dit istället för backspeglar när man plockat av dem?
Och helst då dessa plattor med inbygg LED-blinkers, vet att dom säljs och har sett dem på bild...men var?

Hittade du plattorna med blinkers?? är också intresserad av sådanna.....

Har tre svarta skruvar på varje sida nu...
 
Vad har alla för vinterprojekt med sina K5:or? Ändringar/uppgraderingar m.m.
 
Magnus-Sthlm skrev:
Vad har alla för vinterprojekt med sina K5:or? Ändringar/uppgraderingar m.m.

Det enda jag funderar på att fixa är en sån här skylthållare

K5.jpg


dock lite dyr...plus att man kan väl få böter gissar jag = extra dyrt om man har otur. Men jävligt snyggt!

Sen e man ju alltid sugen på en av dom korta yoshi-piporna och en pc3...får börja skita ut pengar snart hade jag tänkt :D
 
Last edited:
$noop skrev:
Det enda jag funderar på att fixa är en sån här skylthållare
Har du någon länk?

Själv kommer jag nog att slänga på kraschkåpor och lägga resten av pengarna på kringutrustning (depåstöd fram, däckvärmare mm).

Magnus-Sthlm skrev:
Här finns en liten specialare för det modesta priset 22.990€=210.896SEK...som hittat :)
http://www.suzuki.nl/nimag?nav=tcdmxCsHcPvMdJNMR
205hk fullproppad med roliga saker...
Tror du jag kan få upp den på slangen? 205 Hk borde väl räcka även för mig :tungan
 
sandstream skrev:
Har du någon länk?

Själv kommer jag nog att slänga på kraschkåpor och lägga resten av pengarna på kringutrustning (depåstöd fram, däckvärmare mm).

Tror du jag kan få upp den på slangen? 205 Hk borde väl räcka även för mig :tungan

Klart jag har LÄNK! finns på bikersneed.se

Depåstöd fram o bak är redan inhandlat, plus ett snyggt tankskydd som jag inte tryckt på än.

paddisplay.asp


Med 205 hästar borde du t.o.m du lyckas :hihi
 
sandstream skrev:
Har du någon länk?

Själv kommer jag nog att slänga på kraschkåpor och lägga resten av pengarna på kringutrustning (depåstöd fram, däckvärmare mm).

Tror du jag kan få upp den på slangen? 205 Hk borde väl räcka även för mig :tungan

Kan jag lyckas slanga så kan alla göra det....kommer över när tussilagona står i backen så ska jag visa dig några små knep...foolproof :tummenupp

Har skickat tillbaka min PCIII till Motospeed, hoppas på att dom förbarmar sig öven den och byter ut den. Det saknas en tand i honan på USB-kontakten så den får ingen kontakt med datorn. Det låg redan en mapp i den när jag köpte den med den är ju inte optimerad till min hoj utan till en med helsystem och utan KN-filter.
 
Magnus-Sthlm skrev:
Kan jag lyckas slanga så kan alla göra det....kommer över när tussilagona står i backen så ska jag visa dig några små knep...foolproof :tummenupp
Härligt! Längtar redan :hoppa

$noop skrev:
Klart jag har LÄNK! finns på bikersneed.se
Satan vad dyr den va :gnissla. Då skulle jag nog hellre snida ihop något själv.
Enligt trådarna om regskyltens placering finns det ingen som ännu har hittat något i lagtexterna om att skylten måste vara placerad bakom bakaxeln och så länge det är en riktigt skylt som syns tycker jag att det borde vara okej.
$noop skrev:
Depåstöd fram o bak är redan inhandlat, plus ett snyggt tankskydd som jag inte tryckt på än.
Japp, det var snyggt :tummenupp
$noop skrev:
Med 205 hästar borde du t.o.m du lyckas :hihi
Tveksamt, jag slår av så fort fronten kommer. Totalt talanglös är vad jag är!
 
Har också gått ock köpt mig en ny R1000 inte kört en meter med den än men har redan börjat skruva.....


Det första som åkte av var den otroligt fula skyllthållaren och originaldäcken som ersattes med Pirelli SC1 fram och 190/55 SC2 bak.
Öhlins styrdämpare och PC3usb är redan monterat och Dynojet ignitionmodule + Quickshifter är på g att monteras.
Originalavgassystemet kommer att ersättas av ett Sato racing helsystem av titan med en kmpl vikt på 4kg med långa titandämparen (ligger och väntar:)

Bromsslangarna + beläggen kommer att bytas ut och systemet fyllas med Motul RBF600 som första steg ev kommer även skivorna bytas ut.

Vi får väl se vart det slutar....
 

Bifogat

  • 05gsxr1000full.jpg
    05gsxr1000full.jpg
    47.6 KB · Visningar: 73
Superbike Roger skrev:
Har också gått ock köpt mig en ny R1000 inte kört en meter med den än men har redan börjat skruva.....

Låter som ett bra beg.objekt för MIG om nåt år eller två... ;-)
:drool
 
sandstream skrev:
Satan vad dyr den va :gnissla. Då skulle jag nog hellre snida ihop något själv.
Enligt trådarna om regskyltens placering finns det ingen som ännu har hittat något i lagtexterna om att skylten måste vara placerad bakom bakaxeln och så länge det är en riktigt skylt som syns tycker jag att det borde vara okej.

Problemet är ju att den måste helt klart vara gjord för miniskylt, testa själv och se ifall du får plats med originalskylten där inne i samma vinkel...jag fick det iallafall inte...inte ens nära :hihi

sandstream skrev:
Tveksamt, jag slår av så fort fronten kommer. Totalt talanglös är vad jag är!

Så gjorde jag med i början, kändes skitäckligt ju och man trodde helt klart att hojen skulle göra en volt bakåt. Men det var när jag övade på att gasa upp den på 1:ans växel, bättre att öva på att koppla upp den på 2:an då kommer den mycket mjukare och inte lika hysteriskt svårt att håla jämn gas. Bara att sätta igång och öva!

Var en sväng på mässan igår och såg dom nya färgerna på K6:orna...jag säger bara :drool
 
Bästa sättet att ha sönder kopplingen på.....

Min gamla R1000 gick upp på 3an genom att bara släppa av gasen och ge full gas igen och hjäpa den med ett litet ryck i styret, detta var med original drevning.





$noop skrev:
Så gjorde jag med i början, kändes skitäckligt ju och man trodde helt klart att hojen skulle göra en volt bakåt. Men det var när jag övade på att gasa upp den på 1:ans växel, bättre att öva på att koppla upp den på 2:an då kommer den mycket mjukare och inte lika hysteriskt svårt att håla jämn gas. Bara att sätta igång och öva!

Var en sväng på mässan igår och såg dom nya färgerna på K6:orna...jag säger bara :drool
 
$noop skrev:
Så gjorde jag med i början, kändes skitäckligt ju och man trodde helt klart att hojen skulle göra en volt bakåt. Men det var när jag övade på att gasa upp den på 1:ans växel, bättre att öva på att koppla upp den på 2:an då kommer den mycket mjukare och inte lika hysteriskt svårt att håla jämn gas. Bara att sätta igång och öva!

:drool

behöver inte koppla bara gasa på 5000pm i 2an på k5an behöver inte ens rycka där är effekt så det räcker och blir över ... :banana
 
Superbike Roger skrev:
Bästa sättet att ha sönder kopplingen på.....

Min gamla R1000 gick upp på 3an genom att bara släppa av gasen och ge full gas igen och hjäpa den med ett litet ryck i styret, detta var med original drevning.

Tack, jag visste inte att det slet på kopplingen att göra så :tummenupp :rolleyes:

Är ingen bakhjulsexpert, gav bara ett tips om hur jag tyckte det var lättast för mig att lära mig. Har inte ens testat köra min R1000 på slangen med originaldrevning än, den hade 2 kugg mindre bak när jag köpte den och har just satt på originaldrevet igen. Får väl testa gasa upp den sen då...verkar svårt tycker jag :gnissla
 
Superbike Roger skrev:
Har också gått ock köpt mig en ny R1000 inte kört en meter med den än men har redan börjat skruva.....


Det första som åkte av var den otroligt fula skyllthållaren och originaldäcken som ersattes med Pirelli SC1 fram och 190/55 SC2 bak.
Öhlins styrdämpare och PC3usb är redan monterat och Dynojet ignitionmodule + Quickshifter är på g att monteras.
Originalavgassystemet kommer att ersättas av ett Sato racing helsystem av titan med en kmpl vikt på 4kg med långa titandämparen (ligger och väntar:)

Bromsslangarna + beläggen kommer att bytas ut och systemet fyllas med Motul RBF600 som första steg ev kommer även skivorna bytas ut.

Vi får väl se vart det slutar....

Grattis till en underbar hoj .... Men HALLÅ !!!!!!! Systemet ???? du sabbar jue
den "speciella looken" som retar så många ..... :D

Gurra Gixxer skrev:
behöver inte koppla bara gasa på 5000pm i 2an på k5an behöver inte ens rycka där är effekt så det räcker och blir över ... :banana


.... Näe precis :fatta! här rycks och slits inget på en K5:a... :) Den gasas snällt och vänligt upp på slangen :yoparty Jag är ABSOLUT ingen expert men "några meter" kommer jag :tungan
 

Bifogat

  • sp2.JPG
    sp2.JPG
    72.6 KB · Visningar: 126
Nogger skrev:
Grattis till en underbar hoj .... Men HALLÅ !!!!!!! Systemet ???? du sabbar jue
den "speciella looken" som retar så många ..... :D




.... Näe precis :fatta! här rycks och slits inget på en K5:a... :) Den gasas snällt och vänligt upp på slangen :yoparty Jag är ABSOLUT ingen expert men "några meter" kommer jag :tungan


e det du som e han G....Rider???
 
Superbike Roger skrev:
Har också gått ock köpt mig en ny R1000 inte kört en meter med den än men har redan börjat skruva.....
Välkommen i "klubben" :tummenupp

$noop skrev:
Så gjorde jag med i början, kändes skitäckligt ju och man trodde helt klart att hojen skulle göra en volt bakåt. Men det var när jag övade på att gasa upp den på 1:ans växel, bättre att öva på att koppla upp den på 2:an då kommer den mycket mjukare och inte lika hysteriskt svårt att håla jämn gas. Bara att sätta igång och öva!
Jag ska få privatlektioner av Magnus :)
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top